Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2003, 15:32
Balance
Balance is offline
Ik heb donderdag een mondeling en daarvoor heb ik het volgende stukje tekst alvast geschreven.
Zouden er mensen zo aardig willen zijn het te controleren op fouten?
(kleine foutjes zijn niet zo erg. wanneer het daardoor fout wordt uitgesproken wel)

Wann ich meinen Diploma habe erworben, will ich ‘Sociaal Pedagogische Hulpverlening’ studieren, was man übersetzt mit ‘Sozial Pädagogische Hilfeleistung’.
Mit diesen Fachausbildung kann man sehr viel Richtungen wählen. Zum Beispiel die Pflege für Alten, für Kindern, für Süchtigen, für Behinderten und so weiter.
Ich möchte am liebsten in einem Institution arbeiten, zum Beispiel einen Krankenhaus, eine Anstalt oder einen Heim. Aber da sind noch vielen Bereichen wovon ich noch nicht so viel weiss.
Die Fachausbildung dauert vier Jahren. In das dritten Jahr, soll ich zehn Monaten einen Praktikum machen. In dem anderen Jahren mach ich auch einen Praktikum, aber viel kleiner, und weiter habe ich normale Unterrichtstunden.
Wo ich die Fachausbildung folgen gehen, weiss ich noch nicht. Ich weiss nur das ich nicht nach Amsterdam gehe und dass Utrecht, Leiden und Rotterdam die meisten Chance haben.

(dubbele ss kan soms een ringel-s zijn (die ik niet kan vinden))
Oud 03-06-2003, 21:02
marlies
marlies is offline
Wann ich meinen Diploma habe erworben, [möchte] will ich ‘Sociaal Pedagogische Hulpverlening’ studieren, was man übersetzt mit ‘Sozial Pädagogische Hilfeleistung’.
Mit diesen Fachausbildung kann man sehr viel Richtungen wählen. Zum Beispiel die Pflege für Alten, für Kindern, für Süchtigen, für Behinderten und so weiter.
Ich möchte am liebsten in einem Institution arbeiten, zum Beispiel einen Krankenhaus, eine Anstalt oder einen Heim. Aber [es gibt] da sind noch vielen Bereichen wovon ich noch nicht so viel weiss.
Die Fachausbildung dauert vier Jahren. In das dritten Jahr, soll ich zehn Monaten einen Praktikum machen. In dem anderen Jahren mach ich auch einen Praktikum, aber viel kleiner, und weiter habe ich normale Unterrichtstunden.
Wo ich die Fachausbildung folgen gehen, weiss ich noch nicht. Ich weiss nur das ich nicht nach Amsterdam gehe und dass Utrecht, Leiden und Rotterdam die meisten Chance haben.

ik ben zelf nooit zo goed in Duits geweest maar ik zal even voor je kijken.
over die ringel-s, die hbben ze toch niet meer in Duitsland? dus je zult overal "ss" moeten doen.
Sorry, meer kan ik er niet uithalen (ik ben na een jaar alweer die naamvallen vergeten *schaamt zich diep*
Oud 04-06-2003, 15:18
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Wann ich meinen Diploma habe erworben, will ich "Sociaal Pedagogische Hulpverlening" studieren, was man übersetzt mit "Sozial Pädagogische Hilfeleistung".
Mit dieser Fachausbildung kann man sehr viele Richtungen wählen. Zum Beispiel die Pflege für Alten, Kindern, Süchtigen, Behinderten, und so weiter.
Ich möchte am liebsten in einer Institution arbeiten, zum Beispiel ein Krankenhaus, eine Anstalt, oder ein Heim. Aber es gibt noch viele Bereichen wovon ich noch nicht so viel weiss.
Die Fachausbildung dauert vier Jahren. In das dritten Jahr soll ich für zehn Monaten ein Praktikum machen. In dem anderen Jahren werde ich auch ein Praktikum machen, aber viel kleiner, und weiter habe ich normale Unterrichtstunden.
Wo ich die Fachausbildung folgen gehen werde, weiss ich noch nicht. Ich weiss nur, dass ich nicht nach Amsterdam gehen werde, und dass Utrecht, Leiden und Rotterdam die grösste Chance haben.
Zo moet 'ie al wat beter zijn... mijn Duits is ook niet perfect, maar je had een paar naamvallen verkeerd

Ringel-s is trouwens vervangen door dubbel s in de nieuwe spelling (maar bij een mondeling maakt dat toch niet uit )

Laatst gewijzigd op 04-06-2003 om 15:21.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:27
Balance
Balance is offline
Citaat:
marlies schreef op 03-06-2003 @ 22:02:
Sorry, meer kan ik er niet uithalen (ik ben na een jaar alweer die naamvallen vergeten *schaamt zich diep*
ik ken ze na 4 jaar duits nog steeds niet
maar wij mogen met toetsen nog steeds een schema erbij houden, dus veel reden om ze dan te leren is er nooit.

maar bedankt allebei
Oud 05-06-2003, 09:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Heim = Altersheim (ik neem aan dat je dat bedoelt).
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 09:47
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
linda85 schreef op 03-06-2003 @ 16:32:
(dubbele ss kan soms een ringel-s zijn (die ik niet kan vinden))
*kuch*

Die is vzv. ik weet officieel afgeschaft...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 14:44
Verwijderd
erworben habe ipv habe erworben
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 10:06
Nieni
Nieni is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 05-06-2003 @ 10:47:
*kuch*

Die is vzv. ik weet officieel afgeschaft...
De ringel-s is niet afgeschaft, maar het mag nu allebei. (heeft mijn leraar Duits vorig jaar gezegd. Ik heb nu twee jaar Duits en wij leren die ringel-s nog wel gewoon. Voor zover ik weet mag het dus allebei.)
Maargoed, voor een mondeling maakt dat inderdaad niets uit! Succes ermee, in ieder geval!
Reageren

Regels voor berichten