Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2002, 19:03
Dilbert
Dilbert is offline
Als voorbeeld wil ik dan Israel nemen. Zo rond het jaartal 1955 kwamen de joden uit Europa naar Israel om daar hun 'beloofde' land te stichten. Zij kwamen daar naar mijn mening omdat Hitler het een beetje verpest had. Volgens die Tora mogen ze daar wonen.
Maar ook de Bijbel zorgt voor hijbel. Kijk naar Noord-Ierland. De Koran zorgt ervoor zoals Freek de Jonge begin dit jaar zei:"Dat 150 miljoen moslims ons de keel af willen snijden".
Nu is dat aantal misschien wat overdreven, maar er zit wel een kern van waarheid in.
Ik wil wel even voorop stellen dat ik dus niet in een 'god' geloof en dat ik ook niet mensen discrimineer. Iedereen mag geloven wat die wil en dat respecteer ik zeker. Maar mijn filosofiën worden weinig gedeeld, dus ik d8, ik zet het maar eens op internet.

Greetz,
D.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2002, 19:25
Uhmpra
Uhmpra is offline
ten eerste: dit is al de zoveelste topic over deze onzin...
ten tweede: dat je ideeen niet gedeeld worden, komt omdat het onzin is, het lijkt leuk en oorlog wordt ook vaak wel onder het mom van godsdienst gevoerd, maar godsdienst is vaak niet de oorzaak (soms wel de aanleiding, maargoe) en daarom zou het afschaffen van godsdiensten of geloofsboeken niet helpen, het zit in de mens zelf...
Reageren

Regels voor berichten