Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2003, 17:35
Verwijderd
Hello, hmmmz mijn moeder zei dus dat wat ik waarschijnlijk een sinus infection sheb ( )
Ik heb al 4 dagen gigantisch koppijn, pulserend tussen m'n slapen; geen energie; hoog in m'n keel keelpijn; verstopte neus..
Zoiets. Wie weet wat er tegen helpt, behalve een heleboel aspirine's en mjah... om nou naar de dokter te gaan en dan 2 uur in de wachtkamer te zitten heb ik niet echt de kracht of energie voor. Dus jah... wat kan ik doen om me iets beter te voelen..?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 17:47
Verwijderd
In het nederlands heet dat toch een voorhoofdholte ontsteking? of ben ik nou gek?

sweetsterretje: gewoon uitzieken.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 24-05-2003 @ 18:47:
In het nederlands heet dat toch een voorhoofdholte ontsteking?
Geen idee, dacht het wel ik luister ook maar naar wat m'n moeder zegt.
Blah heb twee graden koorts
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 18:32
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Jadie schreef op 24-05-2003 @ 18:47:
In het nederlands heet dat toch een voorhoofdsholte ontsteking?
De medische term is sinusitis. De Nederlandse term is bijholte-ontsteking, waarbij het om een ontsteking van de kaak-, het zeefbeen- of de voorhoofdsholte gaat. Het kan dus afhankelijk van de situatie een kaak-, zeefbeen- of voorhoofdsholte-ontsteking zijn.

@sweetsterretje: Het lijkt me het beste om voor alle zekerheid toch maar je huisarts te raadplegen. Misschien is het op te lossen door stomen of opsnuiven van zout water, maar het kan ook zijn dat je antibiotica nodig hebt om er van af te komen, vandaar mijn advies om je huisarts te raadplegen. Het is zo dat in ernstige gevallen een spoeling van de bijholte noodzakelijk is, of zelfs een operatie, maar ik neem aan dat het laatste bij jou in ieder geval niet aan de orde is.

Laatst gewijzigd op 24-05-2003 om 18:34.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 18:43
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 24-05-2003 @ 19:32:
De medische term is sinusitis. De Nederlandse term is bijholte-ontsteking, waarbij het om een ontsteking van de kaak-, het zeefbeen- of de voorhoofdsholte gaat. Het kan dus afhankelijk van de situatie een kaak-, zeefbeen- of voorhoofdsholte-ontsteking zijn.

@sweetsterretje: Het lijkt me het beste om voor alle zekerheid toch maar je huisarts te raadplegen. Misschien is het op te lossen door stomen of opsnuiven van zout water, maar het kan ook zijn dat je antibiotica nodig hebt om er van af te komen, vandaar mijn advies om je huisarts te raadplegen. Het is zo dat in ernstige gevallen een spoeling van de bijholte noodzakelijk is, of zelfs een operatie, maar ik neem aan dat het laatste bij jou in ieder geval niet aan de orde is.
Klopt.

Een opmerking: een sinus-spoeling is toch een (kleine) operatie.
Kleine KNO-operatie, die onder regionale of algehele anesthesie wordt uitgevoerd.

(Kan zijn dat ik fout zit.)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 12:34
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 24-05-2003 @ 19:32:
Antibiotica krijg je niet meer hoor (ik tenminste niet). Moest gewoon uitzieken zei mn huisarts. Dat uitzieken moet je dan ook echt doen, want ik had eerst een bijholteontsteking, ik dacht na 1,5 week dat het wel over was, ben toen weer naar school gegaan. Maar kon na 3 lesuren weer naar huis, want toen had ik voorhoofdsholte ontsteking. Kwam volgens mn huisarts omdat ik niet lang genoeg had uitgeziekt en kon dus weer 2 weken thuis zitten.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 12:37
Balance
Balance is offline
kheb geen verstand daarvan hoor, maar de klachten die je noemt zijn toch ook gewoon de klachten van griep? kan dat het niet zijn?
dan is het dus een kwestie van hééél lang in je bed blijven liggen en uitzieken.
Oud 25-05-2003, 12:46
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Mariebel schreef op 25-05-2003 @ 12:34:
Antibiotica krijg je niet meer hoor (ik tenminste niet). Moest gewoon uitzieken zei mn huisarts. Dat uitzieken moet je dan ook echt doen, want ik had eerst een bijholteontsteking, ik dacht na 1,5 week dat het wel over was, ben toen weer naar school gegaan. Maar kon na 3 lesuren weer naar huis, want toen had ik voorhoofdsholte ontsteking. Kwam volgens mn huisarts omdat ik niet lang genoeg had uitgeziekt en kon dus weer 2 weken thuis zitten.
het hangt van de aard van je sinusitis af, heb je groenig/gelug snot dan krijg je vaak een antibiotica want dat is bacterieel. Is het een visus, dan moet je idd uitzieken... stomen, neusspray en paracetamol
Oud 25-05-2003, 13:14
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
linda85 schreef op 25-05-2003 @ 13:37:
kheb geen verstand daarvan hoor, maar de klachten die je noemt zijn toch ook gewoon de klachten van griep? kan dat het niet zijn?
dan is het dus een kwestie van hééél lang in je bed blijven liggen en uitzieken.
Er zijn een aantal symptomen die inderdaad met griep te maken kunnen hebben, zoals hoofdpijn, koorts en keelpijn die ook bij sinusitis voorkomen. Bij sinusitis treden daarnaast ook pijn in de ontstoken bijholte, het verstopt zijn van de neus en met etter gemengd slijm dat uit de neus komt op. Ze vermeldde dat er sprake was van een pulserende hoofdpijn tussen de slapen, en aangezien de bijholten zich ook tussen de slapen bevinden zou het om sinusitis kunnen gaan in plaats van griep, zeker als er daarnaast ook groen/geel slijm wordt afgescheiden, wat duidt op etterig slijm.
Oud 25-05-2003, 13:21
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 25-05-2003 @ 13:14:
Er zijn een aantal symptomen die inderdaad met griep te maken kunnen hebben, zoals hoofdpijn, koorts en keelpijn die ook bij sinusitis voorkomen. Bij sinusitis treden daarnaast ook pijn in de ontstoken bijholte, het verstopt zijn van de neus en met etter gemengd slijm dat uit de neus komt op. Ze vermeldde dat er sprake was van een pulserende hoofdpijn tussen de slapen, en aangezien de bijholten zich ook tussen de slapen bevinden zou het om sinusitis kunnen gaan in plaats van griep, zeker als er daarnaast ook groen/geel slijm wordt afgescheiden, wat duidt op etterig slijm.
Wat ook heel typerend is voor sinusitis is als je voorover bukt en daardoor krijg je meer pijn in je voorhoofd, das echt een typisch iets daarvoor!
Oud 25-05-2003, 13:57
poesiefox
poesiefox is offline
Je hebt pijn en pijn. Zolang het nog weggaat met een paracetamolletje, zal het wel loslopen. Als je het stadium bereikt dat je gillend met je hoofd tegen de muur loopt te bonken op twee maal de maximaal toegestane dagdosis snoepjes, moet je echt naar de dokter.
Oud 25-05-2003, 16:20
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 25-05-2003 @ 14:57:
Je hebt pijn en pijn. Zolang het nog weggaat met een paracetamolletje, zal het wel loslopen. Als je het stadium bereikt dat je gillend met je hoofd tegen de muur loopt te bonken op twee maal de maximaal toegestane dagdosis snoepjes, moet je echt naar de dokter.
het lijkt me een beetje overdreven om het zo ver te laten komen. ik heb al sinds m'n 4e ofzo regelmatig ontstoken holten, hoe vaak ik ook stoomde, ik eindigde altijd bij een antibioticakuur.
ik heb nu een soort pepermuntolie om mee te stomen, en dat helpt heel goed.

sterkte!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 18:05
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Qimm schreef op 25-05-2003 @ 13:46:
het hangt van de aard van je sinusitis af, heb je groenig/gelug snot dan krijg je vaak een antibiotica want dat is bacterieel. Is het een visus, dan moet je idd uitzieken... stomen, neusspray en paracetamol
Mijn huisarts wist niets van de aard af, want ze had me nieteens gezien. Ik belde voor een afspraak en toen zei ze dat dat niet nodig was en ik maar uit moet zieken. Maar ja, mijn huisarts doet wel vaker raar.

ps mijn snot was dus groen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 20:51
Verwijderd
Mijn neus was eerst verstopt ja, maar gisteren niet meer. (vandaag wel want ik had de onbeheersbare behoefte om te janken)
Deze hoofdpijn duurt al sinds afgelopen dinsdag, en ik heb regelmatig hoofdpijn (migraine o.i.d) ik ga nooit naar de dokter dus ik dacht eerst ik ziek het wel uit.
Na drie dagen miserable half in bed te hebben gelegen ben ik het zat, tot morgenvroeg hou ik het niet meer uit want geheid dat ik dan een pistool tegen m'n hoofd aan zet... die hoofdpijn is ONVERDRAAGBAAR. Ik word gek.
Koorts was gister 39.5 celcius, vanochtend was het rond de 38 en nu istie weer omhoog naar 39.2 celcius. Paracetamol helpt NATUURLIJK niet. (mijn normale temperatuur ligt vrij laag rond de 35.5/36.7)
En wat betreft het voorover buigen: ik heb het gevoel alsof m'n halve hersenpan verschuift. Als dit de griep is ben ik debiel.
Mijn neus-inhoudselen zijn dezelfde kleur als bij een griep. Lichtgroenig. bahbahbah.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 15:06
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 25-05-2003 @ 21:51:
Mijn neus was eerst verstopt ja, maar gisteren niet meer. (vandaag wel want ik had de onbeheersbare behoefte om te janken)
Deze hoofdpijn duurt al sinds afgelopen dinsdag, en ik heb regelmatig hoofdpijn (migraine o.i.d) ik ga nooit naar de dokter dus ik dacht eerst ik ziek het wel uit.
Na drie dagen miserable half in bed te hebben gelegen ben ik het zat, tot morgenvroeg hou ik het niet meer uit want geheid dat ik dan een pistool tegen m'n hoofd aan zet... die hoofdpijn is ONVERDRAAGBAAR. Ik word gek.
Koorts was gister 39.5 celcius, vanochtend was het rond de 38 en nu istie weer omhoog naar 39.2 celcius. Paracetamol helpt NATUURLIJK niet. (mijn normale temperatuur ligt vrij laag rond de 35.5/36.7)
En wat betreft het voorover buigen: ik heb het gevoel alsof m'n halve hersenpan verschuift. Als dit de griep is ben ik debiel.
Mijn neus-inhoudselen zijn dezelfde kleur als bij een griep. Lichtgroenig. bahbahbah.
mmm....

misschien binnenkort nog een keer naar de dokter?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 15:39
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 25-05-2003 @ 21:51:
(mijn normale temperatuur ligt vrij laag rond de 35.5/36.7)
Ik bedoelde daar natuurlijk 36.5/36.7
Voel me vandaag wel wat beter, dokter hoeft niet meer, koorts is redelijk naar beneden. Thank God. Sorry voor mijn iet wat wanhopige post, heb Advil sinus&cold opgehaald. Het helpt Ieg bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten