![]() |
|
![]() |
Hallo allemaal,
![]() Al ruim 2 jaar blijk ik last te hebben van blaasjeseczeem ook wel acrovesiculeus eczeemgenoemd. Het blijkt een bijzondere vorm van eczeem te zijn dat voornamelijk aan de handen en/of voeten voorkomt. Het zijn kleine blaasjes die jeuken, bij het open krabben van deze blaasjes krijg je er meer. Het komt voornamelijk voor bij mensen onder de 40 jaar. Ik heb het vooral op mijn voeten en dan vooral wanneer het weer warmer weer wordt. Het blijkt volgens mijn huisarts te zijn ontstaan na een schimmelinfectie van een paar jaar terug. Sindsdien heb ik daar nooit meer last van gehad maar heb ik wel deze rare vorm van eczeem gekregen. Mijn huisarts geeft aan dat die er niet zoveel aan kan doen, het is vooral heel erg vervelend maar echte medicatie is er niet voor. Om het te voorkomen zou ik veel op blote voeten moeten lopen, niet alleen thuis maar ook elders. Ik kreeg het advies om een goed paar sandalen te kopen maar ik zit niet te wachten op het dragen van sandalen. ![]() Is er hier ook iemand die hier last van heeft of iemand kent die ook deze aandoening heeft? Wat zou ik eraan kunnen doen om er zo weinig mogelijk last van te hebben nu de temperaturen weer stijgen? Hier is een linkje naar de site met meer informatie over deze vreemde soort eczeem: http://www.huidarts.com/cgi-bin/pati...fid=1150054176 Daarin staan nog meer oorzaken, gelukkig heb ik alleen maar de oorzaken: - warmte, voornamelijk gedurende de zomermaanden - hooikoorts - misschien contactallergie Van de anderen oorzaken heb ik geen last. Gelukkig maar!! Groetjes 'Studerende' |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|