Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2003, 19:05
hajo
hajo is offline
Iedereen tegen wie ik het zeg verklaard me voor gek, maar:

waarom zou je je niet laten castreren (of was het nou sterriliseren? volgens mij wel) als jongen?
- dan heb je geen gezeur met de pil, welke slecht is voor je vriendinnetje.
- als je ooit kinderen wilt, kan je het terug laten draaien.
- het gevoel is gewoon hetzelfde.

Zijn er toevallig jongens die er ook over zouden denken om deze kleine poli klinische ingreep te laten doen als het wat algemere aanvaard zou zijn?
En wat vinden meisjes ervan?
Oud 04-06-2003, 19:10
Verwijderd
nou heb je t wel over jongens en meisje, maar als je later nog kinderen wil issut wel makkelijk als je niet gesteriliseerd ben he!

als er mannen of vrouwen zijn die zich laten steriliseren, dan issut meestal rond hun 40ste ofzo, wanneer ze zeker weten dat ze geen kinderen meer willen ofzo...

want eenmaal gesteriliseerd...kom je dr niet meer vanaf...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 19:15
Verwijderd
Citaat:
hajo schreef op 04-06-2003 @ 20:05:
Iedereen tegen wie ik het zeg verklaard me voor gek, maar:

waarom zou je je niet laten castreren (of was het nou sterriliseren? volgens mij wel) als jongen?
- dan heb je geen gezeur met de pil, welke slecht is voor je vriendinnetje.
- als je ooit kinderen wilt, kan je het terug laten draaien.
- het gevoel is gewoon hetzelfde.

Zijn er toevallig jongens die er ook over zouden denken om deze kleine poli klinische ingreep te laten doen als het wat algemere aanvaard zou zijn?
En wat vinden meisjes ervan?
Castreren zou ik niet doen als ik jou was, dan heb je geen testikels meer, en dan raakt je hormoonhuishouding totaal verstoord steriliseren dus

De pil is doorgaans niet slecht voor je vriendinnetje, tenzij ze er slecht op reageert. Dan wel, dus.

Maar het is inderdaad een goed idee, alleen het terugdraaien dmv een operatie staat me niet zo aan. Ik ben zelf halfomhalf van plan om mij te laten steriliseren als ik op mijn 35ste nog steeds geen kinderen wil.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 19:16
Verwijderd
Citaat:
fiepje schreef op 04-06-2003 @ 20:10:
want eenmaal gesteriliseerd...kom je dr niet meer vanaf...
Jawel... bij een sterilisatie wordt de zaadleider/eileider afgebonden en eventueel doorgeknipt, dan kan later dus weer bevrijd of gehecht worden.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 19:33
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 04-06-2003 @ 20:16:
Jawel... bij een sterilisatie wordt de zaadleider/eileider afgebonden en eventueel doorgeknipt, dan kan later dus weer bevrijd of gehecht worden.
mjah okeej, dat zou wel kunnen, maar waarom zou je een operatie als deze ondergaan... als je daarna ooit misschien nog kinderen wil?
dan wacht je dr toch meej?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 19:46
Qimm
Qimm is offline
Dat soort operaties zijn niet bedoeld voor jongeren Er zit een vaste screening aanvast en het gaat aleen door als je 100% zeker bent dat je geen kinderen meer wil

Deze optie is een niet bestaande, geen enkele arts heeft daar zin in natuurlijk. Je laat ze nou afbinden/doorknippen en over 5 jaar sta je weer voor zijn deur. ja daaaag!
Oud 04-06-2003, 20:10
hajo
hajo is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 04-06-2003 @ 20:15:
De pil is doorgaans niet slecht voor je vriendinnetje, tenzij ze er slecht op reageert. Dan wel, dus.
De pil is altijd slecht... ookal merk je meestal niet wat de directe invloed is. Maar volgens mijn vader, arts, zijn er geen echt goeie alternatieven, dus dan toch maar de pil.
Oud 04-06-2003, 20:12
hajo
hajo is offline
Ik heb het btw wel over de ingreep bij de JONGEN, mocht dat niet helemaal duidelijk zijn.
Oud 04-06-2003, 20:23
Verwijderd
Ik weet niet maar ik vind het toch niet helemaal goed klinken zeg maar.
Ik bedoel het is wel erg makkelijk om te denken; '' je kan het nog altijd terug draaien''. Ik bedoel waarom dan niet gelijk gewoon helemaal onveilig draaien, de zwangerschap kan je ook nog terugdraaien . Wat vind je vader van een steralisatie terugdraaien?? Daarnaast, ook wel eens eraan gedacht dat het mislukt en je niks meer terug kan draaien? (geen idee hoe groot die kans is hoor!)
Natuurlijk is de pil in zekerre zin troep, maar van de andere kant, volgens mij kan dat tegenwoordig weinig kwaad.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 20:27
Stuartje
Stuartje is offline
Tegenwoordig wordt sterilisatie niet meer omgekeerd omdat IVF helemaal op punt staat en dat dus veel makkelijker is
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 20:28
hajo
hajo is offline
dan laten we toch gewoon de handel invriezen voordat we het zaakje kortsluiten? dan hoef je het ook niet terug te draaien?
Oud 04-06-2003, 20:29
Stuartje
Stuartje is offline
Citaat:
hajo schreef op 04-06-2003 @ 21:10:
De pil is altijd slecht... ookal merk je meestal niet wat de directe invloed is. Maar volgens mijn vader, arts, zijn er geen echt goeie alternatieven, dus dan toch maar de pil.
Er zijn wel alternatieven: het spiraaltje of nu die nieuwe nuvaring.
Dat staafje in de arm daarintegen heeft volledig afgedaan.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 20:30
Stuartje
Stuartje is offline
Citaat:
hajo schreef op 04-06-2003 @ 21:28:
dan laten we toch gewoon de handel invriezen voordat we het zaakje kortsluiten? dan hoef je het ook niet terug te draaien?
Met een teelbalpunctie en IVF is ook dat niet nodig
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten