Advertentie | |
|
![]() |
|
Katten ... Als je die een keer hebt gehad, wil je nooit iets anders.
Ik ben wel benieuwd hoe er een discussie uit ontstaat ![]() *Begin discussie* 'Honden!' 'Katten!' 'Die zijn niet lief' 'Honden hebben geen eigen karakter!' 'Wellus' 'Nietus!' *Einde discussie*
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tja, arrogantie hangt meer af van het ras. Asociaal vind ik ze nou ook niet echt Eigenzinning zijn ze inderdaad wel, maar dat vind ik niet echt iets negatiefs. |
![]() |
|
Honden..fur sure
![]()
|
Honden zijn cool, ze zijn altijd blij je te zien, ze kwispelen zo lief, je kunt leuk met ze spelen, je hebt een reden om er even uit te lopen. Alleen ze stinken zo vreselijk. Kom een willekeurig huis binnen waar zo'n trouwe viervoeter rondbanjerd, en je ruikt het. Ook zijn honden een stuk onberekenbaarder. Ik ben een jaar of 8 terug in mijn gezicht gebeten. Litteken zit er nog steeds.
Om die laatste twee dingen geef ik toch de voorkeur aan katten. Katten zijn vaak een stuk zachter, dus aaibaarder. Als je een beetje een lief knuffel beest hebt, dan komtie lekker op schoot zitten. Ze zijn idd een stuk eigenzinniger, maar dat vind ik wel prettig. Op de een of andere manier identificeer ik me altijd met een kat.
|
Verwijderd
|
Ik vind katten en honden beiden erg lief (tenminste, als ze lief zijn), maar ik denk dat ik meer met katten heb. Ik vind katten alles behalve ongezellig (juist niet), onvriendelijk en asociaal. En de eigenzinnigheid maakt nou net dat het van die leuke beesten zijn.
![]() ![]() Net als met mensen kun je niet alle katten of alle honden over één kam scheren. Je hebt gezellige, sociale, vriendelijke en enthousiaste honden, maar je hebt ook honden die het tegendeel zijn. Net als dat je arrogante, asociale en ongezellige katten en lieve, schattige, gezellige, sociale enz. katten hebt. Niet zo generaliseren dus ajb. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
enne als een hond jouw aanvalt zal je wel wat fout hebben gedaan.. kijk als jij een halfd uur lang aan de staart van een vreemde hond gaat trekken vind ik het neit vreemd dast dat beest jou bijt.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed, een kat kan net zo goed stinken. Sommige honden zijn btw vals, daar hoef je niet per se iets raars voor te doen. Dat komt bij sommige honden doordat ze vals gemaakt zijn, maar daar kan je als degene die gebeten wordt niet altijd wat aan doen. Je weet niet waarom hij gebeten werd, beetje raar dus om het meteen te beschuldigen van iets. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kun je volgende keer wat rustiger typen? Dan kan ik het ook lezen, van de laatste zin kan ik echt niks van maken... En dat is niet lullig bedoeld. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
de bedoeling van een spuitje is vervolg voorkomen.. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik word door mijn katje de hele dag platgeknuffeld. Ze luisterd naar mij, *ze is ook wel es eigewijs hoor* en asociaal is ze al helemaal niet *afgezien van afentoe een x in de gordijnen ofzow hangen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Waarom generaliseren mensen toch zo verschrikkelijk...? Elke kat en elke hond is ander, je hebt rot honden, net als dat je rot katten hebt. Je hebt lieve honden, net als dat je lieve katten hebt. Je kunt de één leuker, liever, weet ik het wat vinden dan de ander, dat is je mening, maar breng die dan niet als een feit... |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar toch vind ik katjes nog lief!!! |
![]() |
|
Honden, katten zijn leuk als ze bij je liggen maar verder vind ik er weinig aan.
Toen ik klein was hebben we een kat gehad die me altijd naar de kleuterschool bracht en me 's middags weer op kwam halen, dat was er leuk. Verder heb ik niet zoveel met ze. Ik ga voor honden, heb al 8 jaar honden, nu een puppie van 14 weken. Leuk om ze op te voeden, dingen te leren en ik vind ze knuffelbaarder.
||
Citaat:
aanstaat, moet je 'm maar vermoorden? Wat ontzettend simpel, zeg. Ik vind honden wel leuk, maar heb een sterke voorkeur voor katten. De eigenzinnigheid van katten vind ik juist erg tof. Dat eigen willetje, dat trekt mij. Veel honden doen wat hun eigenaar zegt, dat komt onnozel op me over. Katten zijn absoluut niet ongezellig, de mijne slaapt elke nacht bij mij; dat zou ik met een hond in een stapelbed niet proberen. Ook komt ze vaak bij me om te liggen of te knuffelen. Daarnaast speelt ze vaak, alleen of met mij. Ook wanneer het om het uiterlijk gaat vind ik katten veel mooier; hun bouw is mooier, ze bewegen sierlijk. De vacht is zachter en ruikt meestal beter dan die van honden. Ook klinkt het miauwen van een kat heel wat liever en subtieler dan dat harde geblaf of gekef van een hond. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik wil later liever een kat dan een hond want katten zijn veel onafhankelijker dan een hond. Ik houd wel van honden, maar toch heb ik liever een kat. Katten vind ik de liefste beesten ter wereld, maar nu moet ik het nog even doen met ratjes, omdat ik geen kat van mn moeder mag. Ratjes zijn ook hartstikke lief hoor, daar niet van!
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Katten!!
Wij hebben echt de lieste kat ooit. Het is net een hond, loopt overal met je mee naartoe. Komt als je tijd komt je begroeten. Als je ziek bent komt hij bij je liggen. Kan zitten en pootjes geven. Sociaal voor vreemde mensen. En dan te bedenken dat we hem (Domino) uit het asiel hebben gehaalt toen hij 6 jaar was en we hem nu al 4 jaar hebben... Hij is dol op buiten zijn. Als je hem ziet, zie je dat hij liefde uitstraald. |
![]() |
|
Honden natuurlijk, je kunt ze van alles leren en het is de beste vriend als je op jacht bent. Zelf hebben we een jack russel(helaas niet voor de jacht, want dan krijg ik ruzie met mijn moeder).
Ik vind katten maar stomme beesten, zit er weer z'n rotbeest in je tuin te schijten. Nee, ik moet niks van katten hebben, van mij mogen al die dieren wel dood gaan.
|
KATTEN!
honden stinken, haren uit en je moet er te veel rekening mee houden. Je kunt nooit een dagje weg. katten daarentegen zijn (over het algemeen) kleiner, stinken niet (niet zoals honden in ieder geval), haren veel minder uit en zijn veel minder afhankelijk. Misschien komt het ook omdat ik honden soms best eng vind en katten niet. En mijn kat komt mij 's morgens altijd ophalen van boven. En ze springt ongevraagt op schoot om me te troosten als ik huil... |
![]() |
||
Citaat:
Moet je naar die van mij kijken die doet het wel hoor. Als ik nee zeg ik het ook nee, en als ik zeg dat hij in zijn stoel moet moet hij dat ook en doet hij het ook. Maar meestal loopt hij gewoon buiten, maar als je hem dan roept staat hij binnen 5 min werr voor je neus. Dus mijn kat luisterd wel naar wat ik zeg!! |
![]() |
|
![]() |
Thuis zijn honden leuk ja. Maar als die hondenschijt op straat is echt ranzig. Loop eens rond zonder naar beneden te kijken in Amsterdam. Je schoenen worden zo glad je zou geen skeelers meer nodig hebben.
|
Katten, ze zijn aanhankelijk maar toch ook weer opzichzelf en het blijven dieren, je kunt ze niet aanleren om je altijd te gehoorzamen in tegenstelling tot honden.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Katten.
Ze zijn zelfstandig, je hoeft ze niet bij weer en wind uit te laten, ze kwijlen niet en ze maken geen hels kabaal als iemand aan de deur belt. Ze gaan niet aan je kruis zitten snuffelen als je binnenkomt. De gemeente hoeft geen kattenpoep op te ruimen en ik ben nog nooit een drol van 15 cm hoog tegengekomen afkomstig van een kat. Je betaalt geen belasting voor katten. Het enige dat je moet doen bij een kat, is de moeite nemen om zijn lichaamstaal te leren kennen en opvoeden. Zodra je dat gedaan hebt, heb je een schat van een beest. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ménsen die voor anderen een last of zelfs gevaar zijn, worden niet dood gemaakt; die worden juist wel 'gevangen genomen.' Afijn, dit onderwerp hoort eigenlijk niet in dit topic. |
![]() |
|
kblijf er bij dat ik een kat leuker vind
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
'kattenhater' speelgoedgitaar | 126 | 30-03-2008 00:08 | |
Beleidszaken |
Het gaat nog steeds niet goed op N en A juno | 500 | 26-03-2005 17:36 | |
Flora & Fauna |
Overtuig mij es van het nut van vissen? (de sport dan he?) Eend | 301 | 06-01-2005 10:12 | |
Flora & Fauna |
Pro Mens Pro dier anarpunk | 34 | 10-01-2003 21:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wat vinden jullie van proeven op dieren??? Rachel_Beliën | 167 | 14-02-2002 21:17 |