Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2003, 16:30
elledc
elledc is offline
Ik heb een vriend, we zijn een half jaar tesamen. Hij zegt elke dag dat hij van me houdt. Hij wil me voor geen ander wisselen, en zou alles doen voor me.
Maar toch, ik twijfel enorm, hij mag nog elke dag aardige woorden zeggen, toch, ik vertrouw hem niet...
Als hij weg van me is krijg ik vreemde beelden voor me dat hij vreemdgaat, ik heb nachtmerries waarin ik hem zie met een ander meisje.
In het verleden heb ik vaak slechte ervaringen gehad en die tegenslagen blijven me achtervolgen.
Wie herkent dit? En hoe geraak ik ervan af...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2003, 16:33
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Ik herken dit wel een beetje..maar niet dat ik beelden voor me zie dat me vriendje vreemdgaat..
maar ik ben vooral heel erg onzeker over mezelf..
En als ik het zo lees en dat je vroeger vanalles heb meegemaakt..
heeft dat je dan ook niet heel erg onzeker gemaakt??
Ik denk als je vriend zegt dat ie echt van je houd..
dat ie dat dan wel meent.. vooral na een half jaar..
Ik denk altijd maar.. tsja als ie me echt niet leuk vind..
dan was ie allang weg naar een ander..
ja toch??
Oud 26-05-2003, 16:39
Gwinnie
Gwinnie is offline
ik herken t ook heel erg..
dat ik m eigenlijk wel vertrouw, (gaat niet alleen over checko, das pas een weekje) en tegelijk allemaal dingen in mn hoofd haal terwijl ik tog weet dat ze niet gebeuren.
kword er strontziek van en wil dr ook vanaf!

en hoe je er van af raakt.. tja.. gewoon tegen jezelf zeggen: 'Stop!' en denken van: alsie liever die ander wil dan dumptie mij wel en gaatie wel met haar verder..
en er met hem over praten....

ik heb mezelf nu verboden gekke dingen te denken..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 16:39
Thomas
Thomas is offline
Vertrouwen moet groeien en waarschijnlijk is dit in dit geval jouw probleem. Je kan eens proberen om het tegen hem te zeggen, want misschien kunnen jullie samen tot een oplossing komen.

En oja, als jullie al een half jaar samen zijn en alles gaat goed, waarom zou hij dan vreemd gaan?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 16:40
elledc
elledc is offline
Citaat:
WiCKeDeLSje schreef op 26-05-2003 @ 17:33:
En als ik het zo lees en dat je vroeger vanalles heb meegemaakt..
heeft dat je dan ook niet heel erg onzeker gemaakt??
Ja dat wel, zeker en vast. Vooral jongens die van me leken te 'profiteren', en op den duur dacht ik dat er geen enkele 'goeie' jonge meer bestond. Vreselijk..
Citaat:
als ie me echt niet leuk vind..
dan was ie allang weg naar een ander..
ja toch??
Ja misschien wel, maar toch, er is altijd zoiets in me die me zegt dat het voor hem misschien een gewoonte is geworden. Ik ben zeer onzeker, dat is vervelend, gelukkig weet hij dat ook en begrijpt hij 't.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 16:42
elledc
elledc is offline
Citaat:
Wawl schreef op 26-05-2003 @ 17:39:
En oja, als jullie al een half jaar samen zijn en alles gaat goed, waarom zou hij dan vreemd gaan?
Omdat hij bijvoorbeeld iemand vindt die 'beter' is, dat kan altijd
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 16:48
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 26-05-2003 @ 17:40:
Ja dat wel, zeker en vast. Vooral jongens die van me leken te 'profiteren', en op den duur dacht ik dat er geen enkele 'goeie' jonge meer bestond. Vreselijk..

Maar nu heb je toch die goeie jongen gevonden???

Ja misschien wel, maar toch, er is altijd zoiets in me die me zegt dat het voor hem misschien een gewoonte is geworden. Ik ben zeer onzeker, dat is vervelend, gelukkig weet hij dat ook en begrijpt hij 't.
een gewoonte?? Hoe bedoel je.. bij elkaar zijn enzo??
Nah als iets een gewoonte word.. is het vaak saai..
en als hij het saai zou vinden dan was ie denk ik allang weg..
En thank god heb je een vriend die je begrijpt..
probeert hij je ook van je onzekerheid af te helpen dan??
Oud 26-05-2003, 16:59
elledc
elledc is offline
Citaat:
WiCKeDeLSje schreef op 26-05-2003 @ 17:48:
probeert hij je ook van je onzekerheid af te helpen dan??
Hm dat is eenbeetje moeilijk, wat hij zegt is dat ik helemaal niet onzeker hoef te zijn, meer kan hij niet doen denk ik. Het ligt aan mezelf om die nare gedachtes te verwerpen ookal is het soms vervelend. Het zal me wel altijd blijven achtervolgen.

Maar beter een beetje onzeker en realiteitsbesef dan té zelfzeker en dan plots een tegenslag meemaken, dan had je het helemaal niet verwacht.
Althans, zo denk ik
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 17:02
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 26-05-2003 @ 17:59:
Hm dat is eenbeetje moeilijk, wat hij zegt is dat ik helemaal niet onzeker hoef te zijn, meer kan hij niet doen denk ik. Het ligt aan mezelf om die nare gedachtes te verwerpen ookal is het soms vervelend. Het zal me wel altijd blijven achtervolgen.

Maar beter een beetje onzeker en realiteitsbesef dan té zelfzeker en dan plots een tegenslag meemaken, dan had je het helemaal niet verwacht.
Althans, zo denk ik
Ja dat is zeker waar.. tsja ik blijf ook altijd wel onzeker..
maar het is wel beetje minder geworden..
ik dacht ook altijd waaarom neemt hij nou weer met mij??
Dat gaat vast zo uit.. maja tis nou toch alweer 5 maanden..
pfff hoe hou ik het vol hehe neej hoor!
Maaaar waar ik wel tegenop zie is de vakantie..
hij gaat met vrienden op vakantie..
dat gaat noooit goed zucht maja ik merk het wel..!!
Oud 26-05-2003, 17:38
Punkygirl
Punkygirl is offline
Herken ik ook..
Maar het gata vanzelf over.. je ziult vanzelf merken dat hij niet vreemd gaat en je niet bedriegt.. of wel en dan heb je helemaal geen vertrouwen meer over..
Oud 26-05-2003, 17:45
Loezzel
Loezzel is offline
Ik denk ook niet dat die onzekerheid snel weggaat, ook al doet hij er alles aan om je te laten zien dat hij van je houdt en dat hij je nooit zal bedriegen of wat dan ook.
Door wat je hebt meegemaakt (ik weet niet wat, maar ik zal wel in de goede richting praten), zal het heel moeilijk, misschien zelfs onmogelijk zijn, om iemand ooit nog voor de volle 100% te vertrouwen, ook al is hij nog zo lief voor je.
Het enige wat je misschien minder onzeker kan maken is er goed over praten met je vriend en hem laten merken dat je nog altijd onzeker bent. Dan weet hij wat hem te doen staat, zeg maar.
Ik wens je er veel sterkte mee, en ik hoop dat die vervelende beelden op den duur toch zullen verdwijnen.
Want als ik zo lees hoe lief je vriend voor je is, twijfel ik er niet aan dat hij je zou bedriegen...
Oud 26-05-2003, 17:47
hopefully
hopefully is offline
denk dat je met hem moet praten over dat jij je onzeker voelt, over hem en jullie relatie, en het komt nogal eens voor dat mensen denken van.. ooh straks vind hij iemand die leuker is... wat dan?! maar het feit is toch dat hij voor jou heeft gekozen?
de enige manier om er vanaf te komen is je vriend leren vertrouwen..
nou succes er iig mee!
hopefully
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 19:27
elledc
elledc is offline
Citaat:
WiCKeDeLSje schreef op 26-05-2003 @ 18:02:
Maaaar waar ik wel tegenop zie is de vakantie..
hij gaat met vrienden op vakantie..
dat gaat noooit goed zucht maja ik merk het wel..!!
De vakantie inderdaad, gelukkig gaan wij samen op reis maar moest hij alleen vertrekken zou ik ook wel wat gaan twijfelen hoewel ik weet dat dit helemaal niet nodig is.
Maar kan je niet meegaan dan op reis?
Citaat:
Loezzel schreef op 26-05-2003 @ 18:45:
Ik wens je er veel sterkte mee, en ik hoop dat die vervelende beelden op den duur toch zullen verdwijnen.

Want als ik zo lees hoe lief je vriend voor je is, twijfel ik er niet aan dat hij je zou bedriegen...
Thanx
Dat laatste heb je mss wel gelijk in
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten