Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Inderdaad, hoe kan Hans Andreus niet goed genoeg zijn voor dit forum? Ik wil niemand hier achteruit duwen, maar ik denk dat nog niemand hier zo ver zit als deze grootste dichter, van de wonderlijke verzameling dichters die rond, ik dacht, 1955 opstonden, samen met tijdgenoten als Van Ostajen. Lees maar eens zijn reusachtige Verzamelde Gedichten, dat moet iedereen overtuigen
![]() Groetjes, Dreampoet
|
![]() |
Niet onaardig inderdaad, maar wel hele rare passages zeg...
"Vertel het aan een kind, dat jong genoeg is om het te begrijpen. Vertel het aan een dier, misschien alleen door het aan te kijken. Vertel het aan de huizen van steen, vertel het aan de stad, " Ahaa, meneer Andreus verteld ons en passent dat hij : 1) of een voorliefde heeft voor dieren, 2) of mannen lief heeft. 3) of zijn moeder oraal heeft bevredigd. 4) of verliefd is op zijn zusje 5) of het liefst koelkasten neukt. Beetje vreemde man met een onmogelijk liefde, Enger dan Jan Wolkers die Andreus... Groetjes Vaal ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je leest niet goed he!
Ze zouden niet willen geloven dat alleen maar een man alleen maar een vrouw, dat een mens een mens zo liefhad als ik jou. Hij bedoelt gewoon dat geen mensen dat kunnen begrijpen zulks een liefde, alleen kinderen, de natuur, alles, behalve de volwassen mens. En dat is ook zo, als mensen opgroeien verliezen ze meestal hun vermogen om te verwonderen en onbegrensd lief te hebben. |
![]() |
|
![]() |
Ik kende Hans Andreus alleen van Blikkie de Robot, een kinderboek met limerickjes, en toen kwam ik later nog meer mooi dichtwerk tegen. Deze wordt helaas iets teveel gebruikt in rouw advertenties. Vasalis is ook zo afgezaagd geworden.
Ik ben zelf gek op Domweg gelukkig in de Dapperstraat. ( Natuur is voor verlatenen en legen en daarbij, wat is natuur nog in dit land? Een heuvel met wat villaatjes ertgen Een stukje bos ter grootte van een krant enzovoort
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
ERETOPIC I: Paul Van Ostaijen Verwijderd | 42 | 28-02-2005 13:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaars(!) van de verhalenwedstrijd! Simoen & LUH-3417 Verwijderd | 35 | 03-01-2005 18:30 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Gedicht--> wie weet de schrijver??Een spannend spel Open_up_your_skull | 30 | 05-06-2003 17:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Resultaten van de Dansen op Papier wedstrijd !!! murwari | 14 | 25-03-2003 08:20 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |