Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2003, 15:07
Verwijderd
Ik heb vanaf het begin alles nagekeken; dan wist ik tenminste waar ik aan toe was. Een vriendin van mij deed dit niet ik dacht dat zij de enige was, maar er schijnen heel wat mensen te zijn die het niet nakijken... waarom doen jullie datn iet? Bang, of zeker van je slagen of zakken??
Advertentie
Oud 24-05-2003, 15:42
Verwijderd
Ik kan me voorstellen dat als je tussentijds gaat nakijken, en je opmerkt dat je de eerste twee examens verknalt hebt, je nog meer gaat stressen omdat je denkt "Nu moet ik die andere examens HELEMAAL halen wil ik slagen". Om dat te voorkomen kan ik me best voorstellen dat sommige mensen niet nakijken .

Ikzelf keek vorig jaar alles wel na trouwens .
Oud 24-05-2003, 15:58
pyres74
pyres74 is offline
ik heb ook alles tot nu toe nagekeken maar ik snap best als je dat niet zou doen. ik zou het daarom ook alleen doen als je er een goed gevoel over hebt of als je toch voor dat vak een goed cijfer staat

xxx
Oud 24-05-2003, 16:02
Verwijderd
yep, om die reden kijk ik inderdaad niet na...... misschien kijk ik dinsdag de antwoorden ff door, maar ik ga niet uitrekenen wat ik heb... ik schat mijn kansen nog steeds op 50%
Oud 24-05-2003, 16:10
Iduna
Iduna is offline
Ik heb 2 examens (van 16 en 19 mei) wel nagekeken maar die vond ik zo tegenvallen dat ik de examens erna niet meer heb nagekeken.
Nu heb ik er nog 1 te gaan en misschien kijk ik alles alsnog na, na dat examen. Eigenlijk ga ik er al vanuit dat ik zak (of iig een her moet doen) maar ik wil t nog niet bevestigd hebben en natuurlijk hoop ik dat ik toch wél slaag.
Oud 24-05-2003, 18:27
hi
hi is offline
Ik kijk nie omdat ik me niet onnodig wil druk maken! Zo ga ik zo ontspannen mogelijk mn volgende examen in. Ik benader het ook als een gewone toets Veel mensen maken er zo'n poespas om daar oudt ik niet van. Vandaar.
Oud 24-05-2003, 18:43
Basia
Basia is offline
ik heb het meeste wel nagekeken, maar wiskunde niet omdat ik gewoon weet dat ik t zwaar vern**kt heb, en t is dan zo deprimerend om t na te kijken. had die onvoldoende daar toch al ingecalculeerd dus weet wel waar ik aan toe ben
Oud 25-05-2003, 09:38
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
hi schreef op 24-05-2003 @ 19:27:
Ik kijk nie omdat ik me niet onnodig wil druk maken! Zo ga ik zo ontspannen mogelijk mn volgende examen in. Ik benader het ook als een gewone toets Veel mensen maken er zo'n poespas om daar oudt ik niet van. Vandaar.
Ik zou juist zenuwachtig worden als het niet zo goed ging en ik wist dat ik het na kon kijken en ik deed het niet
Oud 25-05-2003, 09:59
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik heb ook alles nagekeken, ook de examens die ik heel slecht gemaakt heb zoals engels en wiskunde.
Ik doe dit omdat ik a. nieuwsgierig ben en b. omdat ik dan weet waar ik ongeveer aan toe ben.
Maar aangezien ik er al goed voorstond en het wel raar moest lopen wou ik zakken, maakt het niet echt uit of ik er nou achter kom of ik het goed of slecht heb gemaakt.
Maar als je nou nog alles uit de kast moet halen om te slagen, kan ik me voorstellen dat je niet nakijkt, omdat als je dan een 5 haalt waar je een 6 nodig had, je heel gestresst raakt en teveel druk op jezelf legt.
En ook als je er goed voorstaat kan ik het nog wel begrijpen, want als je een examen heel goed hebt geleerd en voorbereidt, (bv economie) en dan bij het nakijken erachter komt dat je een 4,5 hebt, dat geeft je een onzeker gevoel. Vooral als je nog een hele week moet.
Oud 25-05-2003, 10:28
hi
hi is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 25-05-2003 @ 10:38:
Ik zou juist zenuwachtig worden als het niet zo goed ging en ik wist dat ik het na kon kijken en ik deed het niet
Ja joh zo is iedereen weer anders he. Trouwens ik ben ook zeer nieuwsgierig aangelegd maar ik houdt het in bedwang, dat is een goede training voor mij
Oud 25-05-2003, 10:39
Earwen
Earwen is offline
ik kijk ook niks na

DAn ga ik alleen maar stressen. Aangezien ik dingen altijd anders omschrijf dan op het antwoord mode staat maar het achter af meestal toch wel goed is dus ik w8 mooi dat de 12 voor dat ik ga kijken
Oud 26-05-2003, 22:03
bellaisabella
bellaisabella is offline
Citaat:
HEB IK OOK!
Misschien een bord voor m'n kop, maar ik ben nogal positief ingesteld en ik wil m'n examens niet laten beinvloeden door stress als ik bv weet dat ik er al 2 verneukt heb!!! Ga van het beste uit!
Oud 26-05-2003, 22:10
Iwein
Iwein is offline
kijk als je nakijkt is het echt praktisch nooit beter dan het gevoel dat je erover had. Als je een geweldig gevoel had, is het vaak opeens best slecht als je het nakijkt...

Het heeft dus inderdaad tot gevolg dat je meer gaat stressen, terwijl je werk al ingelevert is, en je er dus toch niets meer aan kunt veranderen.
Oud 26-05-2003, 22:13
Multilot
Multilot is offline
ik heb vorig jaar alles nagekeken, en was er heilig van overtuigd dat ik geslaagd was...
Dit jaar toch maar weer alles nagekeken...
Oud 26-05-2003, 22:33
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Nakijken kost me teveel moeite. En daarbij, de toets is tochal ingeleverd, het cijfer verandert er niet door. Die tijd kan je ook besteden aan leuke dingen, waarom langer met school bezig zijn dan strict noodzakelijk?
Oud 26-05-2003, 22:53
rsieswerda
rsieswerda is offline
nou, khad gewoon alles nagekeken, en t heb mij niet kopzorgen bezorgd, alles wat ik nagekeken had kwam wel ongeveer overeen met wat ik ervan dacht.
Alleen vanmiddag was ik nie zo blij met me natuurkunde, maarja, was toch me laatste examen dus zal nie zoveel meer stressen, maar kvon t zelf wel de hele tijd fijn om te weten of t een beetje goed ging maja
Oud 27-05-2003, 09:08
Verwijderd
Citaat:
bellaisabella schreef op 26-05-2003 @ 23:03:
HEB IK OOK!
Misschien een bord voor m'n kop, maar ik ben nogal positief ingesteld en ik wil m'n examens niet laten beinvloeden door stress als ik bv weet dat ik er al 2 verneukt heb!!! Ga van het beste uit!
Ik zou dan juist gaan stressen als ik niet wist hoe goed ik het gemaakt had, en dus ook niet wist hoe goed ik andere examens moest maken. Maar ja iedereeen is dus anders he . Maar ik ken ook mensen die het dan deze week gaan nakijken, maar dat lijkt me helemaal gek eigenlijk. Maar ja... ik hoef hopelijk nooit meer een examen na te kijken
Oud 27-05-2003, 16:18
Sithan
Sithan is offline
Het kwaad is toch al geschiedt...

Ik keek het vorig jaar niet na, omdat ik niet wilde dat ik of te makkelijk of te moeilijk over het volgende examen ging denken door het nakijken van de vorige...
Oud 27-05-2003, 17:04
rooddraakje
rooddraakje is offline
Ik vind bovendien dat je sommige vakken gewoon niet goed kunt nakijken.. zoals bv wiskunde. Je krijgt dan veel punten voor je berekeningen.. als je eerder een foutje hebt gemaakt en dus het eind antwoord fout, reken je dat met nakijken ook fout terwijl je misschien wel punten daar had gekregen.. Waardoor je cijfer lager lijkt dan hij in werkelijkheid is en dat is vervelend/
Oud 27-05-2003, 17:10
jbtq
jbtq is offline
Ik kijk ze niet na. Gewoon weg omdat ik anders helemaal gestrest raakt. Verder geloof ik ook niet dat het echt veel zin heeft. Immers het gaat meestal om de maneir hoe je het doet dan het antwoord zelf. En tja...die manier kan altijd afwijken van het antwoord model. Antwoorden die ik zelf zou fout rekenen worden dan toch goed gerekend. Enne verder...tja...je kan er niks meer aan doen. Gewoon lekker afwachten en we horen het vanzelf wel allemaal.
Oud 27-05-2003, 19:53
Ichonama
Ichonama is offline
Ik heb alles nagekeken, alleen wiskunde niet. Ik weet toch niet meer precies wat ik heb opgeschreven en ik heb toch wel genoeg punten dat ik slaag. Ik merk het vanzelf wel, het maakte me weinig meer uit.
Oud 27-05-2003, 22:07
!SuperCalimero!
!SuperCalimero! is offline
Ik heb al mn examens nagekeken behalve de laatste 2, M&O en natuurkunde. M&O kijk ik niet na omdat dat cijfer me gewoonweg niet interesseert, het maakt niet uit wat ik daarop heb.
Op wiskunde sta ik nu door het examen onvoldoende dus natuurkunde moet ik voldoende staan, maar ik wil niet weten wat ik op natuurkunde heb... Ik hoor vanzelf wel of ik 12 juni gebeld word...
Oud 27-05-2003, 22:13
Druppel
Druppel is offline
Ik vind het maar eng om alles na te kijken. Ik weet zeker dat ik ga slagen, want ik sta er wel erg goed voor.... Maar ik wil gewoon niet weten wat ik heb, daar word ik alleen maar zenuwachitger van!!!! Ik zie het allemaal wel op de dag van de uitslag!
Oud 28-05-2003, 09:45
Ellennnn
Ellennnn is offline
ik was al vreselijk gestresst bij de examens en heb over niets eigenlijk een heel goed gevoel en omdat ik mezelf niet nog senuwachtiger wilde maken dan ik toch al was heb ik niets nagekeken. als nu zou blijken dat ik erachter kom dat ik toch wel erg veel fout heb zou ik niet weten hoe ik die twee weken tot de uitslag nog door kom....

Regels voor berichten