de eerste officiele verfilming; in 1921/1922 (verschilt per land en kopie) is Dracula al verfilmd als Nosferatu eine Symphonie des Grauens - dit was echter een illegale bewerking van het verhaal
en er zijn zelfs oudere (korte) vampierfilms, maar die zijn maar zeer losjes op Dracula gebasseerd.
ik dacht dat ze een andere zouden uitzenden.
Maar ben dan weg(denkd at het 's avonds wordt uitgezonden?)
en heb hem overigens laatst nog gezien..dus bla
CycLoner schreef op 30-05-2003 @ 17:11: Sweet! Ben 's blij dat ze eens een andere dracula-film uitzenden dan coppola's versie.
Welke zender en hoe laat is het overigens? (net5?)
Oeoeh, I like it... Dracula rulzzz... Elke nacht zet ik mijn raam open in de hoop dat hij naar binnen zweeft, zijn tanden in mijn nek zet, en mij tot zijn onsterfelijke bruid maakt... Nee serieus, dit is net zo cool als de avatar van Big Daddy!
Volgens mij wordt Bela Lugosi een beetje te veel opgehemeld.
Tis ook jammer dat hij als dé Dracula gezien wordt, hij leek totaal niet op wat Bram Stoker in gedachten had. Maar goed niet zeuren een film is geen boek.