Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2003, 17:16
Multilot
Multilot is offline
Wat ga jij doen als je gezakt blijkt te zijn op de datum van de uitslag???

Het is mij vorig jaar dus overkomen, en ik heb het nog een keer over gedaan... Ik me goed bevallen trouwens!!
Oud 24-05-2003, 17:26
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik ga er niet vanuit dat ik zak ,
maar als ik opgebeld zou worden met de mededeling dat ik gezakt was.... zou ik wel beetje boos worden op mij zelf en mezelf afgevraagd waaromik er niet iets meer voor had gedaan.
Oud 24-05-2003, 17:42
Verwijderd
Als ik zak; het zou niet echt leuk zijn, maar ik zou erover heen komen.
Ik zou het nog wel een keer doen; maar dan volwassenonderwijs; ik zit al 7 jaar op deze school en heb het er wel gezien...
Oud 24-05-2003, 17:48
Sirenie
Sirenie is offline
Ik zou vwo 6 nog eens doen. Maar dan ben ik wel 20 als ik naar de univ ga
Kun je ook naar het HBO dan? Ik denk het niet, maar je weet maar nooit. Stel, dat is zo, dan doe ik dat, dan ga ik toelatingsexamen voor de kunstacademie doen
Als ik echt slecht zou zijn en het zou mijn verdiende loon zijn dat ik bleef zitten, zou ik het nog een jaartje over doen, maar ik ben niet dom.
Oud 24-05-2003, 17:53
surena
surena is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 24-05-2003 @ 18:48:
Ik zou vwo 6 nog eens doen. Maar dan ben ik wel 20 als ik naar de univ ga
Kun je ook naar het HBO dan? Ik denk het niet, maar je weet maar nooit. Stel, dat is zo, dan doe ik dat, dan ga ik toelatingsexamen voor de kunstacademie doen
Als ik echt slecht zou zijn en het zou mijn verdiende loon zijn dat ik bleef zitten, zou ik het nog een jaartje over doen, maar ik ben niet dom.
Ja dat vraag ik me ook af.. Weet iemand dat?

Ik doe nu VWO examen, en als ik zak?? Zou ik dan via een toelatingsexamen nog HBO kunnen doen??

Tis toch raar, vwo is veel harder leren dan havo terwijl ik niet eens hbo kan doen als ik zak... dus khoop dat t waar is

kga ECHT NIET nog n jaar op deze school zitten hr
Oud 24-05-2003, 18:01
~Chyca~
~Chyca~ is offline
Als ik zak, ga ik de vakken waarop ik ben blijven zitten op het Horizon over doen......ik blijf echt niet op die school, ben dan 18/19 terwijl ik bij 16/17 jarige in de klas zit.
Oud 24-05-2003, 18:08
Ichonama
Ichonama is offline
Als ik zak, waar ik niet vanuit ga. Ga ik mezelf eens flink de waarheid zeggen, dan is het m'n eigen schuld. Daarna ga ik eens bekijken waar het aan ligt. Misschien dan ergens een vak of twee over doen. En ik kan ook nog altijd full-time kok worden in Maastricht, Nijmegen of Utrecht.
Oud 24-05-2003, 18:23
brynn
brynn is offline
Citaat:
Ichonama schreef op 24-05-2003 @ 19:08:
Als ik zak, waar ik niet vanuit ga. Ga ik mezelf eens flink de waarheid zeggen, dan is het m'n eigen schuld. Daarna ga ik eens bekijken waar het aan ligt. Misschien dan ergens een vak of twee over doen. En ik kan ook nog altijd full-time kok worden in Maastricht, Nijmegen of Utrecht.

dat kan OOK als je geslaagd bent hoor.
Oud 24-05-2003, 18:29
Ichonama
Ichonama is offline
Citaat:
brynn schreef op 24-05-2003 @ 19:23:
dat kan OOK als je geslaagd bent hoor.
Dan wordt het parttime en alleen in Maastricht.
Oud 24-05-2003, 18:32
brynn
brynn is offline
Citaat:
Ichonama schreef op 24-05-2003 @ 19:29:
Dan wordt het parttime en alleen in Maastricht.
dan zet je het dus elke dag op de trein naar utrecht/nijmegen/hengelo? dan kan je echt net zo goed meekomen.
Oud 24-05-2003, 18:44
Verwijderd
Ligt er aan hoe erg ik zak;

zak ik op 4 of meer vakken -> dan stop ik ermee, naar 't HBO dan maar.
zak ik op 3 of minder vakken -> dan ga ik nog een jaartje door met dus max 6 vakken (als ik op 3 vakken gezakt ben, neem ik díe en nog 3 anderen...)
Oud 24-05-2003, 18:46
Nuck
Nuck is offline
Ik zak niet .

Maar als het toch op de een of andere manier zou gebeuren, zou ik nog een keer 6 vwo doen. En dan slagen met een 8 gemiddeld .
Oud 24-05-2003, 19:37
Verwijderd
mocht ik zakken (maar ik denk het niet) -> volgend jaar beter
Oud 24-05-2003, 22:34
Verwijderd
Citaat:
surena schreef op 24-05-2003 @ 18:53:
Ja dat vraag ik me ook af.. Weet iemand dat?

Ik doe nu VWO examen, en als ik zak?? Zou ik dan via een toelatingsexamen nog HBO kunnen doen??

Volgens mij moet je 21 of ouder zijn om in aanmerking te komen voor een toelatingsexamen HBO...
Oud 24-05-2003, 22:58
charly not
charly not is offline
ik denk dat ik dan ga huilen..
Oud 24-05-2003, 23:07
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 24-05-2003 @ 23:34:
Volgens mij moet je 21 of ouder zijn om in aanmerking te komen voor een toelatingsexamen HBO...
Klopt ja

Ik ben echt blij dat ik m'n Havo-diploma heb, heb ik tenminste iets achter de hand voor als het mis gaat
Oud 25-05-2003, 03:12
JJzD
JJzD is offline
ik heb examen gedaan in de tijd van net 2de fase invoering

voor die 2de fase mocht je met overgang vwo 5 naar 6 gewoon naar het HBO
dat mocht niet in de tijd dat ik examen deed omdat ze de luie studenten niet wilden hebben

nu zou het vreemd zijn als het nog steeds niet kon, maar in de meeste HBO toelatings eisen staan HAVO/vwo diploma of MBO diploma en staat niets over een overgang
Oud 25-05-2003, 10:27
Earwen
Earwen is offline
als ik zak ( en die kans is er ) dan ga ik gewoon nog een jaartje doen. maakt me eigenlijk weinig uit
Oud 25-05-2003, 11:53
@Moon
@Moon is offline
Pfff, er is toch wel een kans dat ik ga zakken. Ik zou dan echt niet weten wat ik dan zou moeten doen. Ik heb echt totaal geen zin om nog een jaartje over te doen. Wel heb ik gehoord dat je bijvoorbeeld via de Mondriaan ofsow de paar certificaten in een paar maanden kan halen voor de vakken waarvoor je niet bent geslaagd. Misschien is dat een optie. Ik zou echt absoluut niet nog een examenweek willen meemaken.
Oud 25-05-2003, 12:10
Psssttt NL
Psssttt NL is offline
bah mot er niet aan denken nu te gaan zakken, dan zou ik gewoon 8 jaar over mn VO doen
Ermz maar ik zou et dan wel nog een keer over doen denk ik...
gewoon omdat ik daar alles al ken.

Maarjah die certificaten gedoe is eigenlijk ook wel een goeie optie..
Maar als maandag goed gaat ben ik denk ik toch wel geslaagd.
Oud 25-05-2003, 13:23
Kippetje
Kippetje is offline
Ik kan nog zakken als ik mijn examen morgen verkloot en daarna ook nog eens het herexamen.... ik ga er niet vanuit maar het kan nog wel. Als ik zak ben ik niet van plan het jaar over te doen. Bah, dat zou ik echt niet trekken dan ga ik wel dat volwassen onderwijs doen ofzo en dan ondertussen werken. Het jaar ben je toch al kwijt, kun je beter gaan werken erbij en geld verdienen voor het studeren. Alleen moet ik mijn ouders daar dan nog van overtuigen
Oud 25-05-2003, 13:28
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Ik was vorig jaar gezakt, komt wel ff hard aan ook al weet je dat je t vern**kt hebt...Ik heb toen gewoon t jaar over gedaan en ik me best bevallen. Maargoed deze x slaag ik gelukkig wel, dus volgend jaar lekker HBO-en!

Kuzz Ik
Oud 25-05-2003, 13:34
simple creed
simple creed is offline
ik kan eigenlijk al niet meer zakken hoewel ik nog 2 examens heb. Als ik morgen een 3,1 of hoger heb ben ik al geslaagd hoef ik de laatste niet eens meer te maken
Oud 25-05-2003, 13:47
Iduna
Iduna is offline
gezakt als in nog niet geslaagd > her (logisch )
definitief gezakt > het jaar overdoen...
Oud 25-05-2003, 13:48
pyres74
pyres74 is offline
als je zakt voor je vwo dan kun je hbo gaan doen maar het punt is dat je je middelbare school diploma MOET hebben om je propedeuse te kunnen halen.
er is dus een optie dat je gewoon begint met hbo en dat je dan aan het eind van dat jaar nog een keer eindexamen doet... dat doet namelijk een jongen die ik ken maar ik denk niet dat dat aan te raden is
Advertentie

Regels voor berichten