Advertentie | |
|
![]() |
|
Darwin, en sorry ik was niet helemaal duidelijk. Ik draai dus eigenlijk de webserver via de GUI. En heel vaag, maar alleen 127.0.0.1 werkt. De opmerking over localhost klopt dus ook, die werkt niet. Pingen kan ik wel. Overigens kan ik ook gewoon de Apache server op een ander OS X systeem (Geen OS X Server) bereiken (In het LAN of Intranet, whatever).
En over die conf file, dat kan pas vrijdag want het is op mijn stage...
Laatst gewijzigd op 28-05-2003 om 19:55. |
![]() |
|
Vreemd. Ik weet niet veel van Mac OSX, dus daar kan ik je dan ook niet mee helpen.
Maar je zou het kunnen proberen door Apache als daemon proces te laten draaien. Apache 2.0.45 installeren en in je rc.d een startupscript zetten. Ik weet niet of je in Darwin ook een /usr/ports hebt en of je CVSUP kunt gebruiken om deze up to date te houden. Zo ja, kun je via de ports heel makkelijk Apache installeren. cd /usr/ports/www/apache2/ make install clean (compileren) apachectl start Klaar ![]()
||
Citaat:
Zelfs Windows (NT-family) gebruikt het /system32/HOSTS bestand, waarvan de syntaxis identiek is aan UNIX. Maarja de TCP/IP stack is dan ook van BSD afgeleid (gejat).
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Offtopic:
Jaja, over die BSD licentie hebben we het al gehad. Als mensen uit idealisme hun tijd en kennis gebruiken om Open Source software te schrijven en die gratis aan de wereld ter beschikking stellen, vind ik het niet eerlijk als een commerciëel bedrijf de code jat (want dat blijft het voor mij) en het gaat verkopen voor geld. Dat is dan ook het grote verschil tussen BSD en GPL.
|
![]() |
Als ik jou was zou ik deze vraag even op het mac-freak forum zetten www.macfreak.org . Op deze site van en door mac gebruikers (nederlands) word op elk probleem wel een antwoord gegeven.
|
![]() |
|
Ik heb even wat uitgezocht en http://IP:8080/ werkt wel! Maar hij moet toch automatisch port 80 binden, of ligt dat nou aan mij
![]()
||
Citaat:
|
Ja voor ports < 1024 moet je root zijn. Je kan natuurlijk ook even in een terminal "su" doen, root password intypen en Apache als daemon proces draaien.
En check je httpd.conf en geef een link naar dat bestand, kan ik kijken of je het goed hebt ingesteld.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Open dir] Apache iconen CptRake | 2 | 18-02-2008 17:24 | |
Software & Hardware |
[Software] Apache kan niet goed starten Verwijderd | 2 | 29-03-2005 14:56 | |
Software & Hardware |
[PHP] Webserver: IIS of Apache? BarbapapaX | 23 | 07-02-2005 21:22 | |
Software & Hardware |
[SOFTWARE] Apache laten draaien op de achtergrond Martin | 6 | 16-11-2002 14:39 | |
Software & Hardware |
[Apache & W98SE] veilig voor lokaal gebruik? LB06 | 2 | 20-07-2002 10:46 | |
Software & Hardware |
NameVirtualHost in apache F10®!@n | 6 | 29-11-2001 10:41 |