Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je krijgt 10 onderwerpen om uit te kiezen; kies dan iets waar je duidelijk een mening over hebt, of iets waar je toevallig veel vanaf weet. dan uitgebreid op kladpapier opschrijven welk onderdelen, punten je wilt behandelen. Onderscheid hoofdpunten, en kleine puntjes, werk vervolgens al deze punten in het klad een beetje uit, alinea (punt) per alinea. Ga dan na of je echt tevreden bent met de volgorde, of alles wat je erin wilt hebben erin staat, en maak een volledige kladversie (als je nog genoeg tijd hebt). Hierin laat je de punten in elkaar overvloeien, voeg je een duidelijke introductie en een goede conclusie toe. Kwa lengte vind ik 2 volle kantjes wel mooi denk ik ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
meestal 1 over iets actueels, waar je dus zelf van op de hoogte moet zijn, verschillenden betoog of beschouwing, en meestal ook 1 waar je een spannende openingszin krijgt, vervolgens een verhaal moet schrijven dat daarbij aansluit. Soms staat er een titel boven; die MOET je dan ook precies zo gebruiken, soms alleen een beschrijving, dan moet je zelf dus een passende titel verzinnen, en soms alleen een Titel (dan mag je dus verzinnen wat erbij moet) de meesten hebben wel enige toelichting; hou je dicht aan die opdracht. kwa aantal woorden, een klassiek voorbeeld is dan de opdracht "Wat is moed? maak duidelijk aan de lezer wat moed is" (ofzoiets) en dan "Dit is moed" opschrijven echter voor een serieus opstel gewoon aanhouden zoveel als je zelf wilt; minimaal 500 lijkt mij toch wel, en tot meer dan 2000 kom je niet aan toe denk ik ![]() ik kijk er naar uit op zich ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb hem dus gemaakt, ben nu net thuis (mja, met trein vanuit Eindhoven áltijd vertraging terug... maar niet erg
![]() Ik heb gekozen voor de 2de, 'Het gebouw'. Voor mensen die het niet meer weten of niet hebben gehad; Het gebouw Gebouwen doen soms een beroep op de menselijke fantasie. In De ontdekking van de hemel van Harry Mulisch droomt een jongen telkens van een gebouw waar hij nog nooit geweest is. De graficeus Escher heeft onmogelijke bouwwerken getekend. In sommige sciencefictionfilms figureren reusachtige bouwsels. Maar ook in werkelijkheid zijn er merkwaardige gebouwen, in het oog springend door hoogte, materiaalkeuze of vormgeving. - Schrijf een verhaal waarin een opvallend gebouw centraal staat of als decor dient. Echt een heerlijke opdracht, als je het mij vraagt. Heb 3 kantjes vol geschreven en nog een paar regels... (stond nergens een minimum of maximum, vandaar). Ik typ hem zo nog over van m'n klad, dan post ik hem misschien op Letteren... Wat hebben jullie gekozen en hoeveel hebben jullie geschreven? Ik vond alle opdrachten echt heel vrij, veel ruimte voor eigen initiatief... erg leuke opdrachten ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb overigens 1036 woorden, schrijf klein ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn opstel staat hier: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=489937
(omdat ik hem hier niet vind passen, dit gaat meer over de inhoud, niet over wat je hebt geschreven... toch?) Mja, hopelijk krijg ik er een mooi cijfer voor ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik had nr 10
![]() Ging over uit toekomstperspectief een kritische analyse van de hedendaagse maatschappij geven ![]() wat erg leuk is, zeker omdat je dan kapitalisme, religie, media indoctrinatie en dat er eigenlijk amper iets verandert is - arm/ rijk, honger, etc, blijven gelijk- allemaal kunt bespreken, en een hoop leuke onderbouwende actuele voorbeelden kunt geven ![]() 2,5 kantjes met klein lettertype |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |