Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2003, 21:19
Verwijderd
Stel een goeie vriend of vriendin van je heeft een relatie. En hij of zij is zielsgelukkig. Maar jij vindt dat de partner van jouw beste vriend/vriendin totaal NIET bij haar/hem past. Wat doe je? Laat jij je beste vriend(in) zijn of haar gang gaan of probeer je tussen beide te komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2003, 21:20
Verwijderd
Hangt er een beetje vanaf. Als ze pas kort bij elkaar zijn en het is nog niet 'echt' aan, zou ik er over praten met hem/haar. Als ze duidelijk gek op elkaar zijn laat ik ze met rust...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 21:22
Verwijderd
zolang ie niet vreemdgaat, en haar geestelijk of lichamelijk mishandelt.....

Lekker gelukkig laten zijn, wie ben ik om haar pijn te gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 21:25
Verwijderd
Ik zou niet tussen hun in komen, waarom zou ik, zolang zij zich happy voelen, wie ben ik dan om te zeggen dat ze uit elkaar moeten omdat ze niet bij elkaar passen?! Laat ze lekker gelukkig zijn.
Waarschijnlijk zou ik er wel een keertje over praten met mijn vriend(in), dat ik ze niet de types vind die bij elkaar passen, om zo mijn vriend(in) te laten nadenken over dat. Maar nogmaals, zolang zij zich blij met elkaar voelen, gewoon lekker hun gang laten gaan!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 21:26
Veenbes
Veenbes is offline
Ik laat ze allebei gelukkig zijn, maar als ik weet dat hij/zij vreemd zou gaan zou ik het zeggen en waarschijnlijk stiekem en als een soort verontschuldiging (omdat ik me in hun zaken meng) denken dat ze toch al niet bij elkaar pasten.
Oud 30-05-2003, 21:27
sicilion
sicilion is offline
Ik laat mezelf dumpen
Oud 30-05-2003, 21:38
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Heb het meegemaakt en ik heb haar laten begaan, het is tenslotte m'n beste vriendin en zij zag em graag, moest ik in haar situatie zijn zou ik willen dat ze net hetzelfde doet. Ik zou niet graag een vriendschap van 6 jaar willen verliezen door een jongen . Alleen mijn vriendin wist dat ik niet zo goed overeen kwam met die jongen en ze hield ons goed gescheiden, we deden wel vriendelijk tegen elkaar als we elkaar zagen, maar toch, hij was niets voor haar . Uiteindelijk is het dan toch uitgegaan en is ze nog steeds goed bevriend met die jongen. Het beste was dat die jongen z'n beste vriend eigenlijk achter me aan liep en ik niks van em moest weten, dus ging het lief van me beste vriendin gaan zeggen aan haar dat ik grof deed enzo en dan heeft ze het duidelijk voor me opgenomen, iets waar ik wel wat bang voor was, maar echt vriendschap overleeft alles !
Oud 30-05-2003, 21:46
Verwijderd
Ik laat ze hun gang gaan. Ik heb het met een vriendin, en onder andere door hem zijn we niet echt vriendinnen meer (komt onder meer ook omdat het enige dat we eigenlijk gemeen hadden, tiener-spul was - jongensjacht, uitgaan, jongensjacht ). In het begin vond ik hem prima, later kwam ik erachter dat hij vrij *kuch*dom was enzo... mja, ik laat ze maar, als zij dat nou wil. Hij is niet slecht voor haar, ofzo. Behalve dan dat ze volgens mij geen echte vriendinnen meer over heeft.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 21:56
Sinqi
Sinqi is offline
Zij is eigenlijk degene die vraagt of ze bij elkaar passen. Dat komt denk ik omdat ze weet dat ik niet echt een goed gevoel had bij haar vorige relaties. Ik zeg natuurlijk niet dat ze het uit moet maken ofzo, ik laat haar gewoon haar eigen gang gaan en zelf ontdekken dat ze niet bij elkaar passen. Gelukkig is ze een slimme meid en komt ze er vrij snel achter.
Soms twijfel ik wel of ik het nou wel of niet moet zeggen omdat ik wil dat ze het zelf aanvoelt en niet zomaar op mijn gevoel af gaat. Als ik het wél zeg heb ik het idee dat ik degene ben die ervoor gezorgt heeft dat het uit is. Maar als ik het níét zeg heb ik het gevoel dat ik niet eerlijk ben tegen haar.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 23:25
ssjpan
ssjpan is offline
Ik laat ze hun gang gaan, ze komen er zelf wel achter als het niet goed gaat, en misschien gaat het wel goed.
Oud 30-05-2003, 23:52
zeep007
zeep007 is offline
Ze moeten lekker hun eigen gang gaan...
Moet ik wel eerlijk toegeven dat ik af en toe geirriteerde opmerkingen maak, maar dat hangt dan ook echt af van mijn humeur. Dag later zijn dat soort dingen toch weer okey.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 01:49
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 30-05-2003 @ 22:19:
Stel een goeie vriend of vriendin van je heeft een relatie. En hij of zij is zielsgelukkig. Maar jij vindt dat de partner van jouw beste vriend/vriendin totaal NIET bij haar/hem past. Wat doe je? Laat jij je beste vriend(in) zijn of haar gang gaan of probeer je tussen beide te komen?
Het speelt zeker echt?!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 10:17
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik zou ze zeker hun gang laten gaan, maar ik zou het wel een keertje ter sprake brengen. Niet om ze uitelkaar te drijven ofzo, maar meer een opmerking tussendoor van 'Goh, ook wel grappig dat jullie zo verliefd zijn terwijl jullie zo verschillend zijn!' (of nog iets subtieler ). Ik zou dat dan eigenlijk vooral zeggen uit nieuwsgierigheid, omdat ik benieuwd ben waarom ze zoveel van elkaar houden. Maar ik zou hen nooit uit elkaar drijven! Ze zijn wijs genoeg om de juiste keuze te kunnen maken, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 11:13
miro
miro is offline
Mijn beste vriendin heeft sowieso altijd vriendjes die niet mijn type zijn en ik ben vaak best bang dat ze haar pijn gaan doen. Dat zeg ik gewoon heel eerlijk tegen haar, dat weet ze meestal van te voren al, ze weet precies wat ik wel of niet leuk vind. Maar het is haar leven en natuurlijk kun je iemand die verliefd is niet proberen te vertellen dat haar vriend haar niet waard is. Ze is nooit kwaad ofzo op mij, we zijn gewoon altijd eerlijk.

Wat ik NOOIT, zou doen is ze proberen uit elkaar te drijven, zo verneuk je waarschijnlijk een goede vriendschap. Want verliefde mensen zijn blind, en een vriendin zal eerder voor dr vriend kiezen dan voor dr beste vriendin. Dat is nou eenmaal zo.

Ik laat dr dus dr gang gaan, ze komt er altijd zelf weer achter.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 11:17
gizmo
gizmo is offline
Natuurlijk laat ik haar lekker haar gang is. Zolang ze maar gelukkig is met hem. Mocht ik die jongen niet echt iets vinden zal ik als ze mijn mening vraagt dat eerlijk zeggen.. maar tussenbeide komen komt dus echt niet in mij op. Je kunt niet altijd beste maatjes zijn met de vriend van je vriendin he
Oud 31-05-2003, 11:19
Quiana
Quiana is offline
Nou, voordat het serieus wordt, praten we er toch wel over,
al is het maar van; 'wow, hij ziet er goed uit!!' ed.
Als het serieuzer wordt, hoort ze sowieso wel
wat ik van diegene vind.. Moet ze zelf kijken wat
ze ermee doet, ik ben niet degene die over haar relaties gaat.

Zou iig niet proberen om er tussen te komen,
heb je idd meer kans dat je de vriendschap verneukt..
Oud 31-05-2003, 14:23
bette4ever
bette4ever is offline
Je moet ze hun eigen gang laten gaan...kijk als die partner van mn beste vriendin een crimineel zou zijn of een player dan zou ik echt goed mn vriendin proberen duidelijk te maken voor hem mjah...liefde maakt blind he...
Oud 31-05-2003, 14:24
Verwijderd
Zijn of haar gang laten gaan, als ze echt niet bij elkaar passen, komen ze daar vanzelf wel achter.
Maar als dan echt mijn mening wil, zal ik niet liegen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 14:29
Loezzel
Loezzel is offline
Ik laat haar ook haar gang gaan. Ik weet niet of ik dan mijn mening over die jongen zou geven.
Als ze niet gelukkig is met die jongen, zal ik er zeker wat van zeggen, want ik wil mijn vriendin niet pijn zien lijden...
Oud 31-05-2003, 14:49
Qamra
Qamra is offline
Laat haar d'r gang gaan.. Probeer haar wel een beetje te warschuwen en mijn persoonlijke mening te geven, maar meer doe ik er echt niet aan. Het is haar keuze..

Ik doe zelfs niets als HIJ tussen ons komt..

En ja zo raak je "vriendinnen" kwijt he..
Oud 31-05-2003, 15:27
Verwijderd
Als ze zielsgelukkig met elkaar zijn passen ze blijkbaar goed bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 15:57
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Qamra schreef op 31-05-2003 @ 15:49:

Ik doe zelfs niets als HIJ tussen ons komt..

En ja zo raak je "vriendinnen" kwijt he..
Dan zou ik juist wel iets doen. Zoiets is mij namelijk ongeveer gebeurd en zoiets pik ik gewoon niet. Ik ga dan proberen met haar te praten en het haar uit te leggen... een vriendschap laat ik dan niet door zo'n ass kapotgaan... ik probeer het te behouden!
Oud 31-05-2003, 17:49
Blenderhead
Blenderhead is offline
euh.... k zou t tactisch brengen, zo van weet je zeker dat het de goeie is?....

en verder zou k m'n bek houden
Oud 31-05-2003, 18:02
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
gizmo schreef op 31-05-2003 @ 16:57:
Dan zou ik juist wel iets doen. Zoiets is mij namelijk ongeveer gebeurd en zoiets pik ik gewoon niet. Ik ga dan proberen met haar te praten en het haar uit te leggen... een vriendschap laat ik dan niet door zo'n ass kapotgaan... ik probeer het te behouden!
Hmmja er is daarna te veel gebeurd om voor die vriendschap te vechten.. Anders had ik dat écht wel gedaan..
Oud 31-05-2003, 18:09
PardonMe
PardonMe is offline
Ik zou daar niet tussen gaan zitten.. het is aan haar om te bepalen wie wel of niet bij haar past, en dat is niet aan mij..
En als ze echt niet bij elkaar passen is het denk ik beter als ze dat zelf ondervinden..
Oud 01-06-2003, 11:23
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Qamra schreef op 31-05-2003 @ 19:02:
Hmmja er is daarna te veel gebeurd om voor die vriendschap te vechten.. Anders had ik dat écht wel gedaan..
hmm ok.. das shit dan!
Oud 01-06-2003, 12:48
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 30-05-2003 @ 22:22:
zolang ie niet vreemdgaat, en haar geestelijk of lichamelijk mishandelt.....

Lekker gelukkig laten zijn, wie ben ik om haar pijn te gaan doen?
Precies, het is en blijft haar leven.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 14:17
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik ga absoluut niet zitten stoken, zoals sommige mensen zo goed kunnen. Ik zeg hoogstens 'Ik zou niet op hem vallen, maar als jij hem leuk vindt...'. Heel cliché hoor, maar ik meen het wel. Gelukkig heeft mijn vriendin een heel leuke vriend die heel veel om haar geeft.

Een andere vriendin van me heeft een vriend die haar niet in haar waarde laat, haar constant afblaft en haar niet begrijpt. Hem zal ik nooit willen ontmoeten. Maar dat is een heel ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 14:24
Vevay
Ik zou er op geen manier tussen willen komen.
Je mening geven over hem (indirect) is wat anders, maar ervoor zorgen dat ze uit elkaar zouden gaan vind ik achterlijk.

Ik zou ook niet willen dat vrienden dat bij mij en mijn vriendje zouden doen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 14:29
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Citaat:
bertbart schreef op 30-05-2003 @ 22:19:
Dat heb ik ook met een vriendin (als ik het nog vriendin kan noemen)
Ze had al eerder met die jongen maar toen was ze nog jong..
en hij wou erg graag sex.. zij niet.. dus hij maakt t uit..
later kwamen we hem tegen ging hij met mij proberen..
maar ik wou nie.. ging hij diezelfde avond nog naar haar..
nu hebben ze nog steeds.. maar hij is echt nix..
wil maar 1 ding.. sex.. maar zij blijkbaar ook..
hij is het allerbelangrijkste voor haar.. ik zie der ook bijna nooit..

Maar goed.. ik ga niet lopen stoken..
als zij gelukkig zijn met elkaar..
wie ben ik om daar een einde aan te maken?
Oud 02-06-2003, 10:02
choups
choups is offline
Me beste vriendin heeft een te gekke vriend echt een schatje!!
Maar me beste vriend heeft echt een snol als vriendin, maae hij veranderd nog al snel van vriendinnetjes , en gaat vaak vreemd dat weet ook iedereen, dus maak me nie erg veel zorgen.
Me beste vriendin en me beste vriend hebbe twee jaar geleden met elkaar gehad dat was erg leuk
Als ik merk dat die vriend van me beste vriendin, haar gewoon gebruikt dan zeg ik het gewoon.
Maar om te gaan zuiken nee
Heeft de beste vriend van me ex ook gedaan , toen maakte hij het uit en dat voelt klote
Oud 02-06-2003, 10:22
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik zou zeggend at ik denkd at het niet goed zal gaan maar het hem/haar toch zelf laten uitzoeken..
want wie ben ik om te zeggen dat diegene niet bij hem/haar past.. dta kunnen ze beter zelf onder vinden
Oud 03-06-2003, 13:45
Verwijderd
dat heb ik gehad, hij is zo onzeker tot vervelends toe. Als ze al op MSN tegen een vriend zegt : 'Dikke zoen' vind hij dat ze vreemdgaat. Hij vind constant dat ze te ver gaat, en daarom kan hij haar niet vertrouwen. En zo gaan het nu al 2 van de 10 maanden...
maar ze is tot inzicht gekomen en heeft nu echt besloten het uit te maken, nadat ik dr goed heb verteld dat dat echt nie normaal is.
maar nu is hij op vakantie, dus ik zie wel wat er van komt, waarschijnlijk niets, want zo is het al 2 keer eerder gegaan.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 14:31
Dminor
Dminor is offline
Als ze niet bij elkaar passen groeien ze vanzelf uit elkaar.
Reageren

Regels voor berichten