Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2003, 20:07
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik zoek een goeie spiegel reflex camera. Let op!!! het moet geen digitale zijn.
Verder is het eigenlijk een vereiste dat ie op de lens een ring heeft waare je handmatig kan scherpstellen, maar toch verder zoveel mogelijk elektronisch is.

IEmand hier met verstand van dit soort camera;s en een goed advies voor mij? Liefst niet al te duur

BTW: als dit niet het goeie forum is, moet ie maar verplaatsd worden maar dit leek mij de meest geschikte.
Oud 19-05-2003, 20:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
www.dpreview.com

Kijk daar eens.

Canon maakt wel goede spiegelreflex cams. Maar verder kan ik je ook niet echt helpen denk ik.

[edit] Sowwy [/edit]

Laatst gewijzigd op 20-05-2003 om 10:07.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 22:33
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-05-2003 @ 21:43:
www.dpreview.com

Kijk daar eens.

Canon maakt wel goede spiegelreflex cams. Maar verder kan ik je ook niet echt helpen denk ik.
dpreview.com => Digital Camera Rviews and news

En dan zet ik het er nog zo duidelijk bij....LET OP !!!! geen digitale camera.
Maar thnx anyway

Canon heeft idd een aantal goeie camera's maar ik ben te weinig op de hoogte van wat er tegenwoordig allemaal te krijgen is om een eerlijk oordeel te geven over de canon's
Oud 19-05-2003, 22:52
Verwijderd
Je kan bijvoorbeeld denken aan de Canon Eos 300 (v) of de Nikon F55 of F65, of eventueel Minolta met de 404si en vergelijkbare modellen.

Het ligt eraan waarvoor je hem gaat gebruiken. Ga je hem intensief gebruiken en ga je ook nogal hardhandig om met je spullen dan zou ik voor Nikon gaan, is erg stevig en robuust.

Ik zou in ieder geval geen zilverkleurge versie nemen, dat ziet er naar verloop van tijd niet meer uit. Ook is het handig om alle dozen te bewaren van alles (lenzen, body) omdat dat de tweedehands waarde aanzienlijk verhoogt (als je ooit nog een andere body neemt)

Het beste kan je beginnen met een kit, dan heb je een gelijk een body en een lens ineen (met aanzienlijke korting) De meeste merken doen in zo'n kit eeen 28-90 lens (of vergelijkbaar). Dat is echt uitstekend om mee te beginnen. Later kan je nog een 75-150 of anders telelenzen e.d kopen

Laat je in ieder geval niet lokken door dingen als canon eos met 28-90 lens voor blabla. Vaak gaat het dat om de goedkopere Eos 3000 met een Tamron (is goedkoper/slechter merk)

Zelf heb en kies ik in de toekomst voor Nikon, gewoon om de goede ervaringen ermee.

Eigenlijk kan je iedere moderne spiegelreflex wel handmatig of automatisch laten focussen.

Het ligt eraan waar je het voor gaat gebruiken, als het gewoon voor huis-tuin-keuken foto's is maakt het niet zoveel uit.... anders kan je ook nog verschillende filters kopen (uv-filter, polarisatie filter) maar van goede merken (b&W)zijn dat prijzige dingen dus daar kan je beter even mee wachten. Je kan ook denken aan tweedehands materiaal, dit is vaak veel goedkoper (vooral voor lenzen maakt het weinig uit) Let op als je een tweedehands body koopt moet je eigenlijk wel een gebruiksaanwijzing erbij hebben (zit er vaak niet bij) aangezien je net begint is het erg handig om dit erbij te hebben.

Met camera's moet je geen rotzooi kopen je kan het beste lenzen kopen van het merk zelf (uitzondering: Sigma), goede spullen kan je altijd tweedehands kwijt (en voor een goed bedrag) bovendien worden je foto's stukken minder mooi als je een of andere klote lens koopt.

Laat je even informeren in de winkel over aanbiedingen e.d. en welke films ze aanraden voor de camera (400 iso waarschijnlijk)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 10:50
Hanzel
Hanzel is offline
Ik heb een olympus. Is een spiegelreflex camera. Als je er eenmaal een beetje mee omgaat weet je hem zo te hanteren. Je kunt er een hoop verschillende lemzen en een hoop filters en zo opschroeven. Ideaal ding! hij komt wel uit het jaar 0 maar werkt nog prima, dus zelfs de kwaliteit is goed.

MIJN TIP:
koop een olympus!

maar ja, wel dure shit..
Oud 22-05-2003, 21:20
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Alex schreef op 19-05-2003 @ 23:52:
* tekst *
bedankt voor de uitleg !
Maar eigenlijk had dat niet gehoeven. Had ik er misschien beter even bij kunnen zetten. Ik gebruik al heeeel lang een Nikkon. Idd gewoon goeie ervaringen mee, maar eigenlijk meer omdat ik em van mijn vader heb overgenomen, want hij is tegenwoordig meer geinteresseerd in video.
HEt is voor mij een hobby, dus het is niet echt huis-tuin-keuken gebruik.
De voornaamste dingen die ik fotograveer zijn toch wel personen in de buitenlucht, die het dagelijkse leven illustreren. Dat kan een verliefd koppel zijn dat hand in hand door het park loopt bij zonsondergang. Of een kind dat met zijn schooltas naar school aan het lopen is.
Maar het is in ieder geval eigenlijk altijd buiten wat ik fotografeer.

Maar het is dus zo, dat ik echt totaal geen idee heb van de kwaliteit en de functies van de camera's die tegenwoordig op de markt te krijgen zijn. Mijn nichtje heeft ooit haar Olypus laten zien, maar dat vond ik zo vreselijk omdat je daar dus met een knopje handmatig moest focussen.
Ik vind het gewoon super handig zo'n ring, en dat wil ik er absoluut op hebben. Maar ik denk eigenlijk ook wel dat vrijwel elke camera van tegenwoordig best goed zal zijn, of niet?

Met een canon, nikkon of olypus haal je toch altijd wel kwaliteit in huis?
Oud 22-05-2003, 21:28
]{ing
]{ing is offline
Ach het is allemaal persoonlijke voorkeur. Die van mij ligt in ieder geval bij Nikon, zeer goede ervaring mee; degelijk en kwalitatief top. (sowieso staan Nikon & Canon al jaren aan top op professioneel gebied) Maar een redelijk Olympus/Minolta model zal ook voldoen. Wat betreft dat automatisch focussen; dat zou uitschakelbaar moeten zijn, is in ieder geval zo bij mijn Nikon en een Canon (beiden nieuwere modellen).

Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 21:31.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:59
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
]{ing schreef op 22-05-2003 @ 22:28:
Ach het is allemaal persoonlijke voorkeur. Die van mij ligt in ieder geval bij Nikon, zeer goede ervaring mee; degelijk en kwalitatief top. (sowieso staan Nikon & Canon al jaren aan top op professioneel gebied) Maar een redelijk Olympus/Minolta model zal ook voldoen. Wat betreft dat automatisch focussen; dat zou uitschakelbaar moeten zijn, is in ieder geval zo bij mijn Nikon en een Canon (beiden nieuwere modellen).

maar een focus ring is dus gewoon ouderwets ofzo
Oud 23-05-2003, 14:45
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 22-05-2003 @ 22:59:
maar een focus ring is dus gewoon ouderwets ofzo
Nee zeker niet, zo'n focusring zit normaal gesproken op elke spiegelreflex, een goede autofocus erbij is handig om snel te werk te kunnen gaan)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 00:52
Verwijderd
Handmatig focussen kan met bijna iedere camera.....

Maar als ik jou was zou ik een Nikon kopen (body) en een goede lens erbij. Dan gebruik je gewoon je vaders lens/lenzen (+ je eigen telelens) ben je helemaal klaar en compleet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten