Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2003, 18:02
jenniffer
jenniffer is offline
Hey,

k had ff vraagjuh,
is het mogelijk met je havo-diploma sprint-vwo te doen?
en wat houdt het precies in? hehe
wat zijn de verschillen met gewoon vwo?

Kuss jennnn...
Oud 21-05-2003, 18:19
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
jenniffer schreef op 21-05-2003 @ 19:02:
Hey,

k had ff vraagjuh,
is het mogelijk met je havo-diploma sprint-vwo te doen?
en wat houdt het precies in? hehe
wat zijn de verschillen met gewoon vwo?

Kuss jennnn...
term sprint VWO ken ik niet, ik weet dat er scholen zijn die je 5 en 6 vwo in 1 laten doen (heeeel erg duur geloofi k), en je kunt via thuisstudie proberen in 1 jaar het VWO te halen (zoiets doe ik nu dus wat erg zwaar is)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 14:40
Verwijderd
Er bestaat ook zoiets als een edit-knopje...

*fluistert*http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=484704*fluistert
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:15
Verwijderd
Mijn zus heeft dat gedaan, volwassenenonderwijs. Met je havo-diploma (gemiddeld moet je een 7,5 hebben) kan je dan in 1 jaar je vwo-diploma halen..
Je betaalt dan eigenlijk voor 2 schooljaren, dus 't is duur, maar wel effectief als je het echt wil.

Zelf doe ik nu thuisstudie, ook vwo. Tot nu toe gaat 't wel ok...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 17:19
checko
checko is offline
ja...dat kan....zijn vaak speciale scholen...vriend van me heeft dat gedaan...z'n havo met de hakken over de sloot gehaald en vervolgens makkelijk 2 jaar vwo in een gedaan...toen was ik wel even jaloers....maar als je naar universiteit wil kan je eerst beter 1 jaar hbo doen en dan universiteit...want zo'n sprint vwo leer je lang niet zoveel als 1 jaar hbo...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 18:16
Verwijderd
Citaat:
checko schreef op 22-05-2003 @ 18:19:
ja...dat kan....zijn vaak speciale scholen...vriend van me heeft dat gedaan...z'n havo met de hakken over de sloot gehaald en vervolgens makkelijk 2 jaar vwo in een gedaan...toen was ik wel even jaloers....maar als je naar universiteit wil kan je eerst beter 1 jaar hbo doen en dan universiteit...want zo'n sprint vwo leer je lang niet zoveel als 1 jaar hbo...
... maar met een hbo propedeuse kom je binnenkort de universiteit niet meer in...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 18:30
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-05-2003 @ 19:16:
... maar met een hbo propedeuse kom je binnenkort de universiteit niet meer in...
Ze kunnen de universiteiten niet verbieden om mensen met een hbo-propedeuse toe te laten, ze kunnen ze alleen verplichten om een toelatingstest te doen, wat ik niet meer dan logisch vind.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 10:15
Severus
Severus is offline
Nou, zo zwaar lijkt het me allemaal niet, hoor. Ik ga het volgende schooljaar ook 5 & 6 VWO in 1 jaar doen, en zo moeilijk lijkt me dat echt niet. Zeker omdat ik best een pretpakket heb met dat profiel Cultuur & Maatschappij. Veel van mijn slechte vakken hoef ik niet meer te doen (zoals Economie-1 en Biologie) en heb ik juist veel meer Geschiedenis en Maatschappijleer, wat ik dus echt wel vind.

Ripper
Oud 25-05-2003, 16:43
kleine wicca
kleine wicca is offline
Ja ik hoor dus net vanochtend dat dat niet meer bestaat. (bij ROC niet dan)
Hoe heten die scholen dan waar iedreen het hier over heeft? En hebben die websites ofzo waar ik ff wat meer info kan krijgen?
Ik zit nu in 4 VWO en ben een keer blijven zitten en ben mn school HE-LE-MAL zat, ik wil echt niet meer op deze school zitten en ook mn ouders zijn het er wel mee eens. Ik sta dr nu heel goed voor (allemaal 7ens en 8en ) Maar misschien ben ik nu al te laat met inschrijven en ik weet niet eens WAAR ikd at kan volgen.....dus............iemand????..................alvast bedankt
Oud 25-05-2003, 17:48
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Mariebel schreef op 22-05-2003 @ 19:30:
Ze kunnen de universiteiten niet verbieden om mensen met een hbo-propedeuse toe te laten, ze kunnen ze alleen verplichten om een toelatingstest te doen, wat ik niet meer dan logisch vind.
Waarom zou dat niet kunnen?
Oud 25-05-2003, 18:43
sunna
sunna is offline
hey
ik doe havo sprint
vorig jaar mavo gedaan
en nu dit jaar gelijk havo examen
je hoeft geen gemidd te staan, maar is wel handig om beetje goed te staan. maar dat is alleen voor jezelf, want als je alleen maar 6jes staat ga je het waarschijnlijk niet halen.

het is idd wel duur ( ong. 12.000 euro voor vol pakket) , maya je doet 2 jaar in 1, en zit dan op een aparte school waar ook kleinere klassen zijn ensow
bij mij zijn ze ong van 8 personen.

Een voorbeeld is het Luzac College, deze zit in veel verschillende plaatsen in Nederland.
en ik kan je zeggen, je gaat met hele goeie cijfers je examen in!!

site :
www.luzac.nl

Laatst gewijzigd op 25-05-2003 om 18:52.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 20:14
Verwijderd
Mijn neef doet op het moment bij luzac vwo examens en 5 en 6 vwo in een jaar. Hij is bijelkaar 3 keer blijven zit -uit luiheid- en zou eigenlijk 4 en 5 havo in een jaar doen, maar is gematst, het is iig erg duur en hard werken, maar gelijk ook een uitdaging voor mensen die nooit gemotiveerd zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 17:20
kleine wicca
kleine wicca is offline
even één vraagje.............Luzac is toch niet de enige school die deze mogelijkheid heeft?
Oud 26-05-2003, 19:48
Rena
Rena is offline
kijk hier eens!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 21:13
sunna
sunna is offline
Citaat:
kleine wicca schreef op 26-05-2003 @ 18:20:
even één vraagje.............Luzac is toch niet de enige school die deze mogelijkheid heeft?
neej onder mijn school, Luzac, zat nog een particuliere school
het maaslyceum, maar die is in het eerste jaar gelijk failliet gegaan.
de betere en langer bestaande scholen zou ik dus eerder kieze
Oud 26-05-2003, 23:28
Jake
Jake is offline
Als je een overgangsbewijs hebt van 4-vwo naar 5-vwo, dan kan je soms toegelaten worden tot 5/6vwo in 1 jaar als je gemiddeld een hoog eindcijfer staat (min. 7, maar dit verschilt heb ik het idee). Maar het is ook afhankelijk hoe ze je inschatten qua motivatie enzo. En het verschilt volgens mij ook wel per roc.
Maar je kan ook gewoon de vakken spreiden over 2 jaar. Dan haal je het ene jaar de helft en het andere jaar de andere helft van de vakken.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 22:03
Eva*
Eva* is offline
Op het Erasmus College kun je ook 5 en 6 VWO in 1 jaar doen als je een HAVO-diploma hebt. De vestigingen zijn te vinden in Eindhoven, Haarlem, Maastricht en Rotterdam.
Kijk op http://www.erasmuscollege.com voor meer informatie.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 10:20
kleine wicca
kleine wicca is offline
Citaat:
Jake schreef op 27-05-2003 @ 00:28:
Als je een overgangsbewijs hebt van 4-vwo naar 5-vwo, dan kan je soms toegelaten worden tot 5/6vwo in 1 jaar als je gemiddeld een hoog eindcijfer staat (min. 7, maar dit verschilt heb ik het idee). Maar het is ook afhankelijk hoe ze je inschatten qua motivatie enzo. En het verschilt volgens mij ook wel per roc.
Maar je kan ook gewoon de vakken spreiden over 2 jaar. Dan haal je het ene jaar de helft en het andere jaar de andere helft van de vakken.
Neej, als je een overgangsbewijs hebt van 5 naar 6 VWO, wat mij vrij nutteloos leek, omdat je dan toch nog maar een jaar hoeft maaaarjaaa. Ik zit dus nu in 4 VWO en wil grag 5/6 VWO in een jaar doen, omhet jaar dak ben blijven zitten zeg maar trug te winnen, maar dat kan dus niet. Zit dus nog twee jaar aan die school vast waar ik totaal ben vastgelopen, maarjaaa de cijfers zijn goed dus dan moetik nie zeuren he ggrrrr
Oud 30-05-2003, 16:04
Verwijderd
Citaat:
zopje schreef op 25-05-2003 @ 21:14:
Mijn neef doet op het moment bij luzac vwo examens en 5 en 6 vwo in een jaar. Hij is bijelkaar 3 keer blijven zit -uit luiheid- en zou eigenlijk 4 en 5 havo in een jaar doen, maar is gematst, het is iig erg duur en hard werken, maar gelijk ook een uitdaging voor mensen die nooit gemotiveerd zijn.
En een perfecte oplossing voor ouders die wel geld hebben maar geen slimme kinderen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 18:12
sunna
sunna is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-05-2003 @ 17:04:
En een perfecte oplossing voor ouders die wel geld hebben maar geen slimme kinderen.
tss waar slaat dit nou op
op deze scholen krijg je veel meer aandacht en dat is voor iedereen beter hor
ik ben niet dom maar doe tog zo'n school
ik vind t zelfs wel knap dat ik van mavo examen gelijk havo examen doe..
Reageren

Regels voor berichten