Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2003, 20:23
Verwijderd
Hoeveel bemoeien jullie je met je vriend(in)?
Zeggen jullie dat hij toch echt aan zijn studie moet gaan werken? Dat hij op tijd moet slapen?
Etc etc... hoeveel bemoei jij je dus met hem/ haar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2003, 20:35
Verwijderd
Ik bemoei me er niet zo heel erg mee.

Vanaf een bepaalde leeftijd vind ik dat ook een beetje onzinnig.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 20:36
Rian-x-
Rian-x- is offline
Gewoon... hij doet eigelijk nie zowveel voor school, hij heeft net examen gehad maar bijna niet geleerd... dus ik heb m iedere keer gezegd dat ie misschien tog maar iets zou moeten doen.... ma goed, daar luistert ie tog nie naar.

Verder zeg ik dat ie niet teveel moet drinken als ie nog naar huis moet rijden (brommer) ennuh dat ie nie moet roken ennuh genoeg moet slapen etc.

Ma volges mij luistert ie tog nie naar me, behalve da rijden... :/
Nouwjah, zolang ie alleen zichzelf er mee heeft....
kuzjuh
Oud 03-06-2003, 20:46
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 03-06-2003 @ 21:35:
Ik bemoei me er niet zo heel erg mee.

Vanaf een bepaalde leeftijd vind ik dat ook een beetje onzinnig.
Ja, maar bemoeien kan ook een bepaalde vorm van interessen tonen zijn... en dat is altijd nodig
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 20:48
Orpa
Orpa is offline
Ik vertel m soms dat hij moet gaan leren, maar dat heeft nu geen zin meer, want hij heeft een 7 voor een mondeling waar hij 5 min aan gewerkt had, en nu denkt hij dat hij niets meer hoeft te doen...

En ik vertel m soms dat hij moet gaan slapen (vanmiddag nog) maar dat is echt omdat ik me zorgen maak. Hij slaapt slecht en kort, doet heel veel, moet iedere avond weg en is zo chagerijnig als de pest soms. En dan zeg ik dat hij moet gaan slapen, en hij zegt ja en kijkt eerst nog 6 film, waardoor het weer 3 uur word.

Maar ok, hij moet het zelf weten, ik kan niets beslissen......( )
Oud 03-06-2003, 20:51
sinsere
sinsere is offline
Ik bemoei me niet met hem .. ik vraag dingen uit interesse of soms bezorgdheid. Bemoeizucht zie ik als veel negatiever.
Oud 03-06-2003, 20:55
Verwijderd
Citaat:
M|ST schreef op 03-06-2003 @ 21:51:
Ik bemoei me niet met hem .. ik vraag dingen uit interesse of soms bezorgdheid. Bemoeizucht zie ik als veel negatiever.
Precies, ik zeg altijd dat hij niet te laat naar z'n bed moet gaan, maar dat zeg ik uit bezorgdheid en niet om me te bemoeien met hem. Gaat hij namelijk niet op tijd naar zijn bed is dat zijn probleem, maar dan heb ik hem iig gezegd dat hij beter eerder naar zijn bed kan gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 20:55
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 03-06-2003 @ 21:46:
Ja, maar bemoeien kan ook een bepaalde vorm van interessen tonen zijn... en dat is altijd nodig
Het kan ook een teken zijn dat je denkt dat je partner het niet zelf kan.

Het is maar net hoe je als mens in elkaar zit. Als ik merk dat ze het erg vindt dat anderen zich zo met haar bemoeien, ga ik het zelf niet doen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:04
Verwijderd
Whoh... iedereen ziet hier bemoeien als iets negatiefs, opzich snap ik dat wel. Alleen het was niet negatief bedoeld in deze topci eigenlijk!!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:04
Verwijderd
ik adviseer m wel ns.. kan overkomen als bemoeien, maar wil t beste..

zo van: moet je niet ffies bellen dat je niet komt?
of: zou je niet even leren?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:08
Verwijderd
Het is nooit nodig, maar mocht het nodig zijn dan zal ik haar zeker attenderen op de nodige hoeveelheid werk die een serieuze studie vergt. Met de inrichting van haar privéleven bemoei ik me niet, dat moet ze helemaal zelf weten. Maar als ze door haar eigen schuld slechtere punten haalt dan ze zou kunnen zeg ik daar wel iets van.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:03
Thomas
Thomas is offline
Ik heb het nog nooit gehoeven, want zoiets doet ze uit zichzelf wel. Mocht het echter wel onverhoopt nodig zijn dan zal ik zeker zeggen wat ik dat moment wil vertellen. Dan zal ik zeker geen blad voor de mond nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:05
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik bemoei me vrij weinig, ik kan er ook niet tegen als hij zich moeit in stomme dingen. Als het om belangrijke dingen gaat, bv. dat hij naar de dokter gaat, dan moei ik me stevig .
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:17
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Als ik een relatie heb, dan is ze helemaal van mij. Dat betekent dus dat ik jaloerse gevoelens krijg als ze alleen uitgaat, of naar vrienden gaat. Dan kan je wel zeggen, wat ben jij dom oid. Maar dat is mijn persoonlijke aard, ik bemoei me er dus soms ook teveel mee, wat in mijn laatste relatie eindigde in een breuk
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 23:21
howshesings
howshesings is offline
hehe, nergens mee... hij is 25, ik denk dat hij meestal toch zelf wel weet wat goed voor hem is... en als ik ergens commentaar op heb dan zeg ik dat ook wel gewoon, maar meer als een suggestie dan als bemoeienis... hoop ik
Oud 04-06-2003, 06:39
Verwijderd
ik bemoeide me alleen met dingen die ik belangrijk vond, dat ie wel at, en niet alleen maar chips de godganse dag, en dat ik niet wilde dat ie auto ging rijden als ie geen rijlessen en rijbewijs had.

Gewoon dingen waar zijn ouders geen zak om gaven, en ik wel omdat ik zuinig op em was, tja dat viel niet in goede toonaarden.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 08:05
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik zeg van tijd tot tijd dat ik vind dat hij dit-of-dat moet doen, omdat ik weet dat zonder druk het bijna zeker niet gebeurt... Hij 'moet' van mij bijvoorbeeld aan zijn verslag werken, ofzoiets. Dat is niet bemoeierig bedoeld; ik wil gewoon het allerbeste voor hem...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 08:19
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 04-06-2003 @ 09:05:
Ik zeg van tijd tot tijd dat ik vind dat hij dit-of-dat moet doen, omdat ik weet dat zonder druk het bijna zeker niet gebeurt... Hij 'moet' van mij bijvoorbeeld aan zijn verslag werken, ofzoiets. Dat is niet bemoeierig bedoeld; ik wil gewoon het allerbeste voor hem...
Ja dit snap ik dus mijn vriendje heeft ook een beetje druk nodig voordat hij iets doet ofzo. Maar uit zichzelf zou hij niet zo snel gaan leren voor tentamens terwijl als ik echt zeg van ga nou leren, das het beste dan kan je je P halen dit jaar, dan doet hij het wel. Opzich is het bemoeien, maar zoals jij ookal zegt, het is het allerbeste voor hem.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 08:33
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 03-06-2003 @ 21:23:
Zeggen jullie dat hij toch echt aan zijn studie moet gaan werken? Dat hij op tijd moet slapen?
Naja, studie moet ie zelf weten, ik weet eigenlijk toch wel dat ie gaat... En eigenlijk moet ie van mij wel gaan slapen als ik dat zeg, anders gaat ie lopen piekeren over dingen, dus dan kan ik hem beter dwingen te gaan slapen.

maar ik ga me echt niet bemoeien met dingen die thuis bij hem gebeuren. Als hij ruzie met zn ouders heeft, ga ik dat niet uitpraten hoor! Zulk soort dingetjes...

Maar ik probeer me wel met zijn sociale leven te bemoeien. Ik wil weten met wie hij omgaat..
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 10:41
@Moon
@Moon is offline
Nou ja, echt bemoeien....zeg t uit bezorgdheid. Dingen zoals dat ie doordeweeks wat vroeger naar zn bed moet gaan. Hij ging vroeger soms zelfs om 2 uur pas slapen terwijl hij om 8 uur moet werken. En hij heeft op een gegeven moment nog naar me geluisterd ook Ja,...en verder...dat ie niet meer zo snel moet rijden en niet meer zo laat in de avond de weg op moet gaan (reed toen tegen een vangrail aan die sukkel om 11 uur s'avonds ) Maar ja naar dat eerste luistert ie toch nie naar.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 10:55
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 03-06-2003 @ 21:23:
Volgens mij bemoei ik me niet heel veel met hem.. Ik geef natuurlijk wel mn mening over bepaalde dingen, of wat ik zou doen.. maar dat ie moet werken of moet gaan slapen, nee, dat soort dingen zeg ik niet.. Zijn zaak
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 11:09
Punkygirl
Punkygirl is offline
Bijna niet, behalve als ik bij hem ben.. dan zeg ik van sommieg dingen wel eens wat
Oud 04-06-2003, 11:21
Phileine
Phileine is offline
Dat is niet goed voor de relatie. Je bent een partner, geen ouder. Je moet zelf bepalen hoeveel moeite je doet voor school en je mag jezelf niet spiegelen aan de ander. Ik geef mijn mening als die gevraagd wordt en zo af en toe geef ik mijn mening ongevraagd.
Oud 04-06-2003, 11:45
Loezzel
Loezzel is offline
Ik bemoei me eigenlijk nooit met mijn vriend. Hij weet zelf wat hij wel en niet moet doen.
Tuurlijk zeg ik wel eens iets van hem, maar dat zie ik niet als bemoeienis...
Oud 04-06-2003, 12:00
Gwinnie
Gwinnie is offline
ik bemoei me niet echt met m. hij is zelf geloof ik gedisciplineerd genoeg..

tegen mij zegtie nog wel is dat ik moet gaan leren ofzo maar daar hebtie ook gelijk in..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten