Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
1.Het besef dat het niet intrinsiek is aan het universum daar ik herriner hoe ik gemarteld werd en hoe dat GOED werd genoemd.
2.Dat ik altijd als ik agressief word of wreed denk onmiddelijk bestraft lijk te worden:vandaag weer in de ochtend kwam de taxi terwijl ik achter de comp zat, chauffeur stapte uit om aan te bellen, ik wilde dat mijn ma niet zoals gewoonlijk naar beneden kwam stormen om te zeggen dat de taxi er is want dat weet ik zelf ook wel, dus ik sta snel op agressief omdat die chauffeur niet doet wat ik wil, wil naar de voordeur rennen en stoot me kop tegen de kamerdeur. en de chauffeur heeft gebeld door die actie... en ik zeg als ik de deur snel opentrek:RUSTIG MAAR en vervolgenns heb ik 1 minuut later weer spijt dat ik hem zo behandeld heb. (hij zei:ik mag toch wel op de bel drukken??????????? wat natuurlijk ook de waarheid is ) sigh. verder leiden dwangmatige negatieve gedachten tot steken van pijn in mijn linkerrug. altijd op dezelfde plek. slechts enkele voorbeelden. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Het is een grote, geweldige gedachte te weten dat -wat men ook doet- niets tevergeefs is, dat alles zijn uitwerking in de toekomst heeft. Zo werkt de wet van karma niet deprimerend, maar vervult ze ons integendeel met de schoonste hoopgedachten. Het is het mooiste geschenk van de geesteswetenschap."
Dit stukje las ik gisteren ergens..... |
![]() |
|
![]() |
En alle rotzakken, kloothommels en hufters in deze wereld?
Die horen er ook maar gewoon bij? Ik vind het niet zo'n dol idee dat zij hun slechtsheidskarma op mij of mijn dierbaren aan het inlossen zijn. Ik word ook niet graag gestraft voor wat ik in een eventueel vorig leven misdaan heb. Zo kun je al het onrecht in de wereld wel rechtpraten, hoef je er ook niks meer tegen te doen. Het is karma! Alles is ieders verdiende loon, en ieders karmische vervulling. Ik ben niet zo'n fatalist. Ik accepteer geen onrecht.
||
![]() |
Citaat:
Iedereen zit vast aan zijn eigen karma. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hoeft geen onrecht te accepteren,en ook geen wraak te hebben. Iedereen zit vast aan de karmische wet.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vastzitten aan iets riekt voor mij naar fatalisme, voor het accepteren van de dingen zoals ze zijn, omdat dat een hoger doel zou hebben, ook al zijn ze prima facie slecht en onrechtvaardig en onacceptabel. Het is een goede manier om lijden te verklaren en zelfs te rechtvaardigen, maar dat vind ik een in slaap sussen van de ongelukkigen, die toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek geboren zijn. Nee dank je, voor mij geen karma. Er is maar een leven, en in dit leven wil ik goed doen en goed ontmoeten. En dan is het over. Niks te nieuwe ronde nieuwe kansen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De mensen waarvan jij denkt dat ze ongelukkig zijn ,hebben waarschijnlijk zelf voor zo'n leven gekozen om hun karma in te lossen. Ik begrijp dat het vatzitten aan karma misschien wat akelig klinkt ;misschien klinkt wet van oorzaak en gevolg beter. Als jij in dit leven goed doet, bouw je een positief karma op,het werkt dus aan 2 kanten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik weiger te accepteren dat iemand in dit leven gestraft of beloond wordt voor iets dat hij in een vorig leven goed of dlescht heeft gedaan. Jij en ik zullen het hier nooit over eens worden, omdat wij uitgaan van tegengestelde premissen. Jij ziet een ziel die meerdere levenscycli heeft, die allemaal tot doel heben die ene ziel te verlossen en weer naar huis te brengen. Ik zie één mens met één leven, en in dit ene leven heeft hij het volste recht om het beste voor zichzelf en anderen te eisen. Geen honger, geen oorlog, geen armoede of onrecht. Het was onder andere deze theorie die mij te zeer tegen stond om mee te kunnen gaan in de gedachtengang van de 'collega's '. Dat, en natuurlijk mijn weigering om op basis van een elementje een hele theorie voor waar aan te nemen en mijn afkeer voor het concurrentierijke 'wereldje' met zijn kliekvorming. Iets te eigenwijs, vrees ik, en te eigengereid.
||
![]() |
Citaat:
Waarom hebben sommige mensen zo'n intens zwaar en moeilijk leven en krijgen anderen alle geluk van de wereld? Is dat toeval denk je? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En je ziet het geheel verkeerd dat je nikshoeft te doen. Je moet juist alles goed doen;het is ook (goede) karma als je iemand helpt uit liefde. En onrechtvaardige mensen in de gevangenis stoppen wegens hun misdaden is ook vervulling van hun slechte karma. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Goofy GanG - Wildlife Feat. Ouzboy, Dex, Parazit, Flesh, Karma joker007 | 0 | 12-03-2013 14:29 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Boeddhisme ninie | 160 | 27-05-2007 19:25 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
karma devin3 | 95 | 01-09-2006 19:45 | |
Verhalen & Gedichten |
[GedichT] Karma Verwijderd | 2 | 08-08-2004 20:47 |