Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2003, 21:13
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
vorig jaar toen ik in bed lag zag ik opeesn een beeld in me hoofd van 14 januarie met daarachter een kruisje, ik was bang dat dit een voorspelling was van iemand die op die datum zou sterven.

nu hoorde we vandaag dat mijn oma nog maar een paar maanden heeft uit Italie. omdat ze ernstig kanker heeft, ze kunnen niks meer doen, morgen komt ze thuis en wachten ze tot ze doodgaat........nee!!!!!1 ik vind t niet eerlijk!

ik ben zo bang dat dit op 14 januari is.........

ik wil haar zien, naar haar toe, maar we hebben geen geld om naar italie te gaan.

ik kan geen italiaans, dan kon ik zeggen hoeveel i kvan haar hou en dat ik haar zal missen, en bij haar zal zijn in de hemel en aan haar zal denken....maar dat kan ik niet, en zij kan geen nederlands, ik zal dr nooit meer zien.

ik moet afscheid nemen in me hoofd.....want we kunnen er niet heen.

Ti amo nonna....

baci....patrizia.
Oud 01-06-2003, 21:45
Nona
Nona is offline
Meis toch, dat is echt heel vervelend.

Kan je haar geen brief schrijven? Daarin kan je vertellen hoe veel het je doet. Dan kan je het in een taal schrijven die ze wel spreekt. Kent ze wel Engels?
Zo niet kan je misschien iemand die wel Italiaans spreekt vragen je te helpen de brief te vertalen. Als je oma alleen Italiaans spreekt kan één van je ouders dat vast ook!

Over dat 14 januari: dat hoort waarschijnlijk beter plaats op mystiek. Je kan daar eventueel nog een post maken over alleen die droom (niet het psychologische aspect erin verwerken, dan wordt het vast gezien als crossposting). Daar krijg je vast antwoord...

Sterkte er in ieder geval mee.
Nona
Oud 01-06-2003, 22:04
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
misshien kan ik inderdaad iemand iets laten vertalen, of een bandje inspreken ein opsturen, en iemand in italie vertaalt t dan......ik verzin wel iets, ik ga niet geen afscheid nemen want dat vergeef ik mezelf nooit. mijn oma, ik hou van jou!
Oud 01-06-2003, 22:31
Fantôme
Fantôme is offline
*wow* dat van 14 januari he... Ikkeh, ik moet zeggen dat ik het herken. Toen mijn opa dood ging wist ik het van te voren. Ik droomde dat ik naar een boom veranderde ineens in het gezicht van mn opa en toen werd het grijs (het gezicht) en brokkelde het uit elkaar. Het was echt heel angstaanjagend! (een week later is hij overleden)

Maar het verschil tussen ons is, dat ik naar hem toe kon.... en jij niet naar je oma...
het idee van nona vind ik erg goed! en ik ben blij dat je dat ook van plan bent te gaan doen!

Jeej, ik kan me verschrikkelijk goed voorstellen hoe je je nu voelt!

knuffel! en heel erg veel sterkte hiermee meissie!
Wendy
Oud 02-06-2003, 15:32
Verwijderd
heej,

jeetje, das effies een stom probleem. ik denk ook inderdaad dat je haar het best kan schrijven, of een bandje kan inspreken, of bellen. desnoods met een vertaler in de buurt. ik hoop dat je een manier vind om afscheid te nemen!

heel veel succes

kus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten