Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
alleen.
ik ben alleen, probeer aan niets te denken. ik denk aan alles wat ik vergeten wil. (Interessante strofe... mogelijk. Alles en niets is vrijwel identiek, dus je poging aan niets te denken is geslaagd als je aan Alles denkt, enjambementisch maak je duidelijk dat dit niet het Al is, en dus het niets, maar slechts de dingen waar je nog aan gehecht bent, wat je los wil laten, vergeten, ik zie alleen geen verband ermee waarom je dan alleen moet zijn) ik voel me alleen, probeer niet meer te denken. ik blijf denken totdat ik er gek van word. (hier zie ik niets interessants in: Ik voel me alleen en probeer niet meer te denken, maar ik blijf denken totdat ik er gek van word. So What?) ik ben alleen in mijn gedachte zie ik jullie maar jullie doen alsof ik niet besta. (Een duidelijke uiting van een emotie van de moderne tijd, waarin het zeer belangrijk is hoe er over je gedacht wordt, en je ook altijd van het ergste uit gaat. Anderen doen niet alsof je niet bestaat, jij doet in jezelf alsof anderen doen alsof je niet bestaat, als je zo'n soort tipje van de sluier op zou lichten in een volgende alinea, bijvoorbeeld door je te distantieren van het subjectieve, zou dit heel sterk zijn) ik wil samen zijn met jullie en verlaten worden door mijn gedachten. (Spiritueel hoogtepunt, de illusie dat je niet samenbent met een ongedefinieerde rest, je bent altijd samen en eenheid, op ieder moment, je bent het alleen vergeten, Dit noem je je 'gedachten', ja kan het ook het 'ego' noemen, door dit eind is ook de eerste alinea verduidelijkt) Er valt veel aan te verbeteren, maar dan is het een uitstekend symbolisch en metaforisch gedicht voor de Werkelijkheid.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Identificeren van bacteriën Durian | 19 | 31-10-2015 22:14 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
VWO |