Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
bedankt
![]() ![]() nog een vraag ![]() ![]() EDIT: zo te 'zien' zitten ze er wel maar kan je ze niet zien.. dus laat maar zitten. Laatst gewijzigd op 19-05-2003 om 19:42. |
![]() |
||
Citaat:
Wat kreeg je trouwens te zien toen je (-2,5)3,2 op je rekenmachine probeerde in te voeren? Toen ik dit op de rekenmachine van Windows invoerde kreeg ik de melding "Ongeldige invoer voor deze functie". Waarschijnlijk heb jij op jouw rekenmachine ook een bepaalde melding te zien gekregen, of niet?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Later voerde ik het als functie nog eens in in mijn GR en ging toen naar de 'table' ervan kijken en daar gaf hij ook aan dat het bij 3,2 maar ook bijv. 3,4 3,6 3,8 4,0 4,2 ... etc. kan. Maar weer niet bij 3.22 of 3.3 ... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 'k heb moderne wiskunde, vwo bovenbouw, wiskunde a1 en b1 deel 1 hoofdstuk 8 ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
(-2)-2=1/(-2)2=1/4=0,25. Je ziet dus dat je voor oneven n inderdaad een negatief decimaal getal krijgt en voor even n een positief decimaal getal, zoals ik al opmerkte. Citaat:
Het leuke is overigens dat ik (-2,5)3 en (-2,5)0,2 wel afzonderlijk met de rekenmachine van Windows kan berekenen, maar hun produkt (-2,5)3,2 niet omdat ik dan de melding krijg die ik noemde.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|