Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2003, 15:45
hollander
ik moet dus een PO over hades maken en het best shit, weinig te vinden...kan iemand mij nog meer info geven over de volgende onderwerpen:

Verhouding tot de andere goden

Verhouding tot de mensen

Verhouding van de mensen tot Hades
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2003, 22:23
Apomes
Apomes is offline
als je beetje zoekt, vind je veel over Hades maarja

Hades: god van de onderwereld en de dinar (grieks geld)
Hades, was de laatste bij de tekenwedstrijd die werd georganiseerd om te zien wie dat kreeg, omdat hij laatste was kreeg hij de macht over de onderwereld, Poseidon over de zee (en nog vanalles )en Zeus de beste tekenaar werd de god van het luchtruim en de oppergod

Hades had een trouwe vriend de 3 koppige hond Cerberus, bewaker van de poort die toegang geeft naar de onderwereld.
Was je mens werdt je opgegeten, was je een ziel dan mocht je door.

Hades besliste over wat er ging gebeuren met jou:
Goede ziel: Elyssian Fields
Slechte ziel: De hel
Midden: 10000 jaar Hel en dan naar de Elyssian Fields

De meest bekende mythe over Hades is die over Hades en Demeter haar dochter (naam ff kwijt)
De dochter was gevangen genomen door Hades, Demeter Godin van de oogst was zo razend dat alle oogste mislukten! De wanhoop nabij vroeg ze de hulp van Hercules, hij misleide Cerebrus, gaf de pendelaar een dinaar (zorgde voor de overgang) en kwam zo bij hades terecht.
Na een gevecht met Hades, besluit Hades de dochter van Demeter zelf te laten kiezen, jammer genoeg kon ze niet kiezen, maar besloot toch mee tegaan met Hercules (Hades en Dochter waren verliefd )
Maar de hulp van Hades had haar zien eten van het verboden fruit dus moest ze blijven bij Hades, na lang onderhandelen waren ze tot een overeenkomst gekomen:
6 maanden bij Demeter (lente en zomer)
6 maanden bij Hades (herfst en Winter)

Hades heeft niet zoveel tempels, dat wilt niet zeggen dat hij niet werd aanbeden, gewoon wat minder. Hoe ouder men werd hoe meer men zich ging richten tot Hades en offers brengen naar Hades.
Hades had de mens graag, zonder was hij eigenlijk "werkloos"

hoop dat het hielp, Ik zal de naam van de dochter van Demeter opzoeken!
Oud 01-06-2003, 23:21
Tjaslon
Tjaslon is offline
Persephone dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 06:15
Apomes
Apomes is offline
Die is het
Oud 03-06-2003, 14:35
Dminor
Dminor is offline
Tsja, het lijkt mij ook wel dat er veel te vinden is over Hades hoor. Probeer het anders op z'n Latijnse naam:
Pluto.
Persephone heet in het Latijn Proserpina.

Succes.
Reageren

Regels voor berichten