Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2003, 11:35
Mitros
Mitros is offline
AS Monaco is teruggezet naar de Franse tweede divisie. De licentiecommissie van de voetbalbond besloot de Monegasken reglementair te laten degraderen omdat de club niet meer aan zijn financiële verplichtingen zou kunnen voldoen. Monaco gaat in beroep.
De club heeft officieel een schuldenlast van circa 53 miljoen euro, alhoewel deze volgens sommige media tussen de 80 tot zelfs 100 miljoen zou bedragen. Voor 21 mei had AS Monaco de licentiecommisie moeten overtuigen met een sluitende begroting, maar de club zou volgens L'Equipe niet eens een financiële paragraaf hebben toegevoegd aan de ingeleverde papieren.

De officiële degradatie komt niet onverwacht. Vorige week kwam Prins Albert nog in het nieuws omdat hij de club wilde redden. Maar blijkbaar is het ook hem vooralsnog niet gelukt sponsors te strikken.

De reglementaire degradatie volgt na een sportief gezien zeer geslaagd seizoen. Monaco speelde lange tijd mee om de titel, eindigde als tweede achter kampioen Olympique Lyon en kwalificeerde zich zodoende voor de Champions League.

Mocht het beroep van Monaco niets uithalen, dan profiteert Le Havre. Deze ploeg degradeerde afgelopen weekeinde, maar ziet de Monegasken zijn plaats in de tweede divisie innemen.

Echt idioot
2de worden, CL halen en dan terug gezet worden
Ik denk dat de rijke lui van Monaco de club wel zullen redden, dus in beroep blijven ze waarschijnlijk wel in de 1ste divisie

Wie denkt dat AS Monaco gered word?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2003, 11:44
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik ken de situatie aldaar niet goed genoeg om daar een oordeel over te kunnen vellen. as monaco ken ik eigenlijk alleen van het gigantische stadion dat nooit vol lijkt te zitten..

maar...
ik vind het wel goed dat ze in frankrijk zulke maatregelen durven te nemen. gebeurde een paar jaar geleden ook al met OM dat mensen had omgekocht.

en wat gebeurt er met de cl plaats van monaco
Oud 29-05-2003, 17:52
toaoaoe
toaoaoe is offline
Ik denk dat Monaco uiteindelijk toch wel gered zal worden door iemand, ik vind het wel jammer voor Deschamps, die het net zo goed deed.. Maja je ziet wel dat ze in Frankrijk wél durven een club met grote problemen te laten degraderen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 21:52
Tofke_H
Tofke_H is offline
Vreemd, in andere landen wordt je dan 2 afdelingen lager gezet, en in Frankrijk maar 1?

Anyway, als ze schulden hebben, dan is dat niet meer dan juist!

Over enkele jaren, als dit een europese regel is, vind ik zelfs dat deze ploegen niet meer Europa in mogen.
Reageren

Regels voor berichten