Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2003, 07:25
sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
Ik zit nu in de brugklas met een heleboel mensn maar 2 kende ik al dat zijn 2 oudklasgenoodjes.
Ze zijn wel vriendinnnen maar ik voel me heel buitengesloten zij ze. Een die loopt altijd achter de ander aan en als ik ruzie met haar heb is ze het altijd met haar eens.

Ik en S. hebben heel vaak ruzie, het gaat altijd nergens over.
Waar we het nou altijd wel over hebben is:
Altijd als ik iets zeg dan reageert ze heel raar maar ze zegt dat ze het goed bedoelt.
Als ik iets aan het vertellen ben dan zegt ze gewoon: ik heb geen zin meer in da gezeik!
Ik vind da nie echt fijn als ze zo reageert en dan zeg ik of zie nie normaal kan reageren en dat zegt zei weer dat dat normaal is en dat ik haar altijd verkeerd opvat blablablablablabla...........

ZE is ook een hele moeilijke vriendin omdat ik haar echt nooit begrijp. Ze maakt heel vaak geintjes en kan heel goed leigen en daarom weet ik nooooit wanneer ze iets meent of niet.
Vaak geloof ik het niet en dan zegt ze weer dat ik haar vriendinnen nooit geloof (vint je ut gek?!?).

Ik heb in de klas niet echt andere goed vrieninnen warmee ik omga omdat er veel stomme trutten in zitten en de rest zijn duffe nerdjes!

Wij hebben nu weer ruzie.
En nou zei ze iets heel doms ze zei: ALS WE STEEDS RUZIE HEBBEN DAN KUNNEN WE MAAR BETER GEEN VRIENDINNEN MEER ZIJN.
Ik kan dat nie zomaar doen want: -dan heb ik geen vriendinnen meer op school
-ze heeft me gesteund in moeilijke tijden

Gister zei ik nog dat ze niet ineens de vriendschap op kon geven en toen vertelde ik haar dat ik het fijn vond dat ze me gesteund had en dat kon haar gewoon geen reed schelen!!!

Wat moet ik nu met haar doen?
Hoe moet ik haar duidelijk maken dat ze normaal zoals iedereen moet reageren?
Oud 18-05-2003, 09:07
Isa
Isa is offline
Ehm, dit is meer iets voor psychologe.

ontopic:weg met haar want vriendschap moet wederzijds zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 10:34
sweetchrissiej
Ik wist ook niet waar ik dit topic moest plaastsen achjaah da boeit niej................
Maar ik ga haar nie weg doen hoor!
Het volgens mij ook voor een deel wederzijds want zei vraagt zo vaak of ik bij haar langs kom of dat ik met haar de stad in wil ofzo.
WE hebbe het soms ook heel gezellig maar niet altijd
Oud 18-05-2003, 11:31
Verwijderd
ze is dus geen vriendin van je
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 12:34
makita
makita is offline
ik zou met die "vriendschap" stoppen hoor! Liever gelukkig alleen dan ongelukkig samen toch?? Als het een echte vriendin was zou ze je niet zo behandelen als ze nu doet. Da's toch geen vriendschap??
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 15:38
Verwijderd
Dumpen, zo snel mogelijk. Ze is niet goed voor je, dat blijkt. Een vriendschap moet van twee kanten komen, anders werkt het niet. En, waarom wil je per se iemand om mee om te gaan op school? Kun je het niet alleen af?

Denk voor de bonuspunten trouwens even over het volgende: De 'duffe nerdjes' vinden jou waarschijnlijk bij de 'stomme trutten' horen, en de 'stomme trutten' vinden jou waarschijnlijk bij de 'duffe nerdjes' horen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 16:07
sweetchrissiej
dat kan jaah ik heb liever wel vriendinnen die ruzie hebben dan geen vriendinnen
Oud 23-05-2003, 19:12
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Jah ik denk dat ik je wel begrijp, ik heb het jammergenoeg zelf 6 jaar meegemaakt, van in het lager tot in het middelbaar ... M'n 'vriendinnen' zonderden zich meer en meer van mij af als ik niet deed wat zij wilden, kregen we ruzie kozen ze steeds partij voor elkaar enz... . En ook ik wilde niet met die vriendschap stoppen, want ik had gewoon geen andere vriendinnen meer. Ik kon nergens terecht, als klein meisje was ik daar dus al iedere dag mee bezig in plaats van spelen en plezier maken, me iedere dag weer diezelfde vraag stellen van: zullen ze vandaag weer ruzie maken met me of niet ? Toen was dit heel belangrijk voor me zoals het voor jou nu waarschijnlijk ook heel belangrijk is . Nu heb ik al een paar jaar twee echt goede vriendinnen en weet ik dus ook wat vrienschap is. Zelf begrijp ik heel goed dat dit belangrijk was voor me vroeger zoals het voor jou ook belangrijk is. Ik kan nu gemakkelijk zeggen van laten vallen die vriendschap, maar ik weet ook dat je dat niet zal doen voor je een andere echte goede vriendin hebt, zodat je het verschil ziet. Probeer mss gewoon ondertussen wat andere mensen te leren kennen, zo leer je mss ook (h)echte vriendschap kennen .
Succes

xxx
Faith
Oud 31-05-2003, 15:21
sweetchrissiej
Ik ben heel blij maar sinds kort is de ruzie over en ze heeft me ook uitgelegt waarom ze me ff liet zitten.
Ze had ooit een vriendin waar ze bijna elke dag ruzie mee had toen had ze haar eent ijd laten zitten en toen het weer goed was hebbe ze nooit meer ruzie gehad.
Nou gaat alles ook weer goed tussen ons.
En ze zei dat ze het heel moeilijk vond om niet met mij om te gaan ookal had ze nog een andere vriendin.
Reageren

Regels voor berichten