Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Whah ik zie er echt onwijs tegen op; zeker omdat ik nu ff geen zin meer heb om te leren, maar ik sk best wel moeilijk vind... |
![]() |
||
![]() |
![]() Citaat:
Mohammed, heb je nog meer van dit soort weetjes die bij scheikunde morgen van pas komen? Ik heb alles geprobeerd, maar niets helpt. Misschien dat jouw oneindige wijsheid mij een stapje verder in de richting van dat diploma kan helpen. Mijn eeuwige dank, ![]() ps; Sorry, kon het even niet laten on sarcastisch te worden... |
![]() |
|
![]() |
Ik MOET een 3,9 halen en zelfs daar ben ik niet zeker van! scheikunde examens zijn tien keer moeilijker als onze schoolexamens!
ester ontstaat toch door een koppeling van een alcohol en een zuur onder afsplitsing van een watermolecuul he? Maar hoe geef je de naam aan dat nieuwe 'ding' (=molecuul ![]()
|
![]() |
ik stond vorig jaar een 7 voor scheikunde gemiddeld en haalde op mn examen gewoon een 4......betje jammer ik kan gewoon geen examens maken!!!!!!!!!!
maar heeft iemand antwoord op mn vraag?
|
![]() |
Beste Maaike,
Een ester bestaat zoals je al zei indd uit een alkaanzuur en een alcohol (die voldoende heb je al bijna te pakken ![]() Zet je schrap want hier komt de naamgeving: Je noemt een ester naar het alkaanzuur waaruit het ontstaan is. Je veranderd het achtervoegsel in oaat en noemt het alcohol verbaster je tot een methyl groep. Voorbeeldje: Uit methanol en ethaanzuur onstaat een ester. Ethaanzuur is het alkaanzuur. Je krijgt dus ethaanoaat. Het methanol is nu een methylgroep geworden en moet dus ook in de naam worden opgenomen. Je krijgt dan methylethanoaat. Ik hoop dat je het begrijpt en dat je het leest voordat het examen begint. Misschien moet je het nog ff voor jezelf uitttekenen om het begrip wat te bevorderen. Succes ermee en met je eindexamen! Jurjen
||
![]() |
Citaat:
** Lijkt me, dat hoe meer electronen een atoom bevat, hoe meer schillen gevult zijn met electronen, hoe groter de straal is ofzo. ** Nogmaals, denk niet dat je een vraag over de atoomstraal krijgt zonder een beetje uitleg ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
nu wordt ik echt zenuwachtig, nog een paar uur en ik zit alweer in dat gymzaaltje....help...ik wil niet weer zakken, maar die examens nekken me echt!
HEel veel succes iedereen strax!
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nu ook nog maar ff doorkijken! Suc6 iedereen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij redoxreacties is het makkelijker; dan zet je voor en achter de pijl wat je hebt en dat ga je kloppend maken met water en H+ en e-; tenminste zo heb ik dat geleerd... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed eigenlijk moet je het zo doen: 1) maak een reactievergelijking 2) reken het gegeven om naar mol 3) kijk wat er gevraagd wordt; maak gebruike van punt 1 en 2 (je rekent dus in mol) 4)reken je ant bij 3 om naar hoe het gevraagd is Maar ja het lijkt zo simpel zo; maar als je dan zo vraag ziet heb ik echt van met welke gegevens moet ik nu weer gaan klooien ![]() |
![]() |
|
![]() |
www.examen.nu was toch een normale examensite? ik ben opzoek naar de antwoorden scheikunde 2002 maar nu krijg ik een hele vreemde site....
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
succes!
||
![]() |