Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2003, 15:43
ranonkel
ranonkel is offline
Wat betekent karma voor jou ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2003, 15:45
Evito
Evito is offline
Dat een goede daad, hoezeer het gevolg daarvan op het fysieke vlak ook onzichtbaar is, altijd iets goeds met zich meebrengt, voor anderen en voor jezelf. Het komt altijd op een bepaalde manier bij jou terug.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 15:52
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Evito schreef op 28-05-2003 @ 16:45:
Dat een goede daad, hoezeer het gevolg daarvan op het fysieke vlak ook onzichtbaar is, altijd iets goeds met zich meebrengt, voor anderen en voor jezelf. Het komt altijd op een bepaalde manier bij jou terug.
Ja, het is de wet van oorzaak en gevolg en het beperkt zich niet tot alleen dit leven.
Al het goede komt naar je terug en zo ook met het kwade.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 15:57
Evito
Evito is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 28-05-2003 @ 16:52:
Ja, het is de wet van oorzaak en gevolg en het beperkt zich niet tot alleen dit leven.
Al het goede komt naar je terug en zo ook met het kwade.
Maar het goede hoeft ook niet eens persoonlijk bij je terug te komen. Dwz; als het bij anderen komt, kan dat ook al een persoonlijke verrijking zijn...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 15:58
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Evito schreef op 28-05-2003 @ 16:57:
Maar het goede hoeft ook niet eens persoonlijk bij je terug te komen. Dwz; als het bij anderen komt, kan dat ook al een persoonlijke verrijking zijn...
Dat verrijkt je heel erg maar toch zal je ervaren dat het ook weer naar je toekomt. Dat kan ook in een volgend leven.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 17:07
Isa
Isa is offline
1.Het besef dat het niet intrinsiek is aan het universum daar ik herriner hoe ik gemarteld werd en hoe dat GOED werd genoemd.
2.Dat ik altijd als ik agressief word of wreed denk onmiddelijk bestraft lijk te worden:vandaag weer in de ochtend kwam de taxi terwijl ik achter de comp zat, chauffeur stapte uit om aan te bellen, ik wilde dat mijn ma niet zoals gewoonlijk naar beneden kwam stormen om te zeggen dat de taxi er is want dat weet ik zelf ook wel, dus ik sta snel op agressief omdat die chauffeur niet doet wat ik wil, wil naar de voordeur rennen en stoot me kop tegen de kamerdeur.

en de chauffeur heeft gebeld door die actie... en ik zeg als ik de deur snel opentrek:RUSTIG MAAR en vervolgenns heb ik 1 minuut later weer spijt dat ik hem zo behandeld heb.
(hij zei:ik mag toch wel op de bel drukken??????????? wat natuurlijk ook de waarheid is )

sigh.

verder leiden dwangmatige negatieve gedachten tot steken van pijn in mijn linkerrug. altijd op dezelfde plek.

slechts enkele voorbeelden.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 17:17
Verwijderd
De manier waarop de modellen in UT2003 realistisch met hun omgeving reageren.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 17:17
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-05-2003 @ 18:17:
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 17:25
Verwijderd
Citaat:
pro gamer ?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 00:06
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Wat is karma dan eig?
(voor iedereen verschillend??)

Citaat:
haha, kan ook.
Oud 29-05-2003, 13:35
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Paladin uit Diablo II
Oud 29-05-2003, 17:00
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 28-05-2003 @ 18:07:
[
verder leiden dwangmatige negatieve gedachten tot steken van pijn in mijn linkerrug. altijd op dezelfde plek.

. [/B]

Een prachtig voorbeeld van de kracht van gedachten.....
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 18:07
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 29-05-2003 @ 18:00:
Een prachtig voorbeeld van de kracht van gedachten.....

prachtig jah
Oud 31-05-2003, 00:45
Verwijderd
Citaat:
dmtdmt schreef op 28-05-2003 @ 18:25:
pro gamer ?
Nee, UnrealEd addict.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 09:04
ranonkel
ranonkel is offline
Het is een grote, geweldige gedachte te weten dat -wat men ook doet- niets tevergeefs is, dat alles zijn uitwerking in de toekomst heeft. Zo werkt de wet van karma niet deprimerend, maar vervult ze ons integendeel met de schoonste hoopgedachten. Het is het mooiste geschenk van de geesteswetenschap."

Dit stukje las ik gisteren ergens.....
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 09:32
poesiefox
poesiefox is offline
En alle rotzakken, kloothommels en hufters in deze wereld?

Die horen er ook maar gewoon bij?

Ik vind het niet zo'n dol idee dat zij hun slechtsheidskarma op mij of mijn dierbaren aan het inlossen zijn. Ik word ook niet graag gestraft voor wat ik in een eventueel vorig leven misdaan heb.

Zo kun je al het onrecht in de wereld wel rechtpraten, hoef je er ook niks meer tegen te doen. Het is karma! Alles is ieders verdiende loon, en ieders karmische vervulling.

Ik ben niet zo'n fatalist. Ik accepteer geen onrecht.
Oud 31-05-2003, 09:42
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 31-05-2003 @ 10:32:

Ik vind het niet zo'n dol idee dat zij hun slechtsheidskarma op mij of mijn dierbaren aan het inlossen zijn. Ik word ook niet graag gestraft voor wat ik in een eventueel vorig leven misdaan heb.

Zo kun je al het onrecht in de wereld wel rechtpraten, hoef je er ook niks meer tegen te doen. Het is karma! Alles is ieders verdiende loon, en ieders karmische vervulling.

Iedereen zit vast aan zijn eigen karma.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 09:44
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:

Je hoeft geen onrecht te accepteren,en ook geen wraak te hebben. Iedereen zit vast aan de karmische wet..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 09:59
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 31-05-2003 @ 10:44:
Je hoeft geen onrecht te accepteren,en ook geen wraak te hebben. Iedereen zit vast aan de karmische wet..

Vastzitten aan iets riekt voor mij naar fatalisme, voor het accepteren van de dingen zoals ze zijn, omdat dat een hoger doel zou hebben, ook al zijn ze prima facie slecht en onrechtvaardig en onacceptabel.

Het is een goede manier om lijden te verklaren en zelfs te rechtvaardigen, maar dat vind ik een in slaap sussen van de ongelukkigen, die toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek geboren zijn.

Nee dank je, voor mij geen karma. Er is maar een leven, en in dit leven wil ik goed doen en goed ontmoeten. En dan is het over. Niks te nieuwe ronde nieuwe kansen.
Oud 31-05-2003, 10:35
Evito
Evito is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 31-05-2003 @ 10:59:
Vastzitten aan iets riekt voor mij naar fatalisme, voor het accepteren van de dingen zoals ze zijn, omdat dat een hoger doel zou hebben, ook al zijn ze prima facie slecht en onrechtvaardig en onacceptabel.

Het is een goede manier om lijden te verklaren en zelfs te rechtvaardigen, maar dat vind ik een in slaap sussen van de ongelukkigen, die toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek geboren zijn.

Nee dank je, voor mij geen karma. Er is maar een leven, en in dit leven wil ik goed doen en goed ontmoeten. En dan is het over. Niks te nieuwe ronde nieuwe kansen.
Fatalisme is niet slecht, maar je moet ook begrijpen dat niet alleen het lijden maar ook het proberen te stoppen van lijden deel van het lot is. Zelfs dat wij hier nu over praten, is deel van het lot, begrijp je? Je kunt lot niet op een eenzijdig niveau plaatsen, of bijvoorbeeld je lot ontlopen. Lot zit hem niet alleen in de grote dingen, maar in alles.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 13:02
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 31-05-2003 @ 10:59:

De mensen waarvan jij denkt dat ze ongelukkig zijn ,hebben waarschijnlijk zelf voor zo'n leven gekozen om hun karma in te lossen. Ik begrijp dat het vatzitten aan karma misschien wat akelig klinkt ;misschien klinkt wet van oorzaak en gevolg beter.

Als jij in dit leven goed doet, bouw je een positief karma op,het werkt dus aan 2 kanten.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 15:06
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 31-05-2003 @ 14:02:
De mensen waarvan jij denkt dat ze ongelukkig zijn ,hebben waarschijnlijk zelf voor zo'n leven gekozen om hun karma in te lossen. Ik begrijp dat het vatzitten aan karma misschien wat akelig klinkt ;misschien klinkt wet van oorzaak en gevolg beter.

Als jij in dit leven goed doet, bouw je een positief karma op,het werkt dus aan 2 kanten.

Ik weiger te accepteren dat iemand in dit leven gestraft of beloond wordt voor iets dat hij in een vorig leven goed of dlescht heeft gedaan.

Jij en ik zullen het hier nooit over eens worden, omdat wij uitgaan van tegengestelde premissen. Jij ziet een ziel die meerdere levenscycli heeft, die allemaal tot doel heben die ene ziel te verlossen en weer naar huis te brengen. Ik zie één mens met één leven, en in dit ene leven heeft hij het volste recht om het beste voor zichzelf en anderen te eisen. Geen honger, geen oorlog, geen armoede of onrecht.

Het was onder andere deze theorie die mij te zeer tegen stond om mee te kunnen gaan in de gedachtengang van de 'collega's '. Dat, en natuurlijk mijn weigering om op basis van een elementje een hele theorie voor waar aan te nemen en mijn afkeer voor het concurrentierijke 'wereldje' met zijn kliekvorming.

Iets te eigenwijs, vrees ik, en te eigengereid.
Oud 01-06-2003, 06:30
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 31-05-2003 @ 16:06:
Ik weiger te accepteren dat iemand in dit leven gestraft of beloond wordt voor iets dat hij in een vorig leven goed of dlescht heeft gedaan.

Jij en ik zullen het hier nooit over eens worden, omdat wij uitgaan van tegengestelde premissen. Jij ziet een ziel die meerdere levenscycli heeft, die allemaal tot doel heben die ene ziel te verlossen en weer naar huis te brengen. Ik zie één mens met één leven, en in dit ene leven heeft hij het volste recht om het beste voor zichzelf en anderen te eisen. Geen honger, geen oorlog, geen armoede of onrecht.

Het was onder andere deze theorie die mij te zeer tegen stond om mee te kunnen gaan in de gedachtengang van de 'collega's '. Dat, en natuurlijk mijn weigering om op basis van een elementje een hele theorie voor waar aan te nemen en mijn afkeer voor het concurrentierijke 'wereldje' met zijn kliekvorming.

Iets te eigenwijs, vrees ik, en te eigengereid.
Natuurlijk mag ieder mens geloven wat hij wil.
Waarom hebben sommige mensen zo'n intens zwaar en moeilijk leven en krijgen anderen alle geluk van de wereld? Is dat toeval denk je?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 08:29
Isa
Isa is offline
Citaat:

En zij krijgen dus slecht karma...
Citaat:

Het komt mij over alsof je jezelf tegenspreekt. Enerzijds wil je niet gestraft worden voor je slechte daden, in welk leven die gebeurd zijn maakt eigenlijk geen hol uit- en anderzijds ben je tegen onrecht. Het is toch juist ongelofelijk rechtvaardig om te weten dat iedereen zijn verdiende loon krijgt???

En je ziet het geheel verkeerd dat je nikshoeft te doen. Je moet juist alles goed doen;het is ook (goede) karma als je iemand helpt uit liefde.

En onrechtvaardige mensen in de gevangenis stoppen wegens hun misdaden is ook vervulling van hun slechte karma.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 13:54
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
What comes around, goes around
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2003, 14:13
Verwijderd
Éh ome huub zei dat karma iets was met voetbal ofso he, ik weet het nueit meer zo gfoed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten