Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2003, 13:55
Sublime85
Sublime85 is offline
Beste Mensen,

Ik heb een probleem ik heb voor school een opdracht gekregen om een database te maken voor een videotheek en die een beetje te vullen (40 films, 40 klanten) en nu moet ik zorgen dat je die database (dus klanten films en uitlenen) kunt bewerken via een internet site.......dus niet eerst downloaden en dan weer uploaden maar echt bewerken vanuit mijn "luie" stoel thuis....En ik heb nu geen idee hoe het moet..iemand enige tips (hij wordt op school op een webserver gezet en moet dus daar op het netwerk werken.)

Bij voorbaat dank,

Sublime
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2003, 14:20
iamcj
iamcj is offline
Kan met php
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 14:22
Verwijderd
eerst inventariseren wat je moet doen, daarna hoe je het wilt gaan doen, dan je datamodel maken... en dan ben je al bijna klaar

Dus eerst een FO (Functioneel Ontwerp) maken, dan een TO (Technisch Ontwerp) en daarna pas echt gaan bouwen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 14:44
Sublime85
Sublime85 is offline
ummm...
ik ben maar een 2de klas mbo'er sorry .....is er geen makkelijkere manier...........en aan de reactie van eddy heb ik op het moment niet enorm veel aan...... ?

Laatst gewijzigd op 20-05-2003 om 14:49.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 15:43
Verwijderd
Ow, 2e jaar MBO... Ja, dan heb je zoiets nog niet gehad

Maar dat je dan al een website moet maken die gegevens uit een database haalt

Probeer iig eerst te bekijken welke gegevens je op wilt/moet slaan in de database, en aan de hand daarvan een paar tabellen samenstellen.

Wanneer je de database hebt ken je met ASP (of een ander serverside-taal) je Access databeestje leeghalen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 16:22
Verwijderd
Access?
Moet het met access?
Anders raad ik je mySQL aan..

En ik zie dat je MBO ICT leerjaar 2 doet.
Ik ook, ik heb een soort gelijke opdracht maar dan en support pagina met members etcetc.
Maar bij ons is gezegd dat we het met MySQL en PHP moeten doen (eitje ).

Doe je ROC?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 17:07
Sublime85
Sublime85 is offline
Ik doe leeuwenborgh in sittard...ROC volgens mij ja...beetje kutopleiding want de leraar zelf wist het nog niet hij had het nog niet uitgeprobeert (de acces expert...*ahum*) gelukkig zijn er wel nog goeie leraren....maar iig ik heb em al af me acces...dat wat het probleem niet nu heb ik 3 groepen...Films, klanten en verhuur en die moeten we dus allemaal via het internet (dit geval dus een netwerk) te bewerken zijn dus ik moet een nieuwe klant of film kunnen toevoegen zonder iets down te loaden...

Ik hoop dat iemand iets weet...anders zoekt ie het zich maar uit.......want PHP en shit hebben we nog niet eens les ofzo in gehad...(ook niet in access.....maarja dat is een ander verhaal)

Greetz

PS ASP ??????
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 18:27
iamcj
iamcj is offline
Kheb wel is gezocht naar acces met een inetpagina, kon welgetelt 1 pagina vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Sublime85 schreef op 20-05-2003 @ 18:07:
Ik doe leeuwenborgh in sittard...ROC volgens mij ja...beetje kutopleiding want de leraar zelf wist het nog niet hij had het nog niet uitgeprobeert (de acces expert...*ahum*) gelukkig zijn er wel nog goeie leraren....maar iig ik heb em al af me acces...dat wat het probleem niet nu heb ik 3 groepen...Films, klanten en verhuur en die moeten we dus allemaal via het internet (dit geval dus een netwerk) te bewerken zijn dus ik moet een nieuwe klant of film kunnen toevoegen zonder iets down te loaden...

Ik hoop dat iemand iets weet...anders zoekt ie het zich maar uit.......want PHP en shit hebben we nog niet eens les ofzo in gehad...(ook niet in access.....maarja dat is een ander verhaal)

Greetz

PS ASP ??????
ASP: Active Server Pages. De 'PHP-versie' van Microsoft.

Ik denk dat je je nog niet echt zorgen moet maken over het feit dat het via het internet moet. Zorg eerst maar dat je database goed is.
Ga daarna bedenken welke gegevens er zouden moeten worden ingevoerd via het web, en welke je zelf genereerd (als deze er zijn).
Ga dan je insert en update statements maken.

Als laatste pas je ASP-pagina maken.

Zorg ervoor dat je zo veel mogelijk op papier vastlegd met wat je doet en waarom. Een beetje leraar vind dit belangrijker dan wanneer iets werkt.

Let er op dat je het jezelf zo moeilijk kunt maken als je zelf wilt. Je zou nog een tabel categorie kunnen opnemen waar je inzet welke categorien in Films er zijn (horror, komedie, actie, avontuur, etc). Of een tabel met commentaar van de mensen die de film gezien hebben. Of ... of... of...

Maar houdt het simpel.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 18:57
Noisecrew
Noisecrew is offline
Dit kan in access zelf onder een SQL menu meen ik
Je kiest dan een server en kiest daar een database op.
dan maak je een formulier ofzo dat ingetseld is naar die databse toe. Niet iedereen denkt eraan maar af en toe is die F1 niet zo nutteloos als gezegd wordt...

greetz
Oud 29-05-2003, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Sublime85 schreef op 20-05-2003 @ 18:07:

Greetz

PS ASP ??????
Het is AccesS Met twee essen... Trouwens wat krijgen jullie dan op school in het eerste jaar???? Homepage bouwen? Wij hebben dat soort ongein (access) in het 1e jaar van de HEAO, en dat is een niet ICT gerelateerde opleiding.... Ga je schamen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten