Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2003, 19:49
sas1324
Hey allemaal,

Ik vroeg me af wat jullie allemaal voor rituelen hebben voor je examen. Nou ik heb een steentje bij me wat geluk moet brengen Nou ik moet standaard 2 keer naar de wc als ik nog thuis ben en voordat ik op de fiets stap ben ik een beetje zenuwachtig, hoewel ik weet hoe het nu is, op de fiets is het weer over, dan is het als ik daar ben tafeltje zoeken en spulletjes installeren en dan toch weer een beetje zenuwachtig worden en dan nog tien keer naar anderen lopen om dan 2 minuten voor het begin toch echt te gaan zitten, en als ik eenmaal begin zijn alle zenuwen weg. Standaard heb ik drinken bij me die ik dan niet opdrink maar ik neem het mee omdat ik bang ben dat ik dorst krijg En natuurlijk standaard een kwart rolletje Dextro naar binnen werken want om het half uur begint me maag te protesteren
Ik ben weer van de blunders, zakte gister al door me stoel (vlak vooor het begin gelukkig) en vandaag deden alletwee de pennen het niet die ik bij me had
Nou na afloop dan ga ik altijd opgelucht naar huis en denk dan maar weer dat het allemaal goed gegaan is, en dat ik onvoldoendes kan halen om toch voldoende uit te komen.
En morgen kom ik in de krant!

-x-
Advertentie
Oud 20-05-2003, 19:53
Shade
Shade is offline
Ik neem ook altijd dextro mee
ff naar de wc, horloge mee, (drinken krijgen we daar)
Altijd kwartier van te voren ff NIKS doen, muziek luisteren en ontspannen.
Net optijd binnenkomen

Relax beginnen haastig eindigen....(<--kan er niks aan doen...)
Oud 20-05-2003, 19:56
stout!
stout! is offline
Ik neem een poppetje dat ik van een vriendin heb gekregen mee en leg dat op mijn tafel, verder kijk ik er niet echt naar ofzo.
Ik ben standaard om 8 uur 's ochtends op school met het idee om nog te leren maar in plaats daarvan ga ik lopen niksen en praten over hoe slecht ik het ken .
Voordat ik begin neem ik een dextrootje en 's morgens bij mijn ontbijt water met anti-stressdruppeltjes.
Ik heb nog geen blunders gemaakt, behalve bij Frans denken dat ik nog een half uur had.

Mja, morgen Latijn.
Oud 20-05-2003, 19:56
Stinger_UT
Stinger_UT is offline
Ha, nou gewoon een heel ruim kwartier (25min) op school komen, ff samen met een paar vrienden stressen, gedeelde stress is halve stress zal dat wel zijn. En dan netjes op tijd in de zaal zijn. Halverwege koffie en thee. Nix te klagen.
Oud 20-05-2003, 19:57
alwaysgood
alwaysgood is offline
inderdaad, veel te vroeg op school.
En thuis en op de fiets ff harde muziek aan zetten, en mezelf
ff motiveren dat ik het kan.
Oud 20-05-2003, 19:58
Ketjing
Ketjing is offline
Ik eet elk examen een mars.
Oud 20-05-2003, 19:59
riejanne
riejanne is offline
ik heb een roos poppetje op me knie, heeft me kleine neefje gedaan met de mede deling dat het geluk bracht en toe nu toe werkte het dus laat ik het mooi zitten
Oud 20-05-2003, 20:05
Deimos
Deimos is offline
uhm

gewoon

relaxt douchen, muziek luisteren, eten, naar de plee, op tijd naar school, rustig fietsen, relaxx muziekje, gewoon chillen
Oud 20-05-2003, 20:06
heropsychodream
heropsychodream is offline
Ik heb geen ritueel en ook geen blunders. Ik wou dat ik lucky shorts had, mja...
Oud 20-05-2003, 20:14
TIGEK
TIGEK is offline
Ik heb mijn hele CE Wiskunde gewist en kon dus opnieuw beginnen
Oud 20-05-2003, 21:04
hi
hi is offline
Citaat:
sas1324 schreef op 20-05-2003 @ 20:49:
En morgen kom ik in de krant!
Vertel?
Oud 20-05-2003, 21:07
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ik was vandaag mijn pen vergeten, dat was wel vervelend.
Oud 20-05-2003, 22:42
LostProphetX
LostProphetX is offline
Mijn ritueel:

M'n GR koesteren en bidden dat de batterijtjes niet opgaan
Oud 20-05-2003, 22:47
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
LostProphetX schreef op 20-05-2003 @ 23:42:
Mijn ritueel:

M'n GR koesteren en bidden dat de batterijtjes niet opgaan
ik heb de mijne blijkbaar niet goed genoeg gekoesterd, want ik moest batterijtjes wisselen onder het examen... zelfs met mijn GR (TI-83) op stand lichtscherpte 9 zag ik niets meer!!!

ennuh, bijgeloof heb je niets aan.... vreselijk, al die mascottes en rituelen!!!!!!!!! je kunt beter gebedje tot god doen , maar das een andere discussie

edit: het enige wat ik echt steeds voor het examen doe, is vreten totdat ik bomvol zit , pffff ik moet er niet aan denken dat m'n maag begint te knorren in die examenzaal
Oud 20-05-2003, 22:54
Rapido
Rapido is offline
Ik heb wel een ritueel: kheb tot nu toe elke dag een snoepketting op tijdens de examens. Weet je wel hoe lekker dat is? Lekker knabbelen...
Tijdens het leren heb ik er ook al een paar op. Je moet er voor zorgen dat de situatie tijdens je examens zoveel mogelijk hetzelfde is als tijdens het leren. Ben je even aan het nadenken over een vraag... Eet een roze snoepje... O ja, toen ik gisteren een roze snoepje aan het eten was, was ik dit aan het leren... En bingo, daar heb je het antwoord!

Sorry, tis al laat, dan ben ik altijd een beetje vaag
Oud 21-05-2003, 10:36
simple creed
simple creed is offline
ik heb standaard 2 armbandjes om 2 ringen een ketting en mijn horloge. Altijd hetzelfde. Ik had het op SE2 voor het eerst en daar haalde ik toen zulke hoge cijfers! Nu op CE2 weer. Vrijdag had ik het niet toen ging bio ook niet super. MAandag en dinsdag wel weer en NL en WIB1 gingen dan ook super! Dus tja een vorm van bijgeloof ofzow.

Verder heb ik altijd een flesje drinken mee en een pakje sultana. Waar ik vervolgens niets van nuttig omdat ik toch altijd al snel klaar ben
Oud 21-05-2003, 10:57
Braakdraak
Braakdraak is offline
Ik laat stiekem scheetjes tijdens examens. Maar dat is meer een gewoonte dan een ritueel.
Oud 21-05-2003, 10:59
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik had gisteren geen blunder, maar een jongen die naast mij zat (type penklikker, ik heb echt een pesthekel aan hem) was z'n formulekaart vergeten, gnagnagna!!!
Oud 21-05-2003, 11:01
Braakdraak
Braakdraak is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 21-05-2003 @ 11:59:
Ik had gisteren geen blunder, maar een jongen die naast mij zat (type penklikker, ik heb echt een pesthekel aan hem) was z'n formulekaart vergeten, gnagnagna!!!
Er lagen op mijn tafel 3 formulekaarten. Hij mocht er wel één van mij lenen
Oud 21-05-2003, 11:04
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Braakdraak schreef op 21-05-2003 @ 12:01:
Er lagen op mijn tafel 3 formulekaarten. Hij mocht er wel één van mij lenen
Niemand had bij ons een extra formulekaart, de school heeft ook niets extra's onder het mom van "daar moet je zelf maar aan denken". er was alleen een doos pennen en potloden voorhanden voor het geval iemand geen extra vullignen of ountenslijper bij zich had (mijn vorraden: 5 potloden, vulpotlood, puntenslijper, vier pennen en nog twee penvullingen voor m'n lievelingspen )
Oud 21-05-2003, 11:06
Braakdraak
Braakdraak is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 21-05-2003 @ 12:04:
Niemand had bij ons een extra formulekaart, de school heeft ook niets extra's onder het mom van "daar moet je zelf maar aan denken". er was alleen een doos pennen en potloden voorhanden voor het geval iemand geen extra vullignen of ountenslijper bij zich had (mijn vorraden: 5 potloden, vulpotlood, puntenslijper, vier pennen en nog twee penvullingen voor m'n lievelingspen )
En je moet natuurlijk je verstand meenemen
Oud 21-05-2003, 11:16
Tepelhof
Tepelhof is offline
Citaat:
Braakdraak schreef op 21-05-2003 @ 11:57:
Ik laat stiekem scheetjes tijdens examens. Maar dat is meer een gewoonte dan een ritueel.
AHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA
Oud 21-05-2003, 14:31
Stephanie19
Stephanie19 is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 20-05-2003 @ 22:07:
Ik was vandaag mijn pen vergeten, dat was wel vervelend.
Ja kijk....daarom neem ik altijd echt 27 pennen mee, ik had dat tijdens mijn laatste se-week namelijk. Iedereen weet dat nu ook... ben echt de pen-uitleen-persoon geworden nu..
Oud 21-05-2003, 14:46
Qamra
Qamra is offline
Ik ging eens staan (een halfuur voor tijd om weg te gaan) en ik knal kei en ook echt keihard met mijn bovenbeen tegen het tafeltje.. Ogen stonden op janken en kon niet meer normaal lopen.. Iedereen kijken en lachen natuurlijk..

Kheb nog 3 weken met een bult op mijn been gelopen

Dat was mijn enige blunder eigenlijk
Oud 21-05-2003, 14:56
Mo6
Mo6 is offline
ik heb niet echt blunders of rituelen. alleen ben ik wel altijd een half uur van tevoren aanwezig. we hebben examens in een vandervalk hotel, dus vet relaxte stoelen en televisies ter grootte van 2 flinke posters! dus eerst daar nog ff lekker chillen met klasgenoten en dan ontspannen aan de examens beginnen

verder is mijn gewoonte om in elk examen in elk geval wel een keer naar de wc te gaan. ik was de vorige keer (bij wiskunde) vlak voor het examen nog ff geweest, zodat ik tijdens het examen niet meer zou hoeven, maar toch moest ik halverwege weer vet kut!

en een andere jongen uit m'n klas had wel een blunder begaan, hij had z'n rekenmachine fataal laten crashen de dag van het wiskunde en dus moest hij het zonder grafische rekenmachine doen
Oud 21-05-2003, 15:34
Missy_shy
Missy_shy is offline
Echt veel te vroeg op school komen (meestal iets meer dan uur) Want ik heb kut verbinding met bussen als ik de 2de net mis moet ik half uur wachten...

Voor ik weg ga minimaal 10 keer ruzie zoeken met mensen die thuis zijn (ik probeer het niet te doen maar lukt me echt niet)
Mensen bellen omdat ik het niet zie zitten (ja standaard....hehe)

Mijn blunder:
Maandag onder Nederlands zei die examinator zo:
Letten jullie erop dat je maar 160 woorden mag hebben zit er niet over heen!

Ik zo (echt Dom)
JE MAG ER 10 % OVER HEEN ZITTEN HOOR!

ik dacht seriues nou is het afgelopen voor mij, dag examen dag diploma maar ik was echt knal rood en de tranen stonden van schrik in me ogen....gelukkig niks aan de hand

dommer kan niet toch?
Oud 21-05-2003, 15:36
Missy_shy
Missy_shy is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 21-05-2003 @ 15:56:

en een andere jongen uit m'n klas had wel een blunder begaan, hij had z'n rekenmachine fataal laten crashen de dag van het wiskunde en dus moest hij het zonder grafische rekenmachine doen

oowhh das zielig!!! Gelukkig hebben wij veel reservens liggen op school

maar je bent mooi wel je spiekbrief kwijt (jaja legale spiekbrief hehe)
Oud 21-05-2003, 16:00
Braakdraak
Braakdraak is offline
Ik gleed vandaag uit toen ik de zaal ging verlaten na het maken van een toets economie. Iemand vondt het namelijk nodig om koffie te morsen op de vloer. Hierdoor ontstond plaatselijke gladheid. Doordat ik met mijn linkervoet in de plas stapte, ontstond een frontale botsing tussen mij en de harde vloer.

Het gevolg: pijn aan mijn kont (de plaats waar ik op terecht kwam).
Oud 21-05-2003, 17:25
gizmo
gizmo is offline
HEb niet echt speciale rituelen.. gwoon altidj genoeg pennen en potloden meenemen.. en zeker gewoon een keer naar de wc gaan voordat ik mijne xamen ga maken.

Heb nog niet een blunder meegemaakt.. van mezelf niet maar ook geen van anderen zo.. jammer
Oud 21-05-2003, 17:35
Timboektoe
Timboektoe is offline
Eigenlijk best bullshit die rituelen. Tijdens een proefwerk/toets wat 45-60 minuten duurt zet je ook geen hele mascotte-familie op je tafel.

Ik neem gewoon 2 pennen mee en een blikje drinken. Als je bezig bent is de tijd zo voorbij.

Ok, ok, ik heb wel een ketting met een of ander handje die zogenaamd boze geesten moet tegenhouden om me nek, onder me kleren. Maar dat doe ik niet voor mezelf

edit: Over blunders gesproken. Was een meisje vlak naast me die na haar eerste slokje thee begon te kokhalzen van de spanning. Klonk erg leuk in een stille gymzaal

Laatst gewijzigd op 21-05-2003 om 17:39.
Oud 21-05-2003, 17:43
Chandler
Chandler is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 20-05-2003 @ 20:58:
Ik eet elk examen een mars.
Oud 21-05-2003, 18:13
break of dawn
break of dawn is offline
Echt rituelen heb ik niet... alleen dat ik heel hard meebid aan het begin Oh ja, ik eet nooit het koekje op dat we bij de thee/koffie krijgen, uit angst dat ik lawaai maak of in mij kopje laat vallen

Blunders heb ik gelukkig niet begaan. Ik ben wel mijn gummetje vergeten dat ik onder mijn wiebeltafel ( ) had gelegd, maar dat gaf niets...

Er was trouwens wel iemand die haar (lege) kopje op de grond liet vallen
Oud 21-05-2003, 18:25
sans plomb
sans plomb is offline
ik neem helemaal niks mee, alleen benodigde materiaal
Oud 21-05-2003, 18:27
Ða kiwi
Ða kiwi is offline
HAHAHA ik ken iemand en die heeft een boem gaar arumbandje(hoe je het ook schrijft, gah toch zakken voor ned) met het oog van fatima
Oud 21-05-2003, 18:30
Loki
Loki is offline
Ik probeerde heel zachtjes m'n flesje van m'n mond te halen wat dus een heel luid en hoog zuiggeluidje maakte Iedereen lachen, ik rood worden...
Oud 21-05-2003, 18:45
Kimmyrockz
Kimmyrockz is offline
Citaat:
Loki schreef op 21-05-2003 @ 19:30:
Ik probeerde heel zachtjes m'n flesje van m'n mond te halen wat dus een heel luid en hoog zuiggeluidje maakte Iedereen lachen, ik rood worden...
dat is idd het lastige van die flesjes
Oud 21-05-2003, 19:07
sublime
sublime is offline
ritueel: ik roep al enige tijd dagelijks naar alle mogelijke goden dat een beetje hulp best mag. en het helpt > ik heb hoop voor een 5.5 voor frans, nederlands ging ook top en engels ook. alleen tijdens geschiedenis waren ze volgens mij met zn allen ergens thee aan het drinken ofzo, want ze hebben me mooi alten zitten

> en ja verder ben ik wel agnost ja, maar ik heb zoiets van je weet nooit of het helpt.... baadt het niet dan schaadt het niet <

verder geen rituelen en blunders ook nog niet echt >ge2 examen in zn totaliteit niet meegerekend<
Oud 21-05-2003, 19:11
sublime
sublime is offline
Citaat:
Timboektoe schreef op 21-05-2003 @ 18:35:
hele mascotte-familie

maar tis ind belachelijk wat sommige mensen meesjouwen. ik neem hooguit een flesje drinken mee, maar niet eens altijd omdat we toch een kopje thee krijgen...

en over blunders gesproken, hoe dom is dit, naast mij zat iemand wiens mobiel afging...
Oud 21-05-2003, 19:30
madwoman
madwoman is offline
hehe eerst gooide de jongen links van me zijn thee om. uurtje later de jongen rechts van me maakt zn flesje cola (o.i.d) open en daar komt echt zo'n fontein uit.zijn broek zeik natuurlijk

verder heb ik nog niet echt blunders begaan. behalve dan dat ik bij engels mn woordenboek vergeten was uit mn tas te halen. Toen wilde ik dus een woord opzoeken.o fuck woordenboek.maar die lieve meneer de surveillant heeft m uit mn tas gehaald (omdat ze van mij nou eenmaal gewend zijn dat ik altijd de helft vergeet)
Oud 23-05-2003, 12:02
SuperSanne
SuperSanne is offline
Had tijdens engels een banaan meegenomen, die niet helemaal goed meer bleek te zijn... Toen ik 'm openmaakte spoot de geel/bruine smurrie alle kanten op. De examinatoren zullen zich zometeen wel afvragen waarom mijn blaadje zo vreemd ruikt...
Oud 23-05-2003, 15:55
DaRkaNGeLz
DaRkaNGeLz is offline
weet je wat pas erg is als je maag begint te knorren net een half uur nadat het examen is begonnen dats best wel kut hahaha of dat je flesje water van je tafeltje afvalt en iedereen kijkt je aan
Oud 23-05-2003, 17:12
Jake
Jake is offline
Citaat:
DaRkaNGeLz schreef op 23-05-2003 @ 16:55:
weet je wat pas erg is als je maag begint te knorren net een half uur nadat het examen is begonnen dats best wel kut hahaha of dat je flesje water van je tafeltje afvalt en iedereen kijkt je aan
hehe, ja, ik heb dat altijd al gehad, ook gewoon 's ochtends onder de les, omdat ik niet ontbijt (zoals wel meer). Vooral in zo'n doodstille examenzaal is dat niet leuk om last van te hebben Ik heb het vooral als ik slecht heb geslapen.
Het probleem is dat ik 's ochtends echt niets door m'n keel kan krijgen, behalve brinta wake-up.
Ik dacht altijd dat ik de enige was...
Oud 23-05-2003, 17:21
Nona
Nona is offline
Blunder: voor aardrijkskunde moesten we een legenda maken, die heb ik de eerste keer met rood ingevuld. Mag natuurlijk helemaal niet, dus ik moest een nieuwe bijlage halen...
En ja hoor, nog 1: tijdens Duits had ik een Ne-Du woordenboek ipv andersom... Dom van mij... Maar ja, moet je mee kunnen leven...
Oud 23-05-2003, 17:24
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Jake schreef op 23-05-2003 @ 18:12:
..
Ik dacht altijd dat ik de enige was...
Nee dus, ik heb er ook last van, vooral bij de ochtend-examens.
Elke keer als ik merk dat mn buik rommelt ga ik express hoesten of snuiven, zodat niemand het hoort .

Wat rituelen betreft; ik heb elk examen nog dezelfde sieraden (zelfs dezelfde riem!) en hetzelfde haar-elastiekje ingehad. Das alleen geen echt ritueel, kwam gewoon zo uit .

Blunders heb ik niet gehad, dingen laten vallen niet meegerekend. Bij ons is wel laatst de klok naar beneden (en dus kapot) gedonderd en heeft een jongen thee omgegooid, maar dat was het. Niks spectaculairs dus
Oud 23-05-2003, 17:28
riejanne
riejanne is offline
lache zeg dat irritante kut gozertje liet 15 min voor heteinde zijn kotfie over zijn examen vallen ahahahahaha, je had ze gezicht moeten zien.
Oud 23-05-2003, 17:30
DoomTrooper
DoomTrooper is offline
Citaat:
Deimos schreef op 20-05-2003 @ 21:05:
uhm

gewoon

relaxt douchen, muziek luisteren, eten, naar de plee, op tijd naar school, rustig fietsen, relaxx muziekje, gewoon chillen
Zo gaat het bij mij ook
Oud 25-05-2003, 14:11
pyres74
pyres74 is offline
ja dat is ook weer zoiets

bij ons zijn het altijd dezelfde mensen die echt in een examen 2 of 3 keer naar de wc gaan

ik bedoel.... ?
Oud 25-05-2003, 14:19
DaRkaNGeLz
DaRkaNGeLz is offline
Citaat:
Elke keer als ik merk dat mn buik rommelt ga ik express hoesten of snuiven, zodat niemand het hoort .
ja dat doe ik dus ook
Oud 25-05-2003, 18:55
lotte18
lotte18 is offline
Ik heb vorige week bij nederlands vwo echt DRIE KEER het dopje van mn marker laten vallen...t was gewoon zo stom! Dat dopje valt dan natuurlijk ook niet net onder mijn eigen stoel, maar drie tafels verderop..bij de derde keer zei ik ook net iets te hard GODVERDOMME, iedereen keek me vet geirriteerd aan! Het hele examen moest ik nog in mezelf erom lachen! Het scheelt dan weer dat ik toch nog n 8 ongeveer heb gehaald..
Oud 25-05-2003, 19:46
Verwijderd
Heb bij de CE niet echt een blunder gehad, behalve dan dat ik bij een aantal examens ontzettend snotterig was. En dat irriteert je buren natuurlijk mateloos. Heb me er na de tijd uitbundig mijn spijt voor betuigd. Bij de mondelingen had ik wel iets fijns. De dag van mijn mondeling Engels was veranderd. Van woensdag naar vrijdag. Prima, is niet erg. De tijd ook: van 11 uur naar 9 uur. Ik loop dus om half 11 op mijn dooie akkertje naar het roosterbord om te kijken waar ik had. En toen zag ik de tijd. ^13!!! Ik neem een sprint (wist niet dat ik zo snel kon rennen) naar de tweede verdieping, waar ik mondeling had. Daar zat 'ie niet. Ik weer met dezelfde snelheid naar de lerarenkamer. Ik zwaai de deur open en daar staat 'ie. Gelukkig mocht ik mijn mondeling nog doen. Heb er nog een 9 voor gekregen ook En ik heb hem ik-weet-niet-hoe-vaak bedankt. Nu ik er zo over nadenk: eigenlijk had ik hem een fles wijn moeten sturen. Goed gedrag bij leraren moet beloond worden
Advertentie

Regels voor berichten