![]() |
|
![]() |
mijn neef met wie ik veel optrek heeft vorig jaar kanker gehad. ze dachten echt dat ie binnen 3 maanden zou overlijden, maar gelukkig bleek t mee te vallen. na een aantal chemokuren is ie nu genezen. ook al heeft ie nog wel last van allerlei dingen zoals vocht bij zn hersenen etc.
ik moet zeggen dat ie misschien wel volwassener is geworden, maar ook wel een beetje is losgeslagen. hij is regelmatig dronken, drinkt echt superveel. voorheen spaarde ie veel, nu geeft ie al zn geld uit. op zich geen verkeerd punt, maar dat drinken wel. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb zelf geen kanker gehad, maar een meisje wati k goed kende wel, ze is er ook aan overleden.. het was echt verschrikkelijk.. ze kreeg begin januari te horen dat ze ziek was.. half maart is ze overleden.. het komt dan zó dichtbij, ik ben er echt kapot van geweest, eigenlijk besef je met zo'n gebeurtenis pas hoe kort je leven kan zijn, en hoe snel het kan veranderen
|
![]() |
|
ja meisje (van19) uit mijn jaar had een opgezette nek, na 3 weken eens naar de dokter -> lymfekanker. dat is toch wel heel wat zeg.. nu (na een half jaartje) is ze klaar met de behandeling (flinke chemokuur) draagt een pruik en is nog steeds super opgewekt! heb daar echt wel bewondering voor..
ik weet niet hoe ik zou reageren, maar zij was in het ziekenhuis geweest voor de uitslag goed- of kwaadaardig en stond in de kantine met echt een gemeende glimlach te verkondigen dat het kwaadaardig was, en ze een zware chemokuur zou moeten ondergaan. is gewoon midden in die behandling op kamers gaan wonen, en nu gaat het dan wel weer goed. gelukkig maar. |
![]() |
|
Bij mij dachten ze dat ik kanker had (nierkanker), maar achteraf bleek dat niet zo te zijn. Is heel lullig gegaan. Ik liep al een half jaar met heel veel problemen en kreeg heel veel onderzoeken. Daar kwam niet veel uit, tot ik op gegeven moment een echo liet maken van mijn blaas en nieren. Na het onderzoek kwam mijn arts gelijk naar ons toe en zei letterlijk 'We hebben iets op de echo gezien en denken aan kanker. Kom over twee dagen maar terug voor verder onderzoek'. En toen zette hij ons zijn kamer uit. Achteraf belachelijk, maar op dat moment ging het volkomen langs mij heen.
Het eerst wat ik dacht toen ik het hoorde was 'Ik ga dood'. Ik weet dat dat niet reële was om te denken, maar op zo'n moment kun je niet anders. Ik weet niet meer hoe ik die twee dagen door ben gekomen, maar de onderzoeken die volgenden toonden aan dat er geen sprake was van kanker. Ondanks dat het dus loos alarm was, heeft het heel erg veel met mij gedaan. Er speelden nog veel meer dingen op het gebied van mijn gezondheid, en na die dagen is er iets in mij gekanpt. Ik was zó ontzettend bang geworden en boos, maar ik durfde dat niet te uitte. Ik bedoel, het was toch goed afgelopen? Dus deed ik net alsof ik het allemaal wel aan kon, maar die bleek niet zo te zijn. Ik raakte mentaal kompleet in de knoop en raakte volledige mezelf kwijt. Uiteindelijk ben ik in therapie gegaan en daar heb ik er voor het eerst over durven praten. Nu gaat het heel goed met me, en heb dat stuk af kunnen sluiten. Maar het heeft dus zeker heel veel met mij gedaan.
|
K'heb leukemie.
Moet nog tot augustus, heb er dan 2 jaar op zitten. Elke week een chemokuur. Het eerste halfjaar was heel intensief met veel opnames en zware kuren en het laatste anderhalf jaar is niet zo intensief en kleine kuren. Ik praat er niet veel over met mijn vriendinnen en zo ik ben altijd bang dat als ik erover praat dat ze vinden dat ik zeur of zo :/ Soms heb ik wel heel veel pijn ik moet bijv. 2 weken lang dexamthason (net zoiets als prednison) slikken.Toen ik daar de laatste keer mee stopte, kreeg ik enorme botpijn. Dus ik met mijn ouders naar het ziekenhuis en heb ik morfine gekregen. Na die 2 weken dexamthason moet ik 5 weken een ander medicijn en dan weer die dexamthason en dus elke week een chemokuur. als je nog iets wilt weten roepen jullie maar ![]() xxx |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
ik heb het gelukkig niet gehad.
ken wel 1 kind, die inmiddels overleden is, en twee jongens van ongeveer mijn leeftijd die het nu hebben ![]() mn oom had het op vrij jonge leeftijd, (19) en is op zijn 21ste overleden. daar verteld mn moeder wel eens over.
||
Citaat:
![]() Dit is gewoon een manier van mij om erover te praten omdat ik dat niet echt goed met mijn vrienden kan |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je wilt mag je altijd met mij praten...ik heb heel het proces van hoe chemokuren enzo zijn natuurlijk niet zelf meegemaakt maar wel van dichtbij (vriendin, mama, opa, tante, buurvrouw enzo...)...misschien heb je er wat aan....duzz kijk maar of je wilt. *knuf*
|
![]() |
.. 2 tantes van mij zijn er aan overleden..En een nichtje en mn opa.....Ik hep dus best wel ervaring ermee....Tis egt een heel erge ziekte...Mn kleine neefje zei: "Waarom heet het LEUKemie? ik vin het Stommemie!!".....
Dat is eigk wel zo....... Die kleine kindere hbbn er toch een andere kijk op...ze realisere ook nie dat ze hun familie leden die overleden zijn egt nooit meer trug zullen zien.... Ik vin ut ook wel erg maarja.. best interessant om over te prate dit onderwerp....
|
[COLOR=blue]Ik heb nooit kanker gehad en ik hoop ook niet dat ik het zel krijgen maar ik heb wel iemand verloren die kanker had namelijk mijn moeder![/COLOR
Er was gewoon niks meer aan te doen want pas een week voordat ze de pijp uitging wisten ze het! Ze had leverkanker en ze werd helemaal geel ze kon niet meer goed eten en praten door de morfine want ze had erg veel pijn Het is in september 2001 gebeurd en mijn moeder was helemaal NOOIT ziek en opeens krijgt ze kanker! Nou ik wens iedereen met kanker veel sterkte en iedereen die het ooit heeft gehad!
||
Verwijderd
|
Citaat:
kzal je ff uit de droom helpen; grootste gedeelte van de mensen die aan ouderdom sterven, hebben ook kanker. mijn moeder werkt op een zgn. terminale afdelig; en 99% van de mensen die ze daar binnen krijgen heeft een vorm van kanker, en gaat daar mede dood aan. |
![]() |
|
![]() |
ohw.....
![]() vet erge ziekte he... ja ik weet niet egt meer iets te vertelle hierover....alleen dat ik ut egt heel erg vin dat ik zoveel mense als verlore ben...bijna iedereen hep wel iemand in de omgeving verlore aan kanker....das toch nie normaal eigk...egt TE erg gwoon...
|
![]() |
Mijn neef is 20 april dit jaar aan leukemie overleden.
Hij kreeg op 6 maart, na carnaval te horen dat hij acute leukemie had. Hij is toen vol goede moed het ziekenhuis ingegaan. Meteen met chemokuur begonnen. Door die chemokuur kwam echter een longschimmel tot expressie. Toen moest hij naar de intensive care en ging het steeds slechter met hem. ER moest steeds meer zuurstof bij. Toen hadden de doktoren besloten om de beademing stop te zetten..... toen was het binnen een half uur gebeurd. De begrafenis en avondwake die er op volgende waren heel persoonlijk en emotioneel. Een mooier afscheid kon hij niet hebben......, de kerk was helemaal vol. Mijn neef was 18 jaar, iets ouder dan mij. Wij trokken altijd veel met elkaar op en het heeft dus een grote invloed op mij. Ik besef nu hoe blij je moet zijn dat je gezond bent.
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar we dragen allemaal kankercellen bij ons. als je oud en zwak bent; komen die tot uiting. |
![]() |
||
Citaat:
Het is niet boos bedoelt hoor! Toch heel erg bedankt. xxx |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
*knuf*
||
Verwijderd
|
Citaat:
een keer moest hij wel met spoed terug naar het ziekenhuis omdat ie heel hoge koorts had, maar dat ging weer over... verder weet ik dus niet hoe het met m gaat. en ja, ik heb ook veel mensen verloren aan kanker.. mijn oma, mn tante, mn vader en veel kennissen van mij en binnenkort waarschijnlijk nog iemand die daaraan dood gaat en ik ken nog iemand die het heeft. het is echt erg die ziekte.. het maakt zoveel kapot.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Gecondoleerd met iedereen dan.. Btje persoonlijk misschien maar... Denk je nog vaak aan je vader enzo?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als je meer uitleg wil, moet je maar zeggen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lijstje doodsoorzaken: 1. Hart-en vaatzieken 2. Kanker Ontopic: Ik heb zelf geen kanker gehad, en er zijn in mijn familie eigenlijk geen gevallen, behalve de oma van mijn moeder. |
![]() |
|
Bij mij in de klas zit een jongen die aan het begin van dit jaar hoorde dat hij kanker had. Dus had ie bestralingen maar dat hielp niet. Toen had ie een chemotherapie, maar dat ging mis. Hij heeft toen op het randje gelegen. En de bult onder z'n arm is ook niet kleiner geworden. Nu is denk ik 3 weken geleden z'n arm geamputeerd. Is echt rottig om tegen aan te kijken. Ik was heel bang dat ieder1 op school hem aan ging kijken, maar da was juist helemaal nie zo....echt zo goed...maar het blijft rottig. Een joch van 14 dat z'n arm al kwijt was...door kanker..
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
voor mensen met intresse of die in contact willen komen met andere kinderen/jongeren met kanker:
www.vokk.nl |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
meisje van op mijn school , had al van haar 12de (dnek ik ) leukemie , een tijdje was het geneze maar ze is dan hervallen , in totaal is ze 3 keer hervallen en de laatste keer was het fataal ... ze is eraan gestorven toen ze 18 was , dit ws ook en van haar doelen , 18 worden . ze heeft ook 2 boeken geschreven , van haar dagboek : leukemiekes noemt het .
en dan nog een jongen uit haar klas , had botkanker , maar dat hadden ze op tijd gezien en hij is genezen , denk ik want hij is naar een andere school... maar het zag er goed uit doordat et vroeg gevonden was. |
![]() |
|
![]() |
Gelukkig heb ik het niet.
Maar mensen vragen me dat wel eens, omdat ik een haarziekte heb. Heb nu heel dun haar met kale plekken, maar ik heb ongeveer 5 jaar helemaal niets gehad, echt kaal hoofd. Weet nog steeds niet of het ooit helemaal terug komt. Maar goed, mensen vroegen het mij vaak wel... Maar gelukkig heb ik dus alleen m'n haar eruit... Psychisch heel zwaar, maar je kan er niet aan overlijden... |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Als je daaraan zit, is de patiënt dood voor zij de OK verlaat... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Help andere jongeren bij het omgaan met kanker! DeEik | 10 | 14-06-2013 20:25 | |
Psychologie |
Leven na Leukemie Marc4231 | 2 | 27-07-2012 16:12 | |
Lichaam & Gezondheid |
Gezocht:Mensen Die Kanker Hebben(Gehad)of mensen kennen met kanker! *Finding*Niki* | 13 | 17-02-2004 01:21 | |
De Kantine |
Initiatief Verwijderd | 20 | 09-07-2003 21:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
E-buddy project voor kinderen en jongeren t/m 18 jaar die kanker hebben(gehad). Dreamerfly | 2 | 07-07-2003 20:25 | |
Psychologie |
Graag aandacht voor het volgende:E-buddy project voor kinderen/jongeren met kanker... Dreamerfly | 39 | 28-06-2003 17:08 |