Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2003, 15:00
break of dawn
break of dawn is offline
Hey,

Sorry alvast als dit al veel vaker aan de orde is geweest, maar ik heb gewoon een beetje hoop nodig (na een verprutst GS-examen - vwo)

Hoe groot is de kans dat de normering op bijv. www.examen.nl en www.eindexamen.nu hoger uitvalt. Ik weet dat hier al een schatting wordt gegeven tussen twee mogelijke cijfers in. Maar ik heb ook geruchten gehoord dat ze extra streng zijn om teleurstellingen te voorkomen.... hoe zit dat nou dan?
Oud 20-05-2003, 15:04
Tovenaar
Tovenaar is offline
Kijk gewoon naar de normering van de vakken die je wil weten van afgelopen jaren, van geschiedenis is dat bijvoorbeeld 0,8 ( best laag ) Dan aantal punten gedeeld door totaal punten, keer 9 en dat plus die normering van vorig jaar. Dan heb je wel een redelijk beeld...
Oud 20-05-2003, 15:04
Verwijderd
Dit is gewoon de "basisnorm" waar het cito graag tussen wil zitten. Stel dat het dalijk heel slecht gemaakt is door het merendeel van Nederland, dan wordt de norm opgeschroefd. Dat kun je vantevoren niet weten, omdat je gewoon niet weet hoe het gemiddeld gezien gemaakt is.
Advertentie

Regels voor berichten