Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2003, 11:50
b-z
b-z is offline
Ik zeg Honden, ze zijn gezellig, sociaal, vriendelijk, enthousiast en je komt nog eens buiten als je ze gaat uitlaten.

Katten daarentegen zijn arrogant, asociaal, eigenzinnig en ongezellig
Oud 28-04-2003, 11:54
PV
PV is offline
honden.

maar wij hebben altijd een hond gehad thuis, dus ik ben licht bevooroordeeld
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 11:57
antigone
antigone is offline
katten. just because. kan ik niet uitleggen.
Oud 28-04-2003, 12:03
Verwijderd
honden. ik bene en hondenmens.. ik vind het fijn om de baas te zijn en dat jij echt de enige bent voor dat beest.. katten zijn steeds weg en hebben meer een eigen willetje.
honden hebben dat ookwel maar de wil van een hond kan je beter voorspellen. hondenn kan je ook trainen en luisteren ook echt.. ik bedoel, het je ooit een kattraining gezien?? veel verder dan zindelijkheidstraining zal je met je kat neit komen

ik denk neit dat de een beter is dan de ander.. het ligt er maar net aan wat je leuker vind.. een aanhankelijk beest dat altijd bij je is of een kat die soms weg is en een eigen leven leid
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 12:04
Verwijderd
Citaat:
b-z schreef op 28-04-2003 @ 12:50:
Ik zeg Honden, ze zijn gezellig, sociaal, vriendelijk, enthousiast en je komt nog eens buiten als je ze gaat uitlaten.
niet alle honden zijn zo, vergeet niet er zitten neits voor niks honderden honden in asielen
Citaat:

katten zijn ook best sociaal, ze zijn ook aanhankelijk, komen ook bij je zitten..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 13:18
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Katten ... Als je die een keer hebt gehad, wil je nooit iets anders.

Ik ben wel benieuwd hoe er een discussie uit ontstaat
*Begin discussie*
'Honden!'
'Katten!'
'Die zijn niet lief'
'Honden hebben geen eigen karakter!'
'Wellus'
'Nietus!'
*Einde discussie*
Oud 28-04-2003, 15:01
Verwijderd
Citaat:

Katten zijn niet ongezellig hoor. Die van mij wil altijd op schoot liggen zo snel als je gaat zitten, en hij komt je altijd gedag zeggen als je thuis komt.

Tja, arrogantie hangt meer af van het ras.
Asociaal vind ik ze nou ook niet echt
Eigenzinning zijn ze inderdaad wel, maar dat vind ik niet echt iets negatiefs.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 16:17
*Novah*
*Novah* is offline
Honden..fur sure inderdaad omdat ze lief, sociaal, vrolijk e.d. zijn. katten spreken mij niet zo aan..ze kunnen best leuk zijn, maar toch heb ik liever een hond.
Oud 28-04-2003, 17:57
metalgirl
metalgirl is offline
Honden zijn cool, ze zijn altijd blij je te zien, ze kwispelen zo lief, je kunt leuk met ze spelen, je hebt een reden om er even uit te lopen. Alleen ze stinken zo vreselijk. Kom een willekeurig huis binnen waar zo'n trouwe viervoeter rondbanjerd, en je ruikt het. Ook zijn honden een stuk onberekenbaarder. Ik ben een jaar of 8 terug in mijn gezicht gebeten. Litteken zit er nog steeds.

Om die laatste twee dingen geef ik toch de voorkeur aan katten. Katten zijn vaak een stuk zachter, dus aaibaarder. Als je een beetje een lief knuffel beest hebt, dan komtie lekker op schoot zitten. Ze zijn idd een stuk eigenzinniger, maar dat vind ik wel prettig. Op de een of andere manier identificeer ik me altijd met een kat.
Oud 28-04-2003, 19:32
Verwijderd
Ik vind katten en honden beiden erg lief (tenminste, als ze lief zijn), maar ik denk dat ik meer met katten heb. Ik vind katten alles behalve ongezellig (juist niet), onvriendelijk en asociaal. En de eigenzinnigheid maakt nou net dat het van die leuke beesten zijn. Ik wil geen beest dat compleet afgericht is, dat vind ik pas saai. Bovendien zijn mijn katten verschrikkelijk enthousiast, ik kwam net thuis, had de voordeur nog niet open of de jongste maakte de kamerdeur open (sprong op de deurklink of weet ik het wat), klom over de hor (ruim twee meter hoog), sprong er af en kwam de gang in gespurd. En dan zeg jij dat katten niet enthousiast zijn?

Net als met mensen kun je niet alle katten of alle honden over één kam scheren. Je hebt gezellige, sociale, vriendelijke en enthousiaste honden, maar je hebt ook honden die het tegendeel zijn. Net als dat je arrogante, asociale en ongezellige katten en lieve, schattige, gezellige, sociale enz. katten hebt. Niet zo generaliseren dus ajb.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:35
Verwijderd
Citaat:
metalgirl schreef op 28-04-2003 @ 18:57:
Honden zijn cool, ze zijn altijd blij je te zien, ze kwispelen zo lief, je kunt leuk met ze spelen, je hebt een reden om er even uit te lopen. Alleen ze stinken zo vreselijk. Kom een willekeurig huis binnen waar zo'n trouwe viervoeter rondbanjerd, en je ruikt het. Ook zijn honden een stuk onberekenbaarder. Ik ben een jaar of 8 terug in mijn gezicht gebeten. Litteken zit er nog steeds.

mijn hond stinkt helemaal niet.. je ruikt het ook helemaal niet.. niet omdat we onze hond elke dag in bad doen maar gewoon omdat hji niet stinkt, hij maakt geen windjes die stinken, ik denk dat je dat bedoeld.. dat ligt aan verkeerde voeding, nietr aan een hond die stinkt.

enne als een hond jouw aanvalt zal je wel wat fout hebben gedaan.. kijk als jij een halfd uur lang aan de staart van een vreemde hond gaat trekken vind ik het neit vreemd dast dat beest jou bijt..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:50
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 28-04-2003 @ 20:35:
mijn hond stinkt helemaal niet.. je ruikt het ook helemaal niet.. niet omdat we onze hond elke dag in bad doen maar gewoon omdat hji niet stinkt, hij maakt geen windjes die stinken, ik denk dat je dat bedoeld.. dat ligt aan verkeerde voeding, nietr aan een hond die stinkt.

enne als een hond jouw aanvalt zal je wel wat fout hebben gedaan.. kijk als jij een halfd uur lang aan de staart van een vreemde hond gaat trekken vind ik het neit vreemd dast dat beest jou bijt..
Honden stinken vaak (ik zeg dus niet altijd) uit hun mond en de vacht ruikt ook vaak niet al te fris. En ligt dat aan verkeerde opvoeding? Hoezo dat nou weer?

Maar goed, een kat kan net zo goed stinken.

Sommige honden zijn btw vals, daar hoef je niet per se iets raars voor te doen. Dat komt bij sommige honden doordat ze vals gemaakt zijn, maar daar kan je als degene die gebeten wordt niet altijd wat aan doen. Je weet niet waarom hij gebeten werd, beetje raar dus om het meteen te beschuldigen van iets.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:53
metalgirl
metalgirl is offline
Citaat:
******** schreef op 28-04-2003 @ 20:35:
Haha, dat zegt elke hondeigenaar!! "Nee, míjn hond stinkt niet!" Net als "Nee, míjn hond poept niet op straat!!" Ik bedoel niet de windjes, ik bedoel gewoon de geur van zijn vacht, die vind ik (als niet hond-hebber) niet lekker ruiken. Als hij in de regen heeft gelopen is het nog 10 keer erger. Maar goed, duw je neus in een kattenvacht en je ruikt niks.

Citaat:
Ho ho, wat een beschuldigingen! Ik deed niks fout! Dát is juist het onberekenbare van honden. Het beestje zal vast ergens van geschrokken zijn oid, maar ík deed niks verkeerd, tenzij je aaien verkeerd vind. En net wat bloempjuh zegt, katten reageren misschien ook zo in zo'n situatie, maar ze richten minder schade aan.
Oud 28-04-2003, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2003 @ 20:50:
Honden stinken vaak (ik zeg dus niet altijd) uit hun mond en de vacht ruikt ook vaak niet al te fris. En ligt dat aan verkeerde opvoeding? Hoezo dat nou weer?

lees goed.. er stond VOEDING, geen opvoeding.. maar goed.. ok dat kan ook, allen de honden die ik ken stinken toevallig niet of alleen wegens verkeere voeding

Sommige honden zijn btw vals, daar hoef je niet per se iets raars voor te doen. Dat komt bij sommige honden doordat ze vals gemaakt zijn, maar daar kan je als degene die gebeten wordt niet altijd wat aan doen. Je weet niet waarom hij gebeten werd, beetje raar dus om het meteen te beschuldigen van iets.
valse honden meotten worden afgemaaktr.. als die een keer hebben gebeten moeten ze een spuitje krijgen, en dat gebeurd ook meestal.. als mensen weten dat de hond vals is moeten ze hem laten afmaken of in elk geval in de hgaten houden.. het si dus uin aklle gevallen de fout van de mens, meestal van de bazen maar soms van de persoon zelf.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:55
Verwijderd
Citaat:
metalgirl schreef op 28-04-2003 @ 20:53:
Haha, dat zegt elke hondeigenaar!! "Nee, míjn hond stinkt niet!" Net als "Nee, míjn hond poept niet op straat!!" Ik bedoel niet de windjes, ik bedoel gewoon de geur van zijn vacht, die vind ik (als niet hond-hebber) niet lekker ruiken. Als hij in de regen heeft gelopen is het nog 10 keer erger. Maar goed, duw je neus in een kattenvacht en je ruikt niks.

ik duw mijn neus vaak zat in de vacht van mn hond en ik ruik niks.. ik heb haar een week geleden gewassen en ik ruik nogsteeds niks, daarvoor ook niet byw

Ho ho, wat een beschuldigingen! Ik deed niks fout! Dát is juist het onberekenbare van honden. Het beestje zal vast ergens van geschrokken zijn oid, maar ík deed niks verkeerd, tenzij je aaien verkeerd vind. En net wat bloempjuh zegt, katten reageren misschien ook zo in zo'n situatie, maar ze richten minder schade aan.
voro sommige hondenn is aaien op de verkeerde plek al genoeg.. je kan hem hebben klaten schrikken door hem van achter te benaderen en taj, dan kan ie bijten ja..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:57
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 28-04-2003 @ 20:55:
voro sommige hondenn is aaien op de verkeerde plek al genoeg.. je kan hem hebben klaten schrikken door hem van achter te benaderen en taj, dan kan ie bijten ja..
Je weet de situatie niet, houd dan je mond oid...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:58
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 28-04-2003 @ 20:54:
valse honden meotten worden afgemaaktr.. als die een keer hebben gebeten moeten ze een spuitje krijgen, en dat gebeurd ook meestal.. als mensen weten dat de hond vals is moeten ze hem laten afmaken of in elk geval in de hgaten houden.. het si dus uin aklle gevallen de fout van de mens, meestal van de bazen maar soms van de persoon zelf.
*zucht* alsof hij daar wat over te zeggen heeft... En misschien was dit wel die ene keer bijten, dan kwam dat spuitje dus te laat.

Kun je volgende keer wat rustiger typen? Dan kan ik het ook lezen, van de laatste zin kan ik echt niks van maken... En dat is niet lullig bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:59
metalgirl
metalgirl is offline
Citaat:
******** schreef op 28-04-2003 @ 20:55:
Ik zal even de situatie uitleggen die er op dat moment was: ik zat op de grond en het dier likte mij in mijn gezicht. Wat er gebeurde weet ik niet, misschien werd hij op zijn staart getrapt of iets, of misschien gebeurde er zelfs helemaal niks, maar hij beet me flink in mijn wang. Ik snap ook wel dat ik op dat moment echt onderdanig naar hem toe was, maar toch... Niet erg fijn.
Oud 28-04-2003, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2003 @ 20:58:
*zucht* alsof hij daar wat over te zeggen heeft... En misschien was dit wel die ene keer bijten, dan kwam dat spuitje dus te laat.

Kun je volgende keer wat rustiger typen? Dan kan ik het ook lezen, van de laatste zin kan ik echt niks van maken... En dat is niet lullig bedoeld.
ja helaas is overal een 1e keer voor..
de bedoeling van een spuitje is vervolg voorkomen..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 20:00
metalgirl
metalgirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2003 @ 20:57:
Je weet de situatie niet, houd dan je mond oid...
Ja inderdaad, het kwam niet echt aardig over... Dus daarom hierboven maar even de situatie, misschien weet miss Hond er wat zinnigs over te melden.
Oud 28-04-2003, 20:01
Verwijderd
Citaat:
metalgirl schreef op 28-04-2003 @ 20:59:
Ik zal even de situatie uitleggen die er op dat moment was: ik zat op de grond en het dier likte mij in mijn gezicht. Wat er gebeurde weet ik niet, misschien werd hij op zijn staart getrapt of iets, of misschien gebeurde er zelfs helemaal niks, maar hij beet me flink in mijn wang. Ik snap ook wel dat ik op dat moment echt onderdanig naar hem toe was, maar toch... Niet erg fijn.
hmm zo is onze hond ook naar kleine kinderen toe..ze doet het alleen als ze te opdringerig zijn.. ik zeg niet dat jij zo bent geweest, ik zeg alleen dat mijne dan vreemden bijt.. mijne bijt overigens nooit hard, ze valt alleen evenuit.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 20:05
Verwijderd
Citaat:
metalgirl schreef op 28-04-2003 @ 21:00:
Ja inderdaad, het kwam niet echt aardig over... Dus daarom hierboven maar even de situatie, misschien weet miss Hond er wat zinnigs over te melden.
sorry.. zo bedoel ik het neit.. ik type wat ik op dat moment denk.. en ik word soms een beetje kwaad als ik hoor dat mensen de hond de schuld geven, hij is dan misschien wel de schuldige, maar zijn bazen hebben van de hond gemaakt wat hij is
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 12:12
Upke
Upke is offline
Hondjes!!!!!

Katten zijn ook wel leuk, alleen ze zijn zo serieus. Hondjes kun je lekker spelen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 12:18
ne0
ne0 is offline
Citaat:

met die laatste stelling ben ik het totaal niet eens
ik word door mijn katje de hele dag platgeknuffeld. Ze luisterd naar mij, *ze is ook wel es eigewijs hoor* en asociaal is ze al helemaal niet *afgezien van afentoe een x in de gordijnen ofzow hangen *
Oud 29-04-2003, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Rawsteel schreef op 29-04-2003 @ 13:12:
Hondjes!!!!!

Katten zijn ook wel leuk, alleen ze zijn zo serieus. Hondjes kun je lekker spelen.
Met katten ook. En katten serieus...

Waarom generaliseren mensen toch zo verschrikkelijk...? Elke kat en elke hond is ander, je hebt rot honden, net als dat je rot katten hebt. Je hebt lieve honden, net als dat je lieve katten hebt. Je kunt de één leuker, liever, weet ik het wat vinden dan de ander, dat is je mening, maar breng die dan niet als een feit...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2003, 08:19
Upke
Upke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-04-2003 @ 13:21:
Met katten ook. En katten serieus...

Waarom generaliseren mensen toch zo verschrikkelijk...? Elke kat en elke hond is ander, je hebt rot honden, net als dat je rot katten hebt. Je hebt lieve honden, net als dat je lieve katten hebt. Je kunt de één leuker, liever, weet ik het wat vinden dan de ander, dat is je mening, maar breng die dan niet als een feit...
Een hond kun je mee spelen, een kat gaat geen bal terughalen. Een hond heeft tenminste nog het fatsoen om te luisteren naar de commando's van zijn/haar baasje. Zo'n vies beest dat haarballen uitkotst en het tapijt kapotkrapt luistert helemaal niet.
Maar toch vind ik katjes nog lief!!!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 11:20
Somebody Special
Somebody Special is offline
Honden, katten zijn leuk als ze bij je liggen maar verder vind ik er weinig aan.
Toen ik klein was hebben we een kat gehad die me altijd naar de kleuterschool bracht en me 's middags weer op kwam halen, dat was er leuk.
Verder heb ik niet zoveel met ze.

Ik ga voor honden, heb al 8 jaar honden, nu een puppie van 14 weken.
Leuk om ze op te voeden, dingen te leren en ik vind ze knuffelbaarder.
Oud 30-04-2003, 17:06
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
******** schreef op 28-04-2003 @ 20:54:
Dus als een hond gedrag vertoond dat mensen niet
aanstaat, moet je 'm maar vermoorden? Wat ontzettend
simpel, zeg.

Ik vind honden wel leuk, maar heb een sterke voorkeur voor katten.
De eigenzinnigheid van katten vind ik juist erg tof. Dat eigen willetje, dat trekt mij. Veel honden doen wat hun eigenaar zegt, dat komt onnozel op me over.
Katten zijn absoluut niet ongezellig, de mijne slaapt elke nacht bij mij; dat zou ik met een hond in een stapelbed niet proberen. Ook komt ze vaak bij me om te liggen of te knuffelen. Daarnaast speelt ze vaak, alleen of met mij.
Ook wanneer het om het uiterlijk gaat vind ik katten veel mooier; hun bouw is mooier, ze bewegen sierlijk. De vacht is zachter en ruikt meestal beter dan die van honden. Ook klinkt het miauwen van een kat heel wat liever en subtieler dan dat harde geblaf of gekef van een hond.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Rawsteel schreef op 30-04-2003 @ 09:19:
Een hond kun je mee spelen, een kat gaat geen bal terughalen. Een hond heeft tenminste nog het fatsoen om te luisteren naar de commando's van zijn/haar baasje. Zo'n vies beest dat haarballen uitkotst en het tapijt kapotkrapt luistert helemaal niet.
Maar toch vind ik katjes nog lief!!!
Met een kat kan je ook spelen. Er zijn meer dingen dan een bal terug halen. Onze katten krabben geen tapijten kapot en klimmen ook niet in de gordijnen. Over het algemeen is dat een kwestie van opvoeden. En op een bepaalde manier kun je ze ook best roepen (bv. bakjes tegen elkaar aan, dan eten geven, op een gegeven moment reageren ze ook alleen op de bakjes (Pavlov), een hond wordt ook op zo'n soort manier 'getraind' (met beloning), voor zover ik weet). En sommige katten reageren op hun naam. En voor de rest over commando's, is een dier wat afgericht is wel zo leuk? Ik vind het eigenzinnige van katten juist één van de leuke dingen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 17:39
Upke
Upke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-04-2003 @ 18:32:
Met een kat kan je ook spelen. Er zijn meer dingen dan een bal terug halen. Onze katten krabben geen tapijten kapot en klimmen ook niet in de gordijnen. Over het algemeen is dat een kwestie van opvoeden. En op een bepaalde manier kun je ze ook best roepen (bv. bakjes tegen elkaar aan, dan eten geven, op een gegeven moment reageren ze ook alleen op de bakjes (Pavlov), een hond wordt ook op zo'n soort manier 'getraind' (met beloning), voor zover ik weet). En sommige katten reageren op hun naam. En voor de rest over commando's, is een dier wat afgericht is wel zo leuk? Ik vind het eigenzinnige van katten juist één van de leuke dingen.
Hmmm..... Daar zit wat in. Maar ik kies toch voor dogies.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 20:21
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:

helemaal niet! onze jongste kat komt me altijd begroeten als ik uit school kom, dan staat ze te wachten bij de schuurdeur, en springt ze op m'n bagagedrager (dat ik daardoor al een paar heer per ongeluk over haar staart heen ben gereden, lijkt haar niet veel uit te maken). Onze hond daarin tegen zou me nog niet begroeten al had ik een biefstuk om m'n nek hangen...
Oud 01-05-2003, 10:34
marla
marla is offline
Ik wil later liever een kat dan een hond want katten zijn veel onafhankelijker dan een hond. Ik houd wel van honden, maar toch heb ik liever een kat. Katten vind ik de liefste beesten ter wereld, maar nu moet ik het nog even doen met ratjes, omdat ik geen kat van mn moeder mag. Ratjes zijn ook hartstikke lief hoor, daar niet van!
Oud 01-05-2003, 13:56
Verwijderd
Citaat:

totaal mee eens, wij hebben het liefste hondje van de wereld
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 14:07
Nothing
Nothing is offline
Katten!!
Wij hebben echt de lieste kat ooit.
Het is net een hond, loopt overal met je mee naartoe.
Komt als je tijd komt je begroeten.
Als je ziek bent komt hij bij je liggen.
Kan zitten en pootjes geven.
Sociaal voor vreemde mensen.

En dan te bedenken dat we hem (Domino) uit het asiel hebben gehaalt toen hij 6 jaar was en we hem nu al 4 jaar hebben...
Hij is dol op buiten zijn.
Als je hem ziet, zie je dat hij liefde uitstraald.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 18:30
kees17
kees17 is offline
Honden natuurlijk, je kunt ze van alles leren en het is de beste vriend als je op jacht bent. Zelf hebben we een jack russel(helaas niet voor de jacht, want dan krijg ik ruzie met mijn moeder).

Ik vind katten maar stomme beesten, zit er weer z'n rotbeest in je tuin te schijten. Nee, ik moet niks van katten hebben, van mij mogen al die dieren wel dood gaan.
Oud 01-05-2003, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Daarom zijn ze juist zo leuk. En ongezellig zijn ze alleen tegen mensen die ze niet lief vinden, dus is het extra leuk als je kat je leuk vindt. Dus.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 11:03
Alpha #1
Alpha #1 is offline
KATTEN!

honden stinken, haren uit en je moet er te veel rekening mee houden. Je kunt nooit een dagje weg.

katten daarentegen zijn (over het algemeen) kleiner, stinken niet (niet zoals honden in ieder geval), haren veel minder uit en zijn veel minder afhankelijk.

Misschien komt het ook omdat ik honden soms best eng vind en katten niet. En mijn kat komt mij 's morgens altijd ophalen van boven. En ze springt ongevraagt op schoot om me te troosten als ik huil...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 11:05
RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
honden. die beschouwen de mens als hun meerdere. katten beschouwen de mens als een mindere.

honden zijn trouw en gehoorzaam, katten doen niet wat je zegt.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 11:12
Nothing
Nothing is offline
Citaat:
RammsteinRulez schreef op 07-05-2003 @ 12:05:

honden zijn trouw en gehoorzaam, katten doen niet wat je zegt.
Ownee doen katten niet wat jij zegt??

Moet je naar die van mij kijken die doet het wel hoor.
Als ik nee zeg ik het ook nee, en als ik zeg dat hij in zijn stoel moet moet hij dat ook en doet hij het ook.
Maar meestal loopt hij gewoon buiten, maar als je hem dan roept staat hij binnen 5 min werr voor je neus.
Dus mijn kat luisterd wel naar wat ik zeg!!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 15:59
Fuck_0FF
Fuck_0FF is offline
Thuis zijn honden leuk ja. Maar als die hondenschijt op straat is echt ranzig. Loop eens rond zonder naar beneden te kijken in Amsterdam. Je schoenen worden zo glad je zou geen skeelers meer nodig hebben.
Oud 07-05-2003, 21:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Katten, ze zijn aanhankelijk maar toch ook weer opzichzelf en het blijven dieren, je kunt ze niet aanleren om je altijd te gehoorzamen in tegenstelling tot honden.
Oud 08-05-2003, 10:41
Wijzerplaat
Wijzerplaat is offline
Katten, omdat ik vind dat ze meer karakter hebben. Je kunt ze niet alles aanleren maar daardoor blijven ze juist leuk. Als je al jaren een kat hebt kan hij je nog steeds blijven verrassen. Bovendien zijn ze zelfstandiger dus hoef je ze niet altijd evenveel aandacht te geven.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 11:05
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
RammsteinRulez schreef op 07-05-2003 @ 12:05:
honden. die beschouwen de mens als hun meerdere. katten beschouwen de mens als een mindere.
Niet bepaald ... een hond moet een houding tegenover de mens aannemen, dwz. als hij goed opgevoed is beschouwt hij de mens inderdaad als een meerdere. Is hij slecht opgevoed, wilt hij de baas spelen en dan krijg je een probleem. Katten daarintegen beschouwen de mens als een gelijke ... hebben gewoon de houding 'ik baas, jij baas', dat maakt ze zo eigenzinnig en eigenwijs en liever en leuker en beter dan honden
Oud 09-05-2003, 10:21
Choke
Choke is offline
Citaat:
loempia addict schreef op 28-04-2003 @ 12:57:
katten. just because. kan ik niet uitleggen.
yep
Oud 09-05-2003, 11:16
RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
no dogs, no cats...............

maar parkieten!!!!!!

Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 20:34
kees17
kees17 is offline
Citaat:
Always_Right schreef op 07-05-2003 @ 16:59:
Thuis zijn honden leuk ja. Maar als die hondenschijt op straat is echt ranzig. Loop eens rond zonder naar beneden te kijken in Amsterdam. Je schoenen worden zo glad je zou geen skeelers meer nodig hebben.
Moet jij maar eens een stuk gaan straten, terwijl je straatzand vol zit met katten schijt.
Oud 09-05-2003, 22:43
Verwijderd
Katten.
Ze zijn zelfstandig, je hoeft ze niet bij weer en wind uit te laten, ze kwijlen niet en ze maken geen hels kabaal als iemand aan de deur belt.
Ze gaan niet aan je kruis zitten snuffelen als je binnenkomt.
De gemeente hoeft geen kattenpoep op te ruimen en ik ben nog nooit een drol van 15 cm hoog tegengekomen afkomstig van een kat. Je betaalt geen belasting voor katten.

Het enige dat je moet doen bij een kat, is de moeite nemen om zijn lichaamstaal te leren kennen en opvoeden. Zodra je dat gedaan hebt, heb je een schat van een beest.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 22:50
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 28-04-2003 @ 13:04:
niet alle honden zijn zo, vergeet niet er zitten neits voor niks honderden honden in asielen
Vaak worden die honden door hun baas achtergelaten in de zomervakantie of omdat ze er gewoon niet mee om kunnen gaan. Ik vind het niet de schuld van de hond dat hij in het asiel zit.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 23:36
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 01-05-2003 @ 13:47:
Nee, een valse hond rond laten lopen, terwijl je weet dat je er geen controle over hebt, dat is lekker verstandig...

*tekst*

...Wij hebben die dus in laten slapen toen, een onbetrouwbare hond is gewoon gevaarlijk.
Daar zit opzich wel wat in.
Maar ménsen die voor anderen een last of zelfs gevaar zijn, worden niet dood gemaakt; die worden juist wel 'gevangen genomen.'

Afijn, dit onderwerp hoort eigenlijk niet in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 12:19
ne0
ne0 is offline
kblijf er bij dat ik een kat leuker vind Ik heb totaal nix tegen honden, maar ik kies ook voor de kat omdat ik hier geen honden mag/kan houden *ik woon in studentenhuis* en ik vind het karakter van katten gewoon leuker. Ze geven mij rust en dat heb ik bij een hond niet. Ik zag nog iemand hier zeggen dat haar kat der ongevraagd komt troosten als ze huilt. Dat doet de mijne ook Springt ze op me schoot, blijft ze me net zowlang aankijken totdat ik uitgehuild ben, en daarna knuffelt ze me plat
Reageren

Regels voor berichten