Advertentie | |
|
![]() |
|
Mijn ouders zijn op m'n derde uit elkaar gegaan en ik kan me écht niet voorstellen hoe het zou zijn als ze nog bij elkaar waren.
![]()
|
mijn ouders zijn vorig jaar uit elkaar gegaan en ik ben dr maar blij van.... het zou echt niet goed zijn geweest als je ouders bij elkaar waren gebleven terwijl er helemaal geen liefde meer was hoor... mijn ouders hebben nog ongeveer een jaar lang samengewoond als vrienden terwijl ze beiden al een ander hadden... dat was pas erg!
Ik ben erg blij met de situatie nu ik woon bij mn moeder zie mn vader bijna niet maar ga er af en toe naar toe, mn moeder heeft een hele leuke nieuwe vriend die ook 2 hele lieve kinderen heeft, en mn vader heeft ook een nieuwe vriendin ![]()
|
mijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen ik 6 was, ik had toen een broertje van anderhalf en een tweede broertje werd een paar maandjes daarna geboren.
Zij missen m niet (we wonen bij mn moeder), maar ik miste m enorm. Nouja, de laatste keer dat ik m heb gezien was toen ik 11 was, en dat is nu dus 6 jaar geleden. Ik weet waar die nu is, thank god, maar het is niet de plaats waar je iemand heen zou willen wensen. Maar ik weet nu, voor het eerst in al die jaren waar die is. Ik begrijp erg goed dat je hem mist, ik weet niet hoe oud je bent, want een tijdje geleden miste ik hem ook heel erg. Bij jou is de situatie ook anders: je kan m bezoeken, ik weet niet waar die uithangt. Hij kan nog een beetje vader voor je zijn, die van mij zit in mn hoofd, als een vage schim (ik kan me niet eens meer voorstellen hoe hij eruit ziet, alleen van foto's) Ik heb laatst voor mezelf vast kunnen stellen, dat ik over de grootste dip (wat betreft mijn vader) heen ben. Ik heb me erover heen gezet, heb niet zo heel erg veel zin in contact, maar als hij 2 keer per jaar een brief met wat foto's wil, dan ga ik die hem niet ontzeggen. Ik kan er nu eindelijk mee leven, en ik hoop dat alle kinderen van gescheiden ouders dat ook op den duur kunnen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
mijn ouders zijn nu bijna 9 jaar geleden uit elkaar gegaan. ik was 8 en mn zusje 6. het heeft heel veel invloed op mij en mijn leventje gehad. ook op mijn relaties met jongens enzo.. ik had tot mijn 8e niet echt problemen en een leuk leventje, maar sinds mn ouders zijn gescheiden is er vanalles gebeurd. ik merkte het in het begin niet zo, maar nu mijn vader is overleden (ik ging vroeger wel naar m toe, maar later absoluut niet meer. ik wou hem niet meer zien) merk ik toch wel dat ik hem mis. het feit dat hij gewoon leeft en aan de andere kant van t dorp woont en je er zo heen kan gaan is op een of andere manier onbewust geruststellend en tuurlijk merkte ik wel dat ik geen vader in huis had, maar daar raak je aan gewend. nu is hij dood en twijfel ik soms wel ns of ik er goed aan heb gedaan.. maar dat is dus een ander verhaal.. maar ja, ik vraag me ook wel ns af hoe het zou zijn als ik door twee ouders werd opgevoed. mijn twee biologische ouders.. |
![]() |
|
Mijn moeder heeft nooit na mijn geboorte samengewoond met mijn vader. Mijn vader heb ik, sinds ik weet dat hij mijn vader is, zo'n twee keer gezien, aangezien hij in Italië woont. Ik denk regelmatig aan hem, en iedere keer als ik aan hem denk, weet ik dat ik niets om hem of zijn kant van de familie geef. Familie ben ik liever kwijt dan "rijk". En om in dit stadium dertig nieuwe familieleden te ontmoeten zou voor mij niet interessant zijn. Ik neem mijn vader en moeder niets kwalijk. Doordat ik door mijn moeder op ben gevoed ben ik een zeer gevoelige jongeman geworden mag ik wel zeggen. Het laatste jaar woont een nieuwe vriend van mijn moeder bij ons, maar hij is een eikel. Ach, misschien zijn alle mannen wel zo. Ik weet het niet. Aan hem heb ik iig een hekel. Als hij weg is, voel ik me ok. Als hij er is, voel ik me onprettig. Mijn moeder wil van hem af, maar ziet dat financieel niet zo zitten. Een goede duw in de rug voor mij om snel veel geld te gaan verdienen, zodat hij het huis uit kan. Hij stimuleert mijn mannelijke kant te veel. De kant die boos op hem is.
|
![]() |
|
als je vanaf je 8ste alleen bij je moeder hebt gewoond, is het inderdaad jammer dat je alleen door haar bent opgevoed. Ik kan me voorstellen dat je vader niet echt veel inspraak heeft gehad in je ' opvoeding' en belangrijke peiode uit je leven heeft gemist ( als de puberteit, maar dat ' missen' ouders over het algemeen graag
![]() Maar daarentegen vindt ik wel dat je een ' gezin' hebt bij je moeder. Jij en je zusje samen kunnen elkaar steun geven omdat je in hetzelfde schuitje zit. Van gescheiden ouders mis ik voornamelijk het ' gezin' Als ik ergens kom waar pa ma en de kinderen leuk naar opa en oma gaan denk ik * auw*, dat heb ik nooit gekend. Wees in ieder geval blij me het feit dat zowel je moeder als vader ontzettend veel om je geven, en de warmte die je van hen en je zusje en stiefmoeder/broer/zusjes ontvangt. het kan namelijk stukken erger....
|
Ik ben net naar Rome geweest (tripje dat je maakt als je op het gym zit) en ik kocht natuurlijk heel veel ansichtkaarten. Een voor je moeder, een voor je opa en oma, en een paar naar je vrienden. Helaas kan ik heel slecht tellen (10 dagen kunst kijken en je kan plotseling niks meer) en ik kocht een kaartje te veel. Ach naja, denk je dan, je kan vast nog wel iemand anders vinden aan wie je die kaart kan versturen. En idd, ik heb die persoon gevonden: Mijn VADER, die mij in de steek liet. In het eerste deel van het kaartje leg ik een beetje uit waarom hij een kaartje met "100 images from ROME" krijgt, het tweede deel is wat harder, want dan zeg ik m gewoon keihard de waarheid. Ik denk alleen nu, dat ik daarbij nog een brief moet voegen, want er past zo weinig op een zielig ansichtkaartje. Gelukkig vindt mn moeder het een goed idee.
Ik weet eik niet zo goed waarom ik dit meldt, maar dan hebben jullie een idee wat het met je kan doen, en hoe lang het duurt voordat je (ik) een simpel kaartje naar iemand kan sturen. |
![]() |
|
![]() |
M'n ouders zijn gescheiden toen ik 8/9 ofzo was en ik ben nu 12.Ik zit er laatste tijd steeds meer mee,en ik weet dan echt niet wat ik moet doen.In het begin merkte ik er niet veel van,maar naderhand nu ik 12 ben,merk ik dat het m'n hele leven heeft veranderd.Ik zou niet weten wat ik nu zou doen als ze nog bij elkaar waren.Ik zie m'n vader overigens zeer weinig de laatste tijd..(laatste keer was 3 maanden geleden ofzo).
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ben gelukkig met wat je hebt, want veel mensen hebben niet eens 2 ouders meer. Toch begrijp ik je misgevoel goed, probeer er met je vader over te praten, dat hje hem wat vaker kan zien ofzo? xxx
||
![]() |
Citaat:
Maar ik zie mijn vader elke dinsdag en 1 weekend in de 2 weken, je hebt wel bij allebei andere regels, maar het is heel anders dan door 2 ouders opgevoed worden. ik denk niet dta je zoveel mist omdat je wel het mist dat je ouders uit elkaar zijn maar qua opvoeding scheelt het nie veel dnek ik als je "echte" ouders regelmatig contact hebbe zullen we wel op 1 rechte lijn zitte denk ik. |
![]() |
|
![]() |
Hmm, een vriend van me zijn ze ouders ook gescheiden toen hij jong was, zijn pa is terug gegaan naar Griekenland, zijn Nederlandse moeder hier gebleven.
En ik weet niet of het aan gebrek van vader opvoeding ligt, maar hij is volgens mij best gevoelig enzo, en heeft niet van die macho trekjes.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
bekeerd naar de islam merels | 199 | 04-10-2005 21:10 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Psychologie |
Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer. SpaRood | 28 | 19-08-2004 02:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Pim Fortuyn getaart muhhahaha HoñeY | 156 | 15-04-2002 16:39 |