Advertentie | |
|
![]() |
|
euehhm, natuurlijk hebben je ratjeS een hok nodig maar laat ze ook afentoe loslopen als je bijv. je kamer aan het opruimen bent.
ratten zijn hele sociale beesten dus je moet er eigenlijk twee hebben, ikzelf had eerst ook maar één ratje maar dat vind ik nu zielig als ik eraan terugdenk. het is ook niet zo dat twee ratten meteen veel meer geld kosten want zoveel eten die beestjes niet en een groter hok dan voor één rat heb je niet nodig. voor een hok kan je op internet kijken (www.marktplaats.nl, www.snuffelkrant.nl, www.tweedehands.nl,) of je koopt er één bij de dierenwinkel maar dat is natuurlijk wel erg duur. om het hok leuk te maken kan je (oude) regenpijpen gebruiken, w.c.-papier, aardewerken plantenpotten, een spiraal (van de dierenwinkel) en je kan er ook doosjes inleggen, als er maar niet te veel inkt ofzow opzit want dat is slecht. voor bodembedekker kán je zaagsel gebruiken ookal raden ze dat vaak af. het ligt aan de rat of hij er van gaat niezen ofzow, of als je merkt dat hij verkouden wordt dan kan hij er niet tegen (of hij staat op de tocht). dan kan je beukensnippers in het hok leggen, ik heb de grove want van de fijne ging de mijne niezen. ratten vinden gezelschap leuk dus je kan ze lekker bij je dragen op je schouder of in je capuchon (trek wel een oude trui aan, ik spreek uit ervaring ![]() wat ik verder nog kan vertellen: vraag bij de dierenwinkel goed waar de ratjes vandaan komen en kijk of de mannetjes en de vrouwtjes gescheiden zitten anders kom je hoogstwaarschijnlijk thuis met een rat die zwanger is maar daar te jong voor is. je hebt ook rassen die over het algemeen wat rustiger zijn zoals de dumbo (een soort met grote, aan de zijkant van het hoofd geplaatste oren). ook zijn mannetjes vaak wat rustiger dan vrouwtjes maar mannetjes stinken dan weer sneller. je moet ook maar eens op ratten.pagina.nl kijken want daar kan je ook goede informatie vinden. en er staan daar ratteries (daar kan je goed gefokte ratten kopen), kijk dan ook is op de site van een raterie bij jou in de buurt. ik hoop dat je hier wat aan hebt en veel succes met je ratjes!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
oppas ratjes Ui | 5 | 11-08-2005 11:51 | |
Flora & Fauna |
Ratje erbij Verwijderd | 3 | 21-09-2004 16:58 | |
Flora & Fauna |