Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2003, 21:42
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Nou okej, laat ik bij t begin beginnen, dan is t wat duidelijker...

Mijn ex had een kameraad die ik, toen ik nog met mn ex had, wel es op msn sprak, leuke spontane jongen en de gesprekken met hem waren altijd wel leuk!

Toen het uitging met mn ex spraken we een keer af en ook dat was heel leuk, we zijn wezen zwemmen en op mn kamer met kaarsjes en ik lag tegen hem aan, was altijd heel fijn bij hem...

Toen hoorde ik van hem dat hij verliefd op me was, maar ik niet op hem, hij was gewoon een goede vriend van me meer niet...

We spraken dus niet meer af en op msn kregen we soms ruzie om de domste dingen

Toen kreeg ik weer verkering, dat heeft 4 maanden geduurt (ondertussen spreken die zogenaamde kameraden elkaar niet meer, zulke goede waren ze dus niet) toen ging dat uit.

De gesprekken op msn gingen toen weer heel goed en altijd wel lachen geblazen

Nu hebben we weer afgesproken (2 keer al weer) en het voelt gewoon weer heel vertrouwd bij hem...
Ik kan heerlijk mezelf zijn en hij geeft me de aandacht die ik nodig ben...

Hij pakt mn hand vast en streelt deze, hij gaat dicht op me zitten, slaat een arm om me heen...We hebben vanavond naar de zonsondergang gekeken en dat was zo mooi!

Er is alleen een beetje een probleem; hij is Turks...
Ik heb hier geen problemen mee maar mijn moeder en zijn ouders zullen onze relatie niet accepteren!
Mn beste vriendinnen zeggen ookdat ik op moert passen blabla, maar die kennen hem niet zoals ik hem ken, net als mijn moeder!

Ik heb nu nog niks met hem, maar ik voel aan mezelf dat dat helemaal niet meer zo lang kan gaan duren

Ik weet alleen niet wat ik met mn moeder aan moet, ze heeft het er helemaal niet op...

Hebben jullie tips?
Oud 29-05-2003, 22:50
Fantôme
Fantôme is offline
hoi Suus.

Ik kan de reactie van jou moeder wel enigzins begrijpen hoor *sorry*. Niet dat er iets mis is met turken, helemaal niet. Maar ik heb wel eens dingen gehoord van iemand, dat die mensen (de mannen) door hun cultuur erg dominant over vrouwen zijn. Nog echt zo als de baas zijn e.d. En dan vooral als je gaat trouwen. Dat is bij jou dan nog niet het geval lijkt me! maar toch, begrijp ik je moeders bezorgdheid wel...

Als je echt veel voor hem voelt en hij voor jou, dan moeten jullie niet zomaar opgeven en moet je voor hem vechten!

kus! Wendy
Oud 29-05-2003, 22:58
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Jah, ik begrijp de mensen ook wel die zeggen dat ik wel moet oppassen, want het is wel zo dat de meeste mannen een minderwaardigheidscompex hebben (jeej, mooi woord voor screble ofzo) tegenover vrouwen en dat heb ik ook wel gemerkt toen we een keer ruzie hadden! Hij kwetste me toen zo met zijn woorden! Hij deed echt net als of ik ene tandenborstel was, die hij alleen gebruikte als hij dat nodig was en ik beet van me af en dat vond hij niet leuk...

Maar je hebt gelijk, ik denk wel dat hoe vaker we afspreken, hoe vaker ik koude handen zou hebben (toen pakte hij mn hand vast) oftwel, dan groeit er wel wat...Hij zegt wel dat hij het heel leuk heeft gevonden enzo als we dan weer thuis op msn zitten...

Ik ben alleen bang voor de reactie van mn moeder...
Oud 30-05-2003, 08:06
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Zuugaarsche schreef op 30-05-2003 @ 08:45:
O god...Een turk..
Tjah, dit soort reacties had ik dus al verw8... *zucht*
Oud 30-05-2003, 08:21
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Zuugaarsche schreef op 30-05-2003 @ 09:16:
Eigen schuld.
Turken palmen iedereen in met hun gejatte mobieltjes en shit
Wij zitten toch ook niet aan hun mokkels of wel dan?
Hehe, vast eigen ervaring...
Lul lekker verder gast
Ik reageer er gewoon niet meer op
Oud 30-05-2003, 09:16
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Zuugaarsche schreef op 30-05-2003 @ 09:16:
Eigen schuld.
Turken palmen iedereen in met hun gejatte mobieltjes en shit
Wij zitten toch ook niet aan hun mokkels of wel dan?
Oh wat zijn we toch weer lekker bevooroordeeld. Sommige mensen kunnen echt niet verder denken dan hun neus lang is. En zo te merken heb jij wel een hele korte neus...

Maar goed, ff ontopic. Kan me voorstellen dat je moeder inderdaad een beetje bezorgd is in het begin, maar laat haar dan goed kennis maken met die jongen. Tenslotte zijn niet alle Turkse jongens dominant e.d., en zij moet zo inzien dat het en hele aardige jongen is. Gewoon veel over praten!

Enneh, ik las gisteren ergens dat maar 55% van de Turkse jongens gaat trouwen met een Turks meisje, dus er is nog 45% net als hij
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 09:51
poesiefox
poesiefox is offline
Okee, hij komt uit een turks nest. Maar wat voor een jongen is hij? Hoe is zijn persoonlijkheid?

Dat lijkt me belangrijker dan zijn afkomst. En jullie ouders, die komen er heus wel overheen.
Oud 30-05-2003, 10:21
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Zuugaarsche schreef op 30-05-2003 @ 09:25:
Mja, normaal gesproken reageer ik ook niet op van die gare sletten die zonodig dopedealers willen pijpen voor de doekoe
Suus is geen slet!
Oud 30-05-2003, 10:38
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Mja, normaal gesproken reageer ik ook niet op van die gare sletten die zonodig dopedealers willen pijpen voor de doekoe

wat heb jij veel mensenkennis,dat jij iemand zo kent na een paar posts.

niet iedereen is hetzelfde, er kunnen ook best Turken zijn die niet uit zijn op vechten,pikken en ruzie zoeken.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 10:51
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ach, ik reageer al niet meer op die gast, bah!

Het is een sociale jongen, humor, nieuwsgierig; gewoon een hele leuke jongen in de omgang...Kan het niet echt goed uitleggen..

Mijn moeder heeft hem wel es gezien, maar toen deed hij best wel raar tegenover mijn moeder; keek de hele tijd naar de grond, maar dat kwam ook wel omdat ik hem had verteld dat zij het er niet zo op had...

Ik snap het ook wel, als mijn dochter later met een Turkse jongen om zou gaan, zou ik ook graag weten wat voor jongen dat was...
Maar dan nog, mijn moeder is echt zo'n iemand die buitenlanders op een grote bult pleurt, en daarin verschillen wij dus heel erg!
Ik heb ook met een Angolese jongen gehad (die 4 maanden waren dat) en als ik dan vrienden van hem tegenkwam en die groette, had ze wel weer een domme opmerking klaar

bedankt voor de reacties en het is fijn om te merken dat er meer mensen denken zoals mij!
Oud 30-05-2003, 10:56
Verwijderd
Als-ie echt zo sociaal en humoristisch is, dan moet het cultuurvverschil toch te overbruggen zijn, zéker als-ie in Nederland geboren is (is-ie dat?). En als hij nieuwsgierig is, dan wil hij vast graag weten hoe alles bij jou thuis gaat, en dan leer jij ook nog eens wat over de Turkse cultuur, mooi meegenomen. Succes met iets-met-hem-krijgen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 11:04
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Jah, hij is in Nederland geboren...WIJ hebben ook geen problemen ermee dat we van cultuur verschillen, hij denk ik helemaal niet want volgens mij wordt hij wel weer verliefd
Tenmiste dat DENK ik...

Van zijn ouders mag hij alleen geen verkering hebben (heeft iets te maken met het aanzien van het gezin ofzo ) en mijn moeder zal het al helemaal niet goed vinden als ik iets met hem zou nemen..
Ik hoor t er nog zeggen; ''Je hebt toch niks met um he??''

En het laaste wat ik wil is dit voor mijn moeder verzwijgen en erover liegen...Waar ik heenga bijvoorbeeld...

Maar je hebt gelijk, hij is echt lief en dat overwint het voor mij wel...
Oud 30-05-2003, 14:06
Verwijderd
Als jullie echt van elkaar houden ed, zal ze dat toch in moeten zien, toch?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 14:21
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-05-2003 @ 15:06:
Als jullie echt van elkaar houden ed, zal ze dat toch in moeten zien, toch?
Jah, misschien wel...
Ik durf het alleen niet te vertellen als we wel wat met elkaar zouden krijgen en ik kom het huis niet uit als ik zeg dat ik naar hem toe ga...Gisteren heb ik gezged dat ik naar een vriendin ging en vandaag moet ze werken dus leg ik gewoon een briefje op tafel dat ik met een andere vriendin naar t poolcentrum ben...

Maar ik kan toch niet altijd smoesjes blijven verzinnen?
Oud 30-05-2003, 15:11
kastdeur
kastdeur is offline
je had toch al eens eerder een buitenlandse vriend, als ik me niet vergis.

hoe vonden je ouders dat dan?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 15:34
Verwijderd
jongens....en meisjes

hier komt het verhaal van het meisje met de 7 turken...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 15:46
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 30-05-2003 @ 16:11:
je had toch al eens eerder een buitenlandse vriend, als ik me niet vergis.

hoe vonden je ouders dat dan?
Klopt! Mijn moeder vond hem heel leuk, maar dat kwam omdat hij in een Nederlands pleeggezin woont en je niks merkte van zijn cultuur en verleden, naja niks, je merkte natuurlijk wel iets, maar ze heeft t niet zo op die andere jongen en zijn cultuur...
Oud 30-05-2003, 15:52
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 30-05-2003 @ 16:46:
Klopt! Mijn moeder vond hem heel leuk, maar dat kwam omdat hij in een Nederlands pleeggezin woont en je niks merkte van zijn cultuur en verleden, naja niks, je merkte natuurlijk wel iets, maar ze heeft t niet zo op die andere jongen en zijn cultuur...
weet je, als jij hem echt zo leuk vindt, misschien moet je hem dan vaak bij je thuis laten komen en andersom.

dan leren de ouders jullie snel genoeg kennen en dan speelt het cultuurverschil niet meer zo mee. hij is dan niet meer die 'turkse jongen', maar Henk*

*of hoe je vriend ook heet
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 15:59
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Haha, hij heet Abdu....

Maare dat andersom kan helaas niet, want van zijn cultuur mag hij dus echt geen verkering hebben, als we nog niet gaan trouwen en tjah aangezien onze leeftijd...

Het is wel een goed id, mijn moeder baalt er ook wel van als ik op straat ''hang'', want als we elkaar zien, moeten we wel buiten blijven en kunnen we niet ff lekker thuis op de bank een film kijken, maar misschien kan ik dat wel ff voorstellen!
Bedankt!Ik ga het ook gewoon vragen aan m'n moeder ook!
Oud 30-05-2003, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Hee, vriendelijke vriend, t is a erg genoeg dat ze niet weet wat ze met de situatie aanmoet, dus geef goed advies of houdt je mond. *ik heb gesproken*

ik denk dat je er thuis over moet beginnen. jij houdt van die jongen en hij van jou, en dat kan je toch niet zomaar stoppen? alsof je moeder voor je kan beslissen op wie je verliefd moet worden. vecht voor die jongen! tegen mij werd gezegd, toen ik iemand leuk vond *was een Nederlander*: heb schijt aan iedereen! en dat heb ik gedaan. en iedereen accepteert het gewoon.

heel veel succes ermee! ik hoop dat het wat goed komt!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 22:51
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 29-05-2003 @ 23:58:
Jah, ik begrijp de mensen ook wel die zeggen dat ik wel moet oppassen, want het is wel zo dat de meeste mannen een minderwaardigheidscompex hebben (jeej, mooi woord voor screble ofzo) tegenover vrouwen en dat heb ik ook wel gemerkt toen we een keer ruzie hadden! Hij kwetste me toen zo met zijn woorden! Hij deed echt net als of ik ene tandenborstel was, die hij alleen gebruikte als hij dat nodig was en ik beet van me af en dat vond hij niet leuk...

Maar je hebt gelijk, ik denk wel dat hoe vaker we afspreken, hoe vaker ik koude handen zou hebben (toen pakte hij mn hand vast) oftwel, dan groeit er wel wat...Hij zegt wel dat hij het heel leuk heeft gevonden enzo als we dan weer thuis op msn zitten...

Ik ben alleen bang voor de reactie van mn moeder...

Mja dat stukje over die tandenborstel klonk niet erg positief.

Als je hem echt leuk vind (en andersom) moet je er gewoon voor gaan.
Oud 30-05-2003, 23:11
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Neej dat waren vervelende gesprekken, maar die doen er niet meer zo toe...Nu is het zo fijn met hem!

Ik heb hem vanavond weer gezien, en we waren closer dan we ooit waren geweest! Hij zat 8er mij en ik lag tegen hem aan...
De zonsondergang die we de avond ervoor samen bekeken hadden, was dit keer niet zo mooi, maar het voelde weer zo goed!

Op msn heb ik hem net gevraagd hoe het zou zat tussen ons, moest het gewoon weten...

Hij zei dat hij het niet weet, hij vind me wel een hele topmeid enz. maar het gaat te snel zegt hij...Als we nu iets zouden nemen... Hij heeft t net uit met zn ex, en daardoor erg gekwetst, dus hij wil ff w88...

Wel zegt hij dingen als; ''Je hebt mooie ogen''
''Ik kan niet zonder je''
''Het is fijn bij je''
enz.

Hij wil ook weten hoe het met mijn ex zit (die Angolese jongen) omdat ik er gisteravond uitflapte dat ik nog verliefd op hem was...
Weet ook niet waarom ik dat zei; misschien om zijn reactie te zien, maar hij bleef er heel nuchter onder...
Nu op msn vraagt hij hoe dat dan zit...
Ik heb hem gezegd dat ik het gevoel kreeg dat op een ander persoon te worden
Oud 31-05-2003, 06:33
ZHAzha
ZHAzha is offline
Nou.. dat klinkt toch allemaal goed enzo???

Gewoon voor gaan!
Oud 31-05-2003, 09:23
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
ZHAzha schreef op 31-05-2003 @ 07:33:
Nou.. dat klinkt toch allemaal goed enzo???

Gewoon voor gaan!
Jha, het zit ook wel goed!

Dankjewel!
Oud 31-05-2003, 10:26
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Het klinkt misschien heel lullig, maar een relatie tussen twee culturen werkt (meestal) niet, behalve als de één zich volledig aanpast aan de ander...
Mijn advies is negatief.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2003, 10:53
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 31-05-2003 @ 11:26:
Het klinkt misschien heel lullig, maar een relatie tussen twee culturen werkt (meestal) niet, behalve als de één zich volledig aanpast aan de ander...
Mijn advies is negatief.
Klinkt niet lullig, want zo denk ik er zelf ook over, maar ik meen echt dat hij net een Nederlandse jongen is als met um omgaat!
Tuurlijk merk je het wel, ik bedoel toen ik nog met zijn ''kameraad'' had, was hij een keer met zijn gezin turkse broodjes aan t verkopen...en toen ik een keer bij hem thuis was toen zijn ouder weg waren, aten zijn broer en hij ook turks eten (duh) dus ik merk het heus wel, maar niet storend....
Oud 31-05-2003, 15:40
Lilything
Lilything is offline
hmmz
ik weet het niet hij kan natuurlijk anders zijn...
maarre euh..

*sorry*

maar
een paar nadelen uit eigen omgeving kan ik al noemen:

-HIJ moet en zal altijd betalen
-Hij slijmt
-kan soms erg jaloers zijn
-hebben vaak moeite met het feit als jij werkt

en 1 ding kan ik je zeker aanraden neem geen kinderen met hem, dan worden ze ineens akelig dominant.....
Oud 31-05-2003, 18:02
PardonMe
PardonMe is offline
Vooroordelen krijg je de wereld niet uit, maar misschien als je moeder die jongen beter leert kennen dat ze haar visie over hem in ieder geval kan bijstellen. Neem hem gewoon eens mee naar huis en praat er met je moeder over, dat je hem erg leuk en lief vindt en dat je het niet leuk vindt hoe zij over hem en zijn cultuur denkt..

Je hoort trouwens wel vaak van Nederlandse vrouwen die met een moslim man getrouwd zijn ofzo dat het toch vaak niet goed gaat..zo las ik laatst een verhaal in de Margriet *yeah* over een vrouw die haar kinderen achter heeft moeten laten omdat haar man haar altijd sloeg en ze het echt niet meer uit kon houden.. Die man sloeg haar, maar aan de andere kant was het wel een hele goede vader voor zijn kinderen..
Het is dus een beetje dubbel..

Maar er zijn ook wel huwelijken waarbij het wel goed gaat.. Zo ken ik zelf een Nederlandse vrouw die met een marokkaanse man getrouwd is en dat gaat nog altijd goed... Zij is echter wel moslim geworden..

Je kunt bij voorbaat niet zeggen van het zal zo of zo lopen, elke jongen/man is weer anders.
Kijk gewoon hoe het loopt tussen jou en die Turkse jongen, want ik neem aan dat jullie ook nog lang niet aan trouwen zullen denken.. Praat er in ieder geval over met je moeder en neem hem eens mee naar huis en zorg dat zij ook een andere kant ziet van hem (de lieve kant) en niet de vooroordelen die zij heeft..
Zijn ouders zullen er ook wel niet positief tegen over staan, maar ik weet niet in welke mate, en het is dan ook een beetje aan hem om daar aan te werken op de een of andere manier.. Bijvoorbeeld door jou bij hem thuis voor te stellen..

Toch jammer dat al die culturen zo naast elkaar leven en dat dat niet echt lekker gaat samen.. zonde ..
Oud 31-05-2003, 20:13
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Poser4life schreef op 30-05-2003 @ 16:34:
jongens....en meisjes

hier komt het verhaal van het meisje met de 7 turken...
haar ex is helemaal geen turk!
en je moet niet zomaar over iemand oordelen!
Oud 31-05-2003, 20:46
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
... schreef op 31-05-2003 @ 21:13:
haar ex is helemaal geen turk!
en je moet niet zomaar over iemand oordelen!
Laat maar, lieve meid! Ik weet dat je t niet leuk vind als iemand dat soort dingen tegen me zegt, maar je kan er beter niks over zeggen, dat vinden die vervelende kwasten alleen maar leuk en dan gaan ze door, negeren is beter!
Oud 31-05-2003, 21:33
Kip187
Kip187 is offline
He hoi!

ik kan niet echt reageren na jou post.
Het probleem met jongens is dat ze vaak/soms* in het begin van een relatie anders doen dan ze zijn.Ik ken hem niet dus..

Als jij een goed gevoel bij hem hebt en het echt vetrouwd en het veilig aanvoelt kan het lijkt mij geen kwaad. Zeg gewoon tegen je ouders wat je voor hem voelt en dat als ze gelijk krijgen je er zelf van geleerd hebt. Je bent 15 en ja je zult je fouten moeten! maken.

Zorg wel dat je zeker weet wat je wel wil en niet wil als je nog erg snel te beinvloedde bent moet je goed opletten of hij je wil "sturen". Laat je niet gek maken
Oud 01-06-2003, 10:13
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 31-05-2003 @ 21:46:
Laat maar, lieve meid! Ik weet dat je t niet leuk vind als iemand dat soort dingen tegen me zegt, maar je kan er beter niks over zeggen, dat vinden die vervelende kwasten alleen maar leuk en dan gaan ze door, negeren is beter!
ja, nou....
Reageren

Regels voor berichten