Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Er bestaat ook zoiets als een edit-knopje...
*fluistert*http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=484704*fluistert |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn zus heeft dat gedaan, volwassenenonderwijs. Met je havo-diploma (gemiddeld moet je een 7,5 hebben) kan je dan in 1 jaar je vwo-diploma halen..
Je betaalt dan eigenlijk voor 2 schooljaren, dus 't is duur, maar wel effectief als je het echt wil. Zelf doe ik nu thuisstudie, ook vwo. Tot nu toe gaat 't wel ok... |
![]() |
|
ja...dat kan....zijn vaak speciale scholen...vriend van me heeft dat gedaan...z'n havo met de hakken over de sloot gehaald en vervolgens makkelijk 2 jaar vwo in een gedaan...toen was ik wel even jaloers....maar als je naar universiteit wil kan je eerst beter 1 jaar hbo doen en dan universiteit...want zo'n sprint vwo leer je lang niet zoveel als 1 jaar hbo...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Nou, zo zwaar lijkt het me allemaal niet, hoor. Ik ga het volgende schooljaar ook 5 & 6 VWO in 1 jaar doen, en zo moeilijk lijkt me dat echt niet. Zeker omdat ik best een pretpakket heb met dat profiel Cultuur & Maatschappij. Veel van mijn slechte vakken hoef ik niet meer te doen (zoals Economie-1 en Biologie) en heb ik juist veel meer Geschiedenis en Maatschappijleer, wat ik dus echt wel
![]() ![]() Ripper
|
![]() |
Ja ik hoor dus net vanochtend dat dat niet meer bestaat. (bij ROC niet dan)
Hoe heten die scholen dan waar iedreen het hier over heeft? En hebben die websites ofzo waar ik ff wat meer info kan krijgen? Ik zit nu in 4 VWO en ben een keer blijven zitten en ben mn school HE-LE-MAL zat, ik wil echt niet meer op deze school zitten en ook mn ouders zijn het er wel mee eens. Ik sta dr nu heel goed voor (allemaal 7ens en 8en ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
hey
ik doe havo sprint vorig jaar mavo gedaan en nu dit jaar gelijk havo examen je hoeft geen gemidd te staan, maar is wel handig om beetje goed te staan. maar dat is alleen voor jezelf, want als je alleen maar 6jes staat ga je het waarschijnlijk niet halen. het is idd wel duur ( ong. 12.000 euro voor vol pakket) , maya je doet 2 jaar in 1, en zit dan op een aparte school waar ook kleinere klassen zijn ensow bij mij zijn ze ong van 8 personen. Een voorbeeld is het Luzac College, deze zit in veel verschillende plaatsen in Nederland. en ik kan je zeggen, je gaat met hele goeie cijfers je examen in!! site : www.luzac.nl
Laatst gewijzigd op 25-05-2003 om 18:52. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn neef doet op het moment bij luzac vwo examens en 5 en 6 vwo in een jaar. Hij is bijelkaar 3 keer blijven zit -uit luiheid- en zou eigenlijk 4 en 5 havo in een jaar doen, maar is gematst, het is iig erg duur en hard werken, maar gelijk ook een uitdaging voor mensen die nooit gemotiveerd zijn.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het maaslyceum, maar die is in het eerste jaar gelijk failliet gegaan. de betere en langer bestaande scholen zou ik dus eerder kieze
|
Als je een overgangsbewijs hebt van 4-vwo naar 5-vwo, dan kan je soms toegelaten worden tot 5/6vwo in 1 jaar als je gemiddeld een hoog eindcijfer staat (min. 7, maar dit verschilt heb ik het idee). Maar het is ook afhankelijk hoe ze je inschatten qua motivatie enzo. En het verschilt volgens mij ook wel per roc.
Maar je kan ook gewoon de vakken spreiden over 2 jaar. Dan haal je het ene jaar de helft en het andere jaar de andere helft van de vakken. |
![]() |
|
Op het Erasmus College kun je ook 5 en 6 VWO in 1 jaar doen als je een HAVO-diploma hebt. De vestigingen zijn te vinden in Eindhoven, Haarlem, Maastricht en Rotterdam.
Kijk op http://www.erasmuscollege.com voor meer informatie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() op deze scholen krijg je veel meer aandacht en dat is voor iedereen beter hor ik ben niet dom maar doe tog zo'n school ik vind t zelfs wel knap dat ik van mavo examen gelijk havo examen doe..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Versneld VWO / Sprint VWO Noomsel | 0 | 12-01-2017 12:47 | |
Algemene schoolzaken |
Sprint VWO Jiska | 2 | 29-05-2009 15:15 | |
Algemene schoolzaken |