Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2003, 23:34
Purgatori
Purgatori is offline
Lo peeps,

Khad ff vraagje.. Ik heb nu WinXP en daarnaast Win2000.. Et werkt ammel goed.. Maar nu et volgende.. Bij WinXP is men muis lekker snel, daar heb ik em op zen hoogst en niet precisie aan, en bij games kan ik dan lekker op hoge snelheid spele, maar nou is bij Win2000 de snelheid zooooo langzaam (vind ik dan), ik heb em helemaal op fast en bij games (Bijv.: Q3, UT2K3, UT2) ook helemaal op zen snelst... Maar et is nog steeds veels te langzaam voor mijn gevoel, en zo kan ik niet goed spele.. Zeer irri dus.. Nu zulle jullie zegge, ga dan spele met xp.. Daar doen men games zeer weird, daarom heb ik 2000 derlangs.. Is er nog een andere manier om bij 2000 men muis sneller te krijge? Alvast bedankt..

Greetz,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2003, 23:45
Verwijderd
Software van je muis installeren, kun je o.a. het reactievermogen van de muis gemakkelijk instellen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 00:03
niemand
niemand is offline
Kan het ook een keer in het nederlands?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 00:17
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 23-05-2003 @ 00:45:
Software van je muis installeren, kun je o.a. het reactievermogen van de muis gemakkelijk instellen.
Ik heb geen software cd bij de muis gekrege..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 00:45
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 23-05-2003 @ 01:17:
Ik heb geen software cd bij de muis gekrege..
Dan check je van welke fabrikant de muis is, en zoek je of je een typenummer kunt ontdekken.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 00:45
Verwijderd
Citaat:
niemand schreef op 23-05-2003 @ 01:03:
Kan het ook een keer in het nederlands?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 01:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ga naar Start > Settings > Control panel (configuratie scherm) en zoek daar je muis op. Daar bij een tabblad staat de snelheid van je muis (slider).

En please probeer eens normaal Nederlands te typen, evenals leestekens te gebruiken. Het leest echt heel irritant, en ik erger me, evenals andere forummers, steeds meer hieraan.
Oud 23-05-2003, 09:34
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 23-05-2003
Dan check je van welke fabrikant de muis is, en zoek je of je een typenummer kunt ontdekken.
Mijn muis is van Microsoft..

Citaat:
Enlightenment schreef op 23-05-2003 @ 02:55:
Ga naar Start > Settings > Control panel (configuratie scherm) en zoek daar je muis op. Daar bij een tabblad staat de snelheid van je muis (slider).

En please probeer eens normaal Nederlands te typen, evenals leestekens te gebruiken. Het leest echt heel irritant, en ik erger me, evenals andere forummers, steeds meer hieraan.
Sorry van et type, maar ik kan der echt nix aan doen... As ik derop moet lette ben ik bijna 10 min. besig met een paar zinne.. Kheb meer te doen

En ffs over de muis, et path wat jij geeft wist ik zelf ook al.. Stond zelfs in men begin post...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 10:26
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Ben bang als jij dit taalgebruik blijft volhouden dat j helemaal geen antwoord meer krijgt binnenkort.

Maar goed je zou de mouseware van Logitech kunnen downloaden.
Deze moeten met jou muis ook werken.

Succes ermee
Oud 23-05-2003, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-05-2003 @ 02:55:

Mja, maar je hebt ook nou "mouse acceleration" en 't reactievermogen die je maarzo niet in Windows kunt wijzigen die wèl essentieel zijn voor een fijne muis.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 23-05-2003 @ 00:34:
Lo peeps,
...
Alleen die aanhef (waarom uberhaupt een aanhef trouwens) spreekt me al tegen om ook maar iets van hulp te gaan bieden...

:/
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 12:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 23-05-2003 @ 13:10:
Mja, maar je hebt ook nou "mouse acceleration" en 't reactievermogen die je maarzo niet in Windows kunt wijzigen die wèl essentieel zijn voor een fijne muis.
Moet je 'enhance pointer precision' uitvinken, dan disable je mouse acceleration, die erg storend is voor je hersenen als je b.v. quake gaat spelen.
Oud 23-05-2003, 15:47
Verwijderd
Er zijn 2 opties: zoals gezegd de MouseWare van de betreffende muis installeren. Als je een Logitech of Microsoft-muis hebt spreken de URLs van de fabrikanten voor zich, als je één of ander B-merk gevalletje hebt is de kans dat er een professionele driver voor te krijgen valt iets minder.

Tweede optie is gewoon wennen aan een lagere sensitivity.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 18:36
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Henri schreef op 23-05-2003 @ 13:34:
Alleen die aanhef (waarom uberhaupt een aanhef trouwens) spreekt me al tegen om ook maar iets van hulp te gaan bieden...

:/
Dude, wat is er mis met 'Lo Peeps'? Dat word zeer veel gebruikt bij gamen, zeker geen gamer?

Citaat:
nare man schreef op 23-05-2003 @ 16:47:
Er zijn 2 opties: zoals gezegd de MouseWare van de betreffende muis installeren. Als je een Logitech of Microsoft-muis hebt spreken de URLs van de fabrikanten voor zich, als je één of ander B-merk gevalletje hebt is de kans dat er een professionele driver voor te krijgen valt iets minder.

Tweede optie is gewoon wennen aan een lagere sensitivity.
Kheb (volgesmij) geen B-merkje, hijs van microsoft.. Geen B right? Anyway, waar the hell moek da dan hale? Tis een optische muis van microsoft..

En die lagere sensivity, NM
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 00:15
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-05-2003 @ 13:48:
Moet je 'enhance pointer precision' uitvinken, dan disable je mouse acceleration, die erg storend is voor je hersenen als je b.v. quake gaat spelen.
Blijft die refreshrate van de muis alsnog ongemoeid, hoor
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 23-05-2003 @ 19:36:
Kheb (volgesmij) geen B-merkje, hijs van microsoft.. Geen B right? Anyway, waar the hell moek da dan hale? Tis een optische muis van microsoft..
http://www.microsoft.com/products/ha...e/download.asp

30 seconden werk.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 04:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 24-05-2003 @ 01:15:
Blijft die refreshrate van de muis alsnog ongemoeid, hoor
Refreshrate en snelheid zijn 2 verschillende dingen. Refreshrate is een vast gegeven afhankelijk van de hardware (de muis). De snelheid, al dan niet met acceleratie, kun je instellen en is dus softwarematig.
Oud 25-05-2003, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-05-2003 @ 05:27:
Refreshrate en snelheid zijn 2 verschillende dingen. Refreshrate is een vast gegeven afhankelijk van de hardware (de muis). De snelheid, al dan niet met acceleratie, kun je instellen en is dus softwarematig.
*zucht*

Screenshot zien dan maar dan?

Normaliter staat deze op 80 of 90.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 03:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik heb het natuurlijk over XP icm een USB muis he. Zoals het hoort.

Hehe, nouja op Win2k kan natuurlijk ook. Maar als je gamed moet je geen PS/2 muis gebruiken.

En wat je met die onderste slider doet is de PS/2 port rate overclocken zeg maar. Kan idd best wat helpen. Maar dit is dan de interface die je omhoog helpt. Bij USB is dit natuurlijk niet de bottleneck.
Oud 26-05-2003, 04:56
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 26-05-2003 @ 04:02:
Ik heb het natuurlijk over XP icm een USB muis he. Zoals het hoort.

Hehe, nouja op Win2k kan natuurlijk ook. Maar als je gamed moet je geen PS/2 muis gebruiken.

En wat je met die onderste slider doet is de PS/2 port rate overclocken zeg maar. Kan idd best wat helpen. Maar dit is dan de interface die je omhoog helpt. Bij USB is dit natuurlijk niet de bottleneck.
Een USB-muis is van huis uit 125Hz, geen 200Hz. Bottleneck, anyone?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 17:12
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 26-05-2003 @ 05:56:
Een USB-muis is van huis uit 125Hz, geen 200Hz. Bottleneck, anyone?
Vergelijk jij een USB muis maar eens met PS/2 muis. Dezelfde muis dus, maar dan een USB -> PS/2 verloopje. Op PS/2 gaat het veel schokkender.
Oud 26-05-2003, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 26-05-2003 @ 18:12:
Vergelijk jij een USB muis maar eens met PS/2 muis. Dezelfde muis dus, maar dan een USB -> PS/2 verloopje. Op PS/2 gaat het veel schokkender.
Dat zijn, als ik me niet ernstig vergis, subjectieve waarnemingen, bovendien heb ik daar geen last van gehad. Want ik heb 't zelf namelijk geprobeerd èn uitgezocht. Wellicht heb je een slecht verloopstukje gebruikt?

Dat een USB-muis op 125Hz (of reacties per seconde) 'loopt', en een PS/2-muis op 200Hz kan mits correcte software geinstalleerd (of reacties per seconde) zijn feiten. Ergo; een PS/2 muis is sneller dan een USB-muis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten