Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2010, 13:36
Studerende
Studerende is offline
Hallo allemaal,

Al ruim 2 jaar blijk ik last te hebben van blaasjeseczeem ook wel acrovesiculeus eczeemgenoemd. Het blijkt een bijzondere vorm van eczeem te zijn dat voornamelijk aan de handen en/of voeten voorkomt. Het zijn kleine blaasjes die jeuken, bij het open krabben van deze blaasjes krijg je er meer. Het komt voornamelijk voor bij mensen onder de 40 jaar.

Ik heb het vooral op mijn voeten en dan vooral wanneer het weer warmer weer wordt. Het blijkt volgens mijn huisarts te zijn ontstaan na een schimmelinfectie van een paar jaar terug. Sindsdien heb ik daar nooit meer last van gehad maar heb ik wel deze rare vorm van eczeem gekregen.

Mijn huisarts geeft aan dat die er niet zoveel aan kan doen, het is vooral heel erg vervelend maar echte medicatie is er niet voor. Om het te voorkomen zou ik veel op blote voeten moeten lopen, niet alleen thuis maar ook elders. Ik kreeg het advies om een goed paar sandalen te kopen maar ik zit niet te wachten op het dragen van sandalen.

Is er hier ook iemand die hier last van heeft of iemand kent die ook deze aandoening heeft? Wat zou ik eraan kunnen doen om er zo weinig mogelijk last van te hebben nu de temperaturen weer stijgen?

Hier is een linkje naar de site met meer informatie over deze vreemde soort eczeem:
http://www.huidarts.com/cgi-bin/pati...fid=1150054176

Daarin staan nog meer oorzaken, gelukkig heb ik alleen maar de oorzaken:
- warmte, voornamelijk gedurende de zomermaanden
- hooikoorts
- misschien contactallergie

Van de anderen oorzaken heb ik geen last. Gelukkig maar!!

Groetjes 'Studerende'
Met citaat reageren
Oud 20-03-2010, 19:53
Balance
Balance is offline
Als ik de beschrijving zo lees heb ik het ook, al is het nooit door een arts vastgesteld ofzo, aangezien ik me er nooit druk om heb gemaakt. Ik heb niet van die giga blaasjes als op die foto, alleen maar af en toe van die kleine blaasjes op mijn vingers. Als ik ze heb maak ik ze meestal open, ik heb niet het idee dat ik er daar echt meer van krijg.

En nou ja, omdat het dus alleen op mijn handen zit heb ik er ook niet echt last van, dus een tip heb ik niet voor je. Maar wat is er zo erg aan sandalen dragen als het warm is? Als dat nou een simpele oplossing is om er weinig mogelijk last van te hebben zou ik gewoon een leuk paar aanschaffen. Het hoeven heus geen Jezussandalen te zijn ofzo. En anders slippers ofzo.
Oud 21-03-2010, 10:33
Krav Maga
Krav Maga is offline
Eczeem komt vaak voor in combinatie met o.a. allergieën zoals hooikoorts, stof en een droge huid. Ik had er als kind erg veel last van op mijn voeten, knieholtes en handen. Gelukkig groeien de meeste mensen na de jaren vorderen er wel redelijk over heen en dit is bij mij ook het geval, ik heb het alleen soms nog op mijn handen wanneer ik lange tijd met stof in aanraking kom of verkeerde zeep, hoge/droge temperaturen kunnen dit erger maken.

Als ik jou was zou ik met je voeten vooral zeewater vermijden dit kan het eczeem nog wel eens verergeren. Verder is een goede nachtrust en vocht in brengende crème aan te raden.
Als je op vakantie gaat kan je altijd even langs de huisarts gaan voor een goede zalf het enige nadeel hiermee is dat deze zalfjes niet voor iedereen even goed werken en je huid vaak gewend raakt na een tijdje waardoor ze niet meer werken, dus puur een nood oplossing.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2010, 14:10
Studerende
Studerende is offline
@ Balance,

Gelukkig heb ik zelf ook niet die grote bultjes of wat zal ik zeggen bulten als op die site staan. Ze zijn wel kleiner en doorzichtig. Ik heb ze zelf ook weleens open gekrabt met als gevolg dat het er explosief nog meer werden en zelfs pijnlijk werden. Ik zal ze in ieder geval dan ook nooit weer open krabben.

Dragen van sandalen lijkt mij niks omdat mij met klem aangeraden werd deze wel te kopen en dan vooral in de zomer altijd te dragen, zelfs naar school. Ik ben een jongen en ik zie maar weinig jongens op sandalen lopen. Het is nou niet de meest gedragen schoeisel. Je zegt terecht dat het geen Jezussandalen hoeven te zijn. Er zullen misschien vast wel sportieve tussen zitten. Misschien dat ik er toch maar eens naar moet gaan kijken.

Slippers lijkt me geen probleem, binnenkort wanneer het weer warmer wordt loopt iedereen daar op. Zelfs wel naar school althans op mijn school. Dan dat maar doen. Als dat de oplossing is dan zou het hartstikke mooi wezen. Bedankt voor de reactie!

@ Krav Maga,

Hoe ging je er toen je kind was mee om? Droeg je ook aangepast schoeisel? Hopelijk groei ik er ook nog eens overheen. Een echte oplossing is er ook niet voor. Vocht aanbrengende cremé gebruik ik in de naam van Dermalex care maar die biedt niet echt veel hulp.

Ik zal er maar het beste van moeten maken. Het is natuurlijk niet het grootste lichamelijk probleem dat een mens hoeft te dragen maar vervelend blijft het wel.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2010, 22:55
Balance
Balance is offline
Oh ik dacht dat je een meisje was, dus ik dacht: pfff keus genoeg voor sandalen!
Maar voor een jongen is het wel lastiger inderdaad. Ik zou dan toch eerder kiezen voor een leuke slipper.
Oud 22-03-2010, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Als ik de beschrijving zo lees heb ik het ook, al is het nooit door een arts vastgesteld ofzo, aangezien ik me er nooit druk om heb gemaakt. Ik heb niet van die giga blaasjes als op die foto, alleen maar af en toe van die kleine blaasjes op mijn vingers. Als ik ze heb maak ik ze meestal open, ik heb niet het idee dat ik er daar echt meer van krijg.
Hetzelfde.
Al ben ik er wel mee naar de dokter gegaan en toen kreeg ik een zalfje maar dat hielp niet dus ik maak ze ook kapot want dan helen ze sneller als wanneer ik het maar 'laat gebeuren'.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 13:38
Studerende
Studerende is offline
Citaat:
Oh ik dacht dat je een meisje was, dus ik dacht: pfff keus genoeg voor sandalen!
Maar voor een jongen is het wel lastiger inderdaad. Ik zou dan toch eerder kiezen voor een leuke slipper.
Inderdaad maar voor een leuke slipper gaan dan. Maar veel op blote voeten lopen enzo. Krijg ik ook eens bruine voeten
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten