Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2003, 21:52
Bobby James
Bobby James is offline

ik heb vaak nog moeite met schaduwen en ik heb mn hand hier nagetekend met een kaars vasthouden, graag jullie opmerkingen/advies
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2003, 21:53
p-chez
p-chez is offline
Lijkt een hele... rimpelige hand..
Oud 05-06-2003, 21:59
Bobby James
Bobby James is offline
Citaat:
p-chez schreef op 05-06-2003 @ 22:53:
Lijkt een hele... rimpelige hand..
ja er was veel licht/donker contrast omdat de kamer redelijk donker was en er licht scheen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 22:18
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Teunster schreef op 05-06-2003 @ 22:59:
ja er was veel licht/donker contrast omdat de kamer redelijk donker was en er licht scheen
hehe, maar ok...

Verder .. beetje een aparte hand.. niet helemaal kloppend geloof ik. Terwijl jouw hand in 't echt vast wel klopt.
Waarom probeer je zulke dingen niet es in Illustrator?
Oud 05-06-2003, 22:59
woppie
woppie is offline
Ik zou illustrator en paint allebij ni gebruiken....`t ziet er goed uit, vooral voor in paint, maar als `k jou was, zou `k eerst de anatomie van de hand beter bestuderen en gwoon met potlood en papier een paar keer tekenen...ook in simpele vormen, daarna eerst een simpele hand tekenen en inkten en als je een scanner hebt in photoshop schaduwen....das hoe `k `t heb geleerd
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 00:12
Bobby James
Bobby James is offline
Citaat:
woppie schreef op 05-06-2003 @ 23:59:
Ik zou illustrator en paint allebij ni gebruiken....`t ziet er goed uit, vooral voor in paint, maar als `k jou was, zou `k eerst de anatomie van de hand beter bestuderen en gwoon met potlood en papier een paar keer tekenen...ook in simpele vormen, daarna eerst een simpele hand tekenen en inkten en als je een scanner hebt in photoshop schaduwen....das hoe `k `t heb geleerd
heb geen scanner

enne illustrator hoe kom ik daar aan?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 09:49
Qimm
Qimm is offline
Pobeer wat meer tinten te gebruiken. In de hand gebruik je maar 2 kleuren doe er nog één donkere voor de echt donkere stukken bij en één lichtere voor de lichte stukken, dan is het meer 3-d-ig
Oud 06-06-2003, 09:59
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Qimm schreef op 06-06-2003 @ 10:49:
Pobeer wat meer tinten te gebruiken. In de hand gebruik je maar 2 kleuren doe er nog één donkere voor de echt donkere stukken bij en één lichtere voor de lichte stukken, dan is het meer 3-d-ig
Ik denk dat zijn intentie dan verloren gaat. Tenminste, ik denk dat ie 't zodanig wilde versimpelen zodat alleen nog maar de basis overblijft. Als je er dus meer kleuren indoet, wordt het alweer veel gedetailleerder.
Less is bij dit soort tekeningen More, vind ik.
Oud 06-06-2003, 10:02
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
p-chez schreef op 06-06-2003 @ 09:59:
Ik denk dat zijn intentie dan verloren gaat. Tenminste, ik denk dat ie 't zodanig wilde versimpelen zodat alleen nog maar de basis overblijft. Als je er dus meer kleuren indoet, wordt het alweer veel gedetailleerder.
Less is bij dit soort tekeningen More, vind ik.
aah, oke Op die fiets.
Oud 06-06-2003, 10:07
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Qimm schreef op 06-06-2003 @ 11:02:
aah, oke Op die fiets.
Hehe, maar je hebt verder wel gelijk.. de hand zou dan wel meer diepte krijgen.
Alhoewel je zoals dit, met twee kleuren, ook veel en goede diepte kunt creeeren.. míts je het goed doet
Oud 06-06-2003, 10:56
Bobby James
Bobby James is offline
Citaat:
p-chez schreef op 06-06-2003 @ 11:07:

Alhoewel je zoals dit, met twee kleuren, ook veel en goede diepte kunt creeeren.. míts je het goed doet
en hoe die ík het?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 11:10
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Teunster schreef op 06-06-2003 @ 11:56:
en hoe die ík het?
Goed kijken
Je moet kijken op je hand, en dan welke gradaties schaduw je weg kunt laten (ofwel de lichte kleur geven), en welke gradaties je donker kunt maken (ofwel de kleur geven die je als schaduw gebruikt).
Als je iets op een verkeerde plek weglaat, valt 't hele perspectief weg natuurlijk, dat geldt ook als je teveel donker maakt...

Maar 'n hand is ook wel lastig om op deze manier te tekenen..
Hoofden gaan mij makkelijker af, van foto of voorbeeld uiteraard.
Maar 't is bij beide belangrijk dat er een heel sterk licht-donker contrast aanwezig is, dat maakt 't vrij makkelijk.

(Edit: aargh, kut Macintosh-toetsenbordjes )

Laatst gewijzigd op 06-06-2003 om 11:12.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 11:30
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Teunster schreef op 06-06-2003 @ 10:56:
en hoe die ík het?
Je zou de schaduw stukken wat kleinder kunnen maken, ipv de eigenlijke schaduw op je hand. Dat je dus alleen het aller donkerste schaduw geeft en niet alle iets donkere delen EN de donkerste delen Mja beetje vaag hoe ik het vertel. Als je het niet snapt, dan begrijp ik het
Oud 06-06-2003, 11:56
count.me.out
count.me.out is offline
duim moet iets meer naar links wijzen, meer gebogen.
voor de rest isie echt geniaal vet!
props
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 16:16
Stoetel
Stoetel is offline
De duim lijkt wat te ver naar rechts te staan en de pink is wat te dik, maar voor de rest vind ik hem wel geslaagd.
Oud 06-06-2003, 18:59
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline

Alleen is volgens mij de kaars een betje krom als ie het topje van je duim verlaat, zeg maar. Niet dat ik me daaraan stoor, hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten