Advertentie | |
|
![]() |
|
Echt voor het lekker
![]() Vorig jaar at ik vooral om het gezond (alleen bij honger dus), het gaf me een goed gevoel. Nu heb ik daar echt weer schijt aan, en eet ik lekker wat ik wil. Het scheelt een pukkel en een kilo maar het is wel relaxt. Wie weet krijg ik over een paar maand weer de kriebels en begin ik van voor af aan...
||
Citaat:
|
Ik eet zelf omdat ik honger heb. Wat ik eet hangt af van wat ik lekker vind. Als ik honger heb kan ik bijv. een boterham eten maar als ik niet van gewoon brood houd kan ik ook een tosti eten omdat ik dat lekker vind snap je. Tis even een voorbeeldje hoor, dr klopt verder geen bal van maar het gaat er even om om mijn verhaal uit te leggen
![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb nooit echt honger wanneer ik eet, meestal eet ik wanneer m'n maag erom begint te vragen (en de honger dus bijna begint); dus een boterham oid. Soms vraagt mijn maag niet om iets, maar heb ik gewoon zin in iets lekkers, dan geef ik hem wel iets.
(Overigens denk ik wel dat er verschillende gradaties honger zijn; in Nederland kennen we zeker wel honger, maar in Afrika is die honger gewoon veel sterker. 'k Word altijd een beetje moe van mensen die zeggen dat wij geen honger kennen... ga dan je kleinkinderen lastig vallen ofzo.. Honger = maag wil eten. Trek = persoon wil iets lekkers. Zo zie ik het dan iig...) |
![]() |
||
Citaat:
Waren we uit eten en het duurde wel erg lang voor die ober kwam helpen. Dus toen zei m'n moeder: "He he, ik begon al honger te krijgen." Snauwt die ober: "Honger kennen we niet in Nederland, mevrouw." Die onbeleefde zak heeft overigens geen fooi gekregen en m'n moeder heeft wel haar beklag gedaan bij zijn chef. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jouw ouders ramden er vroeger zeker ook op los met het Spaanse rietje als je je spruitjes niet opat, onder het mom van 'kindertjes in Afrika zouden dat graag opeten'? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ongeveer 3 of 4 uur nadat je een maaltijd gegeten hebt, is je maag leeg (bij een gemiddeld persoon en gemiddelde activiteit). Je maag geeft dan een signaal aan je hersenen, een gevoel dat te vergelijken is met pijn, onaangenaam, maar niet echt pijnlijk, door te krampen. Dit gevoel noemt men honger.
Fade of light, als jij nog nooit een paar uur zonder eten gezeten hebt, dan is dat mooi voor jou, maar sommige mensen hebben bijvoorbeeld 4 uur achter elkaar college en dan kun je niets eten. Sommige mensen zijn op dieet en nemen dus geen tussendoortjes. Ja, die mensen zitten ook hier op het forum. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Als we geen honger kenden, zou het woord 'honger' niet bestaan. Dat het Nederlandse woord voor honger niet toepasbaar is in/op de Afrikaanse (hoewel daar ook rijke mensen wonen) situatie, is hier niet van belang.
En. Ik eet omdat ik honger heb. En omdat het moet. Ik bedoel. Ik moet eten als ik honger heb. Ja. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Vragenlijst :bloos: Calyx | 40 | 12-04-2008 11:07 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Nog 2 columns uit de oude doos Shitonya | 4 | 23-03-2004 16:17 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 | |
ARTistiek |
Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame! Verwijderd | 3 | 05-09-2001 08:05 |