Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2003, 20:11
ranonkel
ranonkel is offline
Wat verstaan jullie onder zielsverwanten? Hebben jullie ooit bewust een zielsverwant ontmoet en hoe voelde dat?
Advertentie
Oud 29-06-2003, 20:48
Vanilia
Vanilia is offline
Wat t echt is weet ik niet maar wat ik wel heb was bij mijn beste vriend (die is helaas nu dood) Ik had t echt zown gevoel van met hem ga ik oud worden op welke manier dan ook.
Oud 29-06-2003, 21:34
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Zielsverwanten, mmm, nou dan had je vandaag de film "What Dreams can make" moeten zien, best mooie film over zielsverwanten dat ze elkaar kunnen opzoeken enzo... al was ze in de hel beland..
Oud 29-06-2003, 21:51
Nolita
Nolita is offline
Wat ik er onder versta weet ik niet, oa dat iemand je vrijwel meteen begrijpt, maar het is meer, veel meer. Wel heb ik het gevoel dat ik zo'n zielsverwant heb, en dat voelt echt geweldig...
Oud 29-06-2003, 22:22
Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
PsychoBoy schreef op 29-06-2003 @ 22:34:
Zielsverwanten, mmm, nou dan had je vandaag de film "What Dreams can make" moeten zien, best mooie film over zielsverwanten dat ze elkaar kunnen opzoeken enzo... al was ze in de hel beland..
Erg goede film en daar vind ik ook veel waarheid in terug ja.
Oud 29-06-2003, 22:48
Verwijderd
Onder zielsverwant versta ik iemand die op een heleboel punten met mij overeenkomt, qua interesses, denkwijze, gevoelsleven e.d.
Oud 29-06-2003, 22:54
Verwijderd
'Cause soulmates never die (Placebo: Sleeping With Ghosts)

Onder een zielsverwante versta ik iemand die mij begrijpt zonder woorden te hoeven wisselen. Iemand die je neemt zoals je bent en je stimuleert jezelf te zijn en te blijven...

Ik heb een zielsverwant, en dat is mijn vriend. De eerste keer dat ik hem in het echt zag was gewoon geweldig, vanaf het eerste moment aan vertrouwd, alsof ik hem al eeuwig ken en eigenlijk naar hem op zoek was...

liefs, hanne
Oud 30-06-2003, 08:40
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Nolita schreef op 29-06-2003 @ 22:51:
Wat ik er onder versta weet ik niet, oa dat iemand je vrijwel meteen begrijpt, maar het is meer, veel meer. Wel heb ik het gevoel dat ik zo'n zielsverwant heb, en dat voelt echt geweldig...
Ja,het is ook meer..een herkenning
Oud 30-06-2003, 11:01
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 30-06-2003 @ 09:40:
Ja,het is ook meer..een herkenning
Ga je zelf nog vertellen wat jouw denkbeelden in deze zijn?
Oud 30-06-2003, 11:18
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 30-06-2003 @ 12:01:
Dat kan natuurlijk niet meteen! Het moet wel een stelling blijven!
Oud 30-06-2003, 11:29
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 30-06-2003 @ 12:18:
Dat kan natuurlijk niet meteen! Het moet wel een stelling blijven!
Ik ben al blij als het OOIT komt....
Oud 30-06-2003, 11:37
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 30-06-2003 @ 12:29:
Ik ben al blij als het OOIT komt....
Misschien kun je zelf het antwoord geven? Wat je van binnen voelt, dat het antwoord is? Wat uit je ervaring blijkt?
Oud 30-06-2003, 13:00
squat
squat is offline
Nope. Zielsverwanten bestaan niet.
Oud 30-06-2003, 13:01
Shade
Shade is offline
Citaat:
Hee Kay schreef op 30-06-2003 @ 14:00:
Nope. Zielsverwanten bestaan niet.
oh ja? Kan je dat bewijzen?!
Zo niet moet je ook niet zeggen dat ze niet bestaan. Geef dan gewoon je mening en doe niet alsof het een feit is

Ik geloof ook niet in zielsverwanten hoor maar zeggen dat het niet bestaat alsof het een feit is slaat nergens op
Oud 30-06-2003, 13:24
squat
squat is offline
Ik zit mij persoonlijk een beetje te ergeren aan hoe Riconoscente en ranonkel hun mening opdringen. Aangezien zij veel meer posten dan ik, en ik geen behoefte heb om te discuseren heb ik besloten ook mijn mening op te dringen. Ik zal mijn mening dus gewoon als feit neerzetten. Logica heeft toch geen prioriteit op dit forum.
Oud 30-06-2003, 13:42
Gaz
Gaz is offline
Mijn beste vriendin is mijn zielsverwant.

Ze was verhuisd, daar wist ik nog niks van dus ik zou een kaartje naar der oude adres sturen (nooit bij haar aangekomen natuurlijk) en 5 dagen later ontving ik van haar een brief en verhuisbericht.
Oud 30-06-2003, 21:32
woefbeessie
woefbeessie is offline
Citaat:
Gaz schreef op 30-06-2003 @ 14:42:
Mijn beste vriendin is mijn zielsverwant.

Ze was verhuisd, daar wist ik nog niks van dus ik zou een kaartje naar der oude adres sturen (nooit bij haar aangekomen natuurlijk) en 5 dagen later ontving ik van haar een brief en verhuisbericht.
o waarom heb ze dat niet eerder gezegd dat ze ging verhuizen
Oud 01-07-2003, 00:57
Shade
Shade is offline
Citaat:
Hee Kay schreef op 30-06-2003 @ 14:24:
Ik zit mij persoonlijk een beetje te ergeren aan hoe Riconoscente en ranonkel hun mening opdringen. Aangezien zij veel meer posten dan ik, en ik geen behoefte heb om te discuseren heb ik besloten ook mijn mening op te dringen. Ik zal mijn mening dus gewoon als feit neerzetten. Logica heeft toch geen prioriteit op dit forum.
Ze discusseren en doen niet alsof zielsverwanten een feit is.
Als je denkt dat logica op dit forum geen prioriteit heeft kom je hier blijkbaar veel te weinig. Mensen geloven niet in iets wat ze niet logisch vinden en hier discusseren we erover.

Als je niks beters te zeggen hebt of niet mee wilt discusseren ga dan ook niet op die manier iets over het topic zeggen want wat je zegt klopt niet. Je gelooft dat het niet bestaat maar zolang je het niet kan bewijzen moet je niet doen alsof het een feit is.

BTW: Ik geloof er ook niet in....
Oud 01-07-2003, 07:05
squat
squat is offline
Citaat:
Ze discusseren en doen niet alsof zielsverwanten een feit is.
Ik heb het over ranonkel en Rico.
Citaat:
Als je denkt dat logica op dit forum geen prioriteit heeft kom je hier blijkbaar veel te weinig. Mensen geloven niet in iets wat ze niet logisch vinden en hier discusseren we erover.

Citaat:
Als je niks beters te zeggen hebt of niet mee wilt discusseren ga dan ook niet op die manier iets over het topic zeggen want wat je zegt klopt niet.
Ik zeg mijn mening. Ik vertel wat ik geloof.
Oud 01-07-2003, 09:11
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Hee Kay schreef op 30-06-2003 @ 14:24:
Ik zal nooit mijn mening opdringen want ik vind het belangrijk dat de mens een vrije wil heeft. Ik laat gewoon mijn mening zien op dit forum.
Oud 01-07-2003, 12:15
Verwijderd
Ik geloof er zeker in en heb de mijne ook gevonden. 2 zelfs . Een vriendin en vriend. Die vriend heeft bijna precies hetzelfde leven geleefd als ik. We hebben elkaar via internet leren kennen en het was onmogelijk om dingen te bedenken die de ander niet leuk vond. De grootste verschilpunten waren: ik hou van Coca Cola, hij van Pepsi, Pokemon en Digimon en verschillende wrestlers.
Mijn vriendin: weer via internet We voelen elkaar enorm aan en hebben veel vergelijkbare dingen meegemaakt.
Oud 01-07-2003, 13:53
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-07-2003 @ 13:15:
Ik geloof er zeker in en heb de mijne ook gevonden. 2 zelfs . Een vriendin en vriend. Die vriend heeft bijna precies hetzelfde leven geleefd als ik. We hebben elkaar via internet leren kennen en het was onmogelijk om dingen te bedenken die de ander niet leuk vond. De grootste verschilpunten waren: ik hou van Coca Cola, hij van Pepsi, Pokemon en Digimon en verschillende wrestlers.
Mijn vriendin: weer via internet We voelen elkaar enorm aan en hebben veel vergelijkbare dingen meegemaakt.

Het aanvoelen alsof je elkaar al veel langer kent?
Oud 01-07-2003, 15:18
Shade
Shade is offline
Citaat:
Hee Kay schreef op 01-07-2003 @ 08:05:
Ik heb het over ranonkel en Rico.

Ik zeg mijn mening. Ik vertel wat ik geloof.
Ik heb het ook over ranonkel en riNo

En je zegt je mening niet en ook niet wat gelooft. Je doet alsof je een feit zegt. Terwijl het helemaal geen feit is.
(Sry voor offtopic maar steeds meer mensen reageren zo...)
Oud 01-07-2003, 18:26
Verwijderd
Citaat:
ranonkel schreef op 01-07-2003 @ 14:53:
Het aanvoelen alsof je elkaar al veel langer kent?
yep, ook dat. Maar ook de overeenkomsten in ons leven.
Oud 03-07-2003, 16:56
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 30-06-2003 @ 12:01:

Ja, zeker.
Voor mij zijn zielsverwanten personen die je meteen 'herkent' terwijl je ze voor het eerst ontmoet. (in dit leven ,dan)Je voelt elkaar heel goed aan en er zijn vaak overeenkomsten in het leven.
Bij een tweelingziel is de herkenning als een bominslag...de eenheid die je voelt is nauwelijks te beschrijven.Dat doe ik dan ook maar niet.
Advertentie
Oud 06-07-2003, 22:20
raarbeestje
raarbeestje is offline
ik denk heel sterk dat ik mijn zielsverwant gevonden heb..
we voelen elkaar heel sterk aan
houden van het zelfde
als hij bijv..hoofdpijn heeft en ik heb hem nog niet gezien of gesproken dan heb ik dat ook en dan zie ik hem en dan issut zow van wat heb ik een fucking hoofd pijn en hij dan dus ook enz..
en da hebbe we ook als iemand bijv...buikpijn heeft ofzow...
echt vaag..
Oud 07-07-2003, 09:22
Gaz
Gaz is offline
Citaat:
woefbeessie schreef op 30-06-2003 @ 22:32:
o waarom heb ze dat niet eerder gezegd dat ze ging verhuizen
Omdat (aangezien jij dat toch moet weten als zusje) ze der adresboekje in had gepakt, en mijn adres niet uit haar hoofd wist.
Vandaar.....maar ja, als jij toch niks zinnigers weet te zeggen....
Oud 07-07-2003, 20:44
Verwijderd
Een vriendin van me denkt aan dezelfde dingen, heeft bijna exact dezelfde intereses, vormt overal dezelfde mening over, en denkt vaak precies hetzelfde als ik op precies hetzelfde moment, al dan niet tijdens een gesprek.
Dit doet me overigens denken aan een theorie van de oude Grieken;
Vroeger waren mensen opgebouwd uit 4 armen en 4 benen. De goden hebben ervoor gezorgd dat alle mensen door 2-en werden gedeeld. Ieder mens heeft daardoor een wederhelft op de wereld met wie hij/zij later trouwt.
Grieken trouwden dus vaak met hun wederhelft.
Oud 07-07-2003, 20:52
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
perseus schreef op 07-07-2003 @ 21:44:
Een vriendin van me denkt aan dezelfde dingen, heeft bijna exact dezelfde intereses, vormt overal dezelfde mening over, en denkt vaak precies hetzelfde als ik op precies hetzelfde moment, al dan niet tijdens een gesprek.
Dit doet me overigens denken aan een theorie van de oude Grieken;
Vroeger waren mensen opgebouwd uit 4 armen en 4 benen. De goden hebben ervoor gezorgd dat alle mensen door 2-en werden gedeeld. Ieder mens heeft daardoor een wederhelft op de wereld met wie hij/zij later trouwt.
Grieken trouwden dus vaak met hun wederhelft.
Ja, dat verhaal klopt wel
Oud 07-07-2003, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Riconoscente schreef op 07-07-2003 @ 21:52:
Ja, dat verhaal klopt wel
Wat een toeval, ik had het zelf verzonnen .
Oud 08-07-2003, 09:32
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
een vriendin van mij, we zijn geen goeie vriendinnen, maar als we elkaar zijn dan snappen we elkaar met 1 blik, we zijn precies hetzelfde, alsof ik me zelf had gevonden maar dan in een ander lichaam

Regels voor berichten