Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2003, 15:39
Another Way
Another Way is offline
Ik zit een beetje met een probleem dat mn hele leven al speelt. Ik heb echt 0,0 zelfvertrouwen. Ik ben van kinds af aan gepest voor verschillemde redenen. Nu haat mezlef, vind mezelf lelijk, dom en een loser. Mn ouders werken ook niet mee, die spreek/zie ik nooit tenzij ze ruzie hebben (bijna elke dag tegenwoordig) Verder vertrouw ik andere mensen ook niet (zelf mn ouders niet) Iemand aan spreken (vooral meisjes) vind ik dood eng, en zelf of MSN vind ik het eng.

Het neemt de laaste tijd wel een beetje een extreme form aan. Mn school begint er onde rte lijden. Ik maakt mn huiswrrk niet en leer niet voor toesten omdat ik denk dat het toch geen zin heeft, en achteraf blijkt het wel mee te vallen. Verder ben ik ook onzeker over dat ik de verkeerde studie kies. Mn ouders proberen mij allemaal dingen te forceren die ik niet wil doen enzo

Weet iemand hoe ik mn zelfvertrouwen kan opkrikken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2003, 15:45
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey

k weet eigenlijk ook niet zo goed wat je eraan moet doen, k wou alleen ff zeggen dat k het wel herken, k ben ook ontzettend onzeker en heb ook weinig zelfvertrouwen.

ik denk dat je moet proberen om naar je goede dingen te kijken, want iedereen heeft wel zijn goede dingen dus jij ook..
verder heb k eigenlijk niet veel zinnigs te zeggen.

kuzz mir
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 18:12
Verwijderd
Ik ben zelf ook veel gepest, in mijn basisschooltijjd heel veel... Wat ik heb gedaan om het op te krikken was een assertiviteitscursus volgen, dat heeft erg geholpen . Verder doe ik nu allerlei maffe dingen om mezelf goed te voelen . Ik doe alles om intelligent, aardig, en sterk over te komen, op mijzelf dus... Dat moet ik maar af gaan leren, iig ben ik een stuk stabieler dan 3 jaar terug
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 18:44
Verwijderd
heej daar,

ik heb net op een ander topic geloof ik ongeveer hetzelfde gezegd. ook jij hebt wel goede kanten en sterke punten. ga kijken wat je sterke kanten zijn en wat jouw talenten zijn. *want ik weet zeker dat jij die ook hebt* ga naar een dansschool, de muziekschool, of andere plekken waar je je talenten kan uitbreiden. als er iets is wat je goed kan, moet je daar van genieten. dan zullen er ook anderen zijn die dat zien, en tegen je zullen zeggen.

veel succes!

Kus
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 19:18
Anouk4life
Anouk4life is offline
Mijn psyg zegt altijd tegen mij dat altijd als je wat slechts over jezaelf zegt of denkt dat je er altijd iets goeds over heen moet denken over jezelf. Het is heel moeilijk kan ik je alvast vertellen maar t schijnt te helpen...
Oud 29-05-2003, 19:22
Verwijderd
ik heb er ook last van, maarja je moet de goede dingen in het leven zin dingen waarin je goed in bent en die promoten
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 19:41
Verwijderd
en als er nou geen goede dingen zijn
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Super_Marianne schreef op 29-05-2003 @ 20:41:
en als er nou geen goede dingen zijn
Er zijn altijd goede dingen. Je ziet ze (zelf) alleen niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 20:54
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-05-2003 @ 21:29:
Umm ja die zie ik dus niet echt
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 29-05-2003 @ 21:54:
Umm ja die zie ik dus niet echt
Citaat:
Leonoor schreef op 29-05-2003 @ 21:29:
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 22:31
Nona
Nona is offline
Wow, klinkt als mij drie jaar geleden...

Wat vind je niet leuk aan jezelf? Pak dat eerst aan. Kijk dan naar wat je wel leuk vindt aan jezelf en push dat een beetje naar voren voor jezelf. Het is belangrijker dat je jezelf leuk vindt dan dat anderen je leuk vinden, onthou dat goed. Loop rechtop, doe dingen die je leuk vindt en waar je je goed bij voelt en maak lol.

Voor de rest weet ik ook even niet hoor, ik moet posten op een rustiger moment...

Succes!
Nona
Oud 30-05-2003, 08:54
Verwijderd
Oh ja, als je op een vechtsport gaat voel je je na verloop van tijd misschien lichamelijk sterker.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 10:43
Vada
Vada is offline
Een hele tijd geleden heb ik eens een artikel overgetypt uit PM, over wat te doen tegen verlegenheid. Je zegt dat het bij jou om je zelfvertrouwen gaat, maar misschien dat je er toch iets aan hebt. Ik zal het even opzoeken

Hier klikken en dan een stukje naar beneden gaan. Het is gepost onder de naam Ciskaatje.
Oud 30-05-2003, 21:48
Verwijderd
mnee, als ik het wist.. had ik het voor mezelf en voor anderen ook gebruikt .. het spijt me
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 22:22
Verwijderd
umm tja ik ken dus iemand die geen zelfvertrouwen had.. heb het dr met dr over gehad enzo

en ik heb bijvoorbeeld heel veel zelfvertrouwen omdat ik het niet erg vind als het misgaat en zij heeft het heel weinig omdat zij het wel erg vind als er iets misgaat,,

misschien dat het daar iets mee te maken kan hebben

ik weet het verder ook niet echt

het is ook heel belangrijk om van jezelf te houden en jezelf evenveel waard vinden als de andere mensen om je heen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 22:34
iamre18
iamre18 is offline
Hallo Another way,

Zelfvertrouwen krijg je niet zomaar. Dat kost tijd. Veel tijd.
Je zelfvertrouwen opkrikken kan je doen door die positiviteitsbenadering; schrijf over jezelf allerlei positieve kanten op, ga op zoek naar de dingen die jou echt interesseren, stop daar je energie in. Ik vraag mij alleen af inhoeverre je daar verder mee komt....gezien het feit dat je er al een heel tijdje mee rond loopt. Heb je al eerder proff. hulp gehad? Is het misschien een verstandig idee om met een vertrouwenpersoon op school te gaan praten?, of praten met je huisarts, misschien heeft hij nog tips?

Suc6 ermee!

grtz mar.
Oud 31-05-2003, 10:32
Verwijderd
ik herken je verhaal helemaal..
kheb t zelf oowk meegemaakt..
tot de 2e ofsow..

in de 3e kwam ik in een andere klas.. en met die mensen kon ik het goed vinden enzo.. was een hechte klas.. ik ben meer me bek open gaan trekken (oa tegen leraren) want na n tijdje krijg je wel in de gaten als een leraar dan op jouw in gaat da je klas achter je staat..
(en gelukkig zit ik nu nogsteeds bij veel van die mensen in de klas, kzit nu weer in de 1e van MBO)

hier is t gewoon sameloop van omstandigheden geweest..
ik zouw zo niet wete hoe je er echt af kan komen..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 10:35
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 30-05-2003 @ 09:54:
Oh ja, als je op een vechtsport gaat voel je je na verloop van tijd misschien lichamelijk sterker.
of niet..
(judo: witte band\gele slip tege n zwarte band.. das nie egt leuk.. maar zo was t tog bijna elke keer.. ben tot gele band\blauwe slip gekomen en toen ben ik er onderuit gegaan..)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 15:25
l00k At Me
l00k At Me is offline
Citaat:
Weet iemand hoe ik mn zelfvertrouwen kan opkrikken?
Kijk als jij gaat denken voordat je iets doet wat voor andere normaal is, bijvoorbeeld een meisje aanspreken, dan zal je dat minder snel doen omdat je bang bent dat andere of dat meisje zelf, iets over jou zou gaan denken en misschien daarna er wel wat van zeggen.
Aan dat soort situaties moet je gewoon schijt aan hebben en wat andere over jou denken is niet zo belangrijk als je denkt.
Dit betekend niet dat je je als de grootste debiel moet gaan gedragen omdat ik zeg dat je je moet gedragen zoals jij dat wilt.
Voor meer zelfvertrouwen naar mensen toe moet je gewoon wat minder voelen voor wat mensen over jou denken.
Echter zijn er ook speciale faalangst trainingen voor mensen die faalangst hebben om mensen te kunnen aanspreken.
Maar je zal het nog zelf moeten doen.
Ik zelf had heel veel faalangst naar meisjes toe, als een me aankeek werd ik al gelijk rood.
Nu echter is het zo dat ik met elk leuk meisje oogcontact zoek.
Doordat ik dat langzaam heb opgebouwd heb ik daar amper moeite mee.
Alleen in sommige situaties wordt het wel heel moeilijk maarja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten