Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2003, 20:03
dollie
dollie is offline
heey mensen
een paar maanden geleden heb ik bijna zelfmoord gepleegd,ik had het meerdere malen geprobeerd ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat een leraar mij tegen hield. toen ging alles weer eent tijdje goed, ik ben ook naar de psycholoog geweest enzo maar daar ben ik nu weg omdat ik het niet meer wil.
ik wilde dood om veel dingen een ding daarvan is dat ik gepest werd, nu blijf ik dit jaar zitten omdat het zo'n klote jaar is geweest, maar ik ben bang dat het volgend jaar weer helemaal voor af aan begint met het pesten enzo en dat ik dan ECHT dood ben. weet iemand wat ik moet doen??? please help me ik weet niet wat ik dan moet doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2003, 20:12
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
uhh, jah k weet eigenlijk niet zo goed wat k moet zeggen, maar wou tog ff reageren...

waarom wil je niet meer naar die psycholoog(of naar een andere) k denk namelijk dat, dat tog wel goed voor je is.. of miss dat je iig iemand in vertrouwen neemt en met diegene praat over je gevoelens..

heel veel sterkte iig!

Citaat:
ik wilde dood om veel dingen een ding daarvan is dat ik gepest werd,
k haat pesten...

kuzzies
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 20:31
Verwijderd
1. ding: pesten suckt ongeloofelijk.. dat kan echt je leven ruineren, maar laat het alsjeblieft niet je dood worden, dat is de pester niet waard, echt niet, geloof me alsjeblieft..
ga ook svp met iemand praten.. dat lucht op.. echt waar,, ik heb er ervaring mee.. waarom praat je niet meer met je psych dan??

succes!! en je hebt er vast niets aan, maar als je wat kwijt wil, mail/pm me maar ofzo
Charlotte
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 20:49
Fantôme
Fantôme is offline
meissie... wat een herkenning.
dit heb ik (zo ongeveer) twee jaar geleden meegemaakt. tot een zelfmoordpoging aan toe. Ik ben wel (op het randje) overgegaan naar de 3e klas havo. ik kwam met een heleboe nieuwe mensen in de klas (en een paar uit mn oude klas, maar dat waren de 'stillere' mensen die eigenlijk ook nooit roddelen en écht iedereen in hun waarde laten)

goed, nieuwe mensen, nieuwe kansen!
en weet je? het ging goed!

als jij blijft zitten, kom je ook nieuwe mensen tegen. bovendien ben je ouder dan hun (en vaak kijken ze dan tegen je op...) je weet de gang van zaken en blabla) velen zullen niks van jouw pestverleden weten, je zou het dus kunnen zien als een nieuwe start.

gedraag je hoe je bent, en men zal je erom gaan respecteren! dat heeft bij mij écht geholpen.

ik wil het pesten helemaal niet goed praten en ik weet dat het je leven verschrikkelijk kan verzieken.

Je moet géén zelfmoord plegen, zo 'ontloop' je het probleem, en het kan beter opgelost worden. Bovendien weet je, als je niet blijft leven, niet wat het leven nog meer te bieden heeft. Het kan nu rot zijn, maar straks prachtig.

Als ik jou was zou ik toch weer naar die psych toegaan!

succes met alles!
kus, wendy
Oud 05-06-2003, 15:47
Verwijderd
Ja, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nog kan toevoegen aan de adviezen die al gegeven zijn, maar ik wou toch nog even reageren.

Je hebt geen zelfmoord gepleegd, je bent er nog, dat betekent dat er iets is wat je heeft tegengehouden, ookal ging het rot. Datgene zul je ook volgend jaar wel 'bij je kunnen houden' denk ik. Als je je maar bedenkt dat elk rotgevoel weer over zal gaan, altijd, hoe dan ook! Je komt er altijd wel weer uit!

En zoals men al heeft gezegd, probeer dit als een nieuwe start te zien. Je kunt je wel voortdurend bezig houden met de angst dat het pesten weer van voren af aan zal beginnen, maar daar schiet je ook weinig mee op. Het lijkt me toch verstandig wel hulp te zoeken, die je dan kan helpen een beetje zekerheid op te bouwen en zo te kunnen voorkomen dat mensen je weer gaan pesten, dan stap je misschien ook lekkerder het volgende jaar in.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 20:50
smoguzbenjamin
smoguzbenjamin is offline
Citaat:
dollie schreef op 04-06-2003 @ 21:03:
ik ben bang dat het volgend jaar weer helemaal voor af aan begint met het pesten enzo en dat ik dan ECHT dood ben.
Hieruit valt op te maken dat je niet dood wil. Dus zal je uiteindelijk niet dood gaan

Gewoon op je af laten komen, je merkt t vanzalf wel.

succes
Oud 06-06-2003, 12:35
dollie
dollie is offline
ik weet het niet meer het lijkt wel of ineens alles terug komt eerst ging alles 3 maanden goed ofzo en nu....
nu lijkt het of ik weer helemaal vooraan begin ik dacht er ook al weer aaan om mezelf te gaan snijden maar dat heb ik toch niet gedaan. ik vind het zo erg ik wil gewoon een leuk leven hebben zonder steeds dood te willen dit is toch niet normaal>????
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 12:38
Fantôme
Fantôme is offline
normaal... Nee, ik denk het niet.
Hoewel het ook niet vreemd is (als je begrijpt wat ik bedoel)
ik vind het knap dat je niet hebt gesneden.

heb je onze adviezen gelezen, ben je daar van plan wat mee te doen?!

-xxx- Wendy
Oud 06-06-2003, 13:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dollie schreef op 06-06-2003 @ 13:35:
ik weet het niet meer het lijkt wel of ineens alles terug komt eerst ging alles 3 maanden goed ofzo en nu....
nu lijkt het of ik weer helemaal vooraan begin ik dacht er ook al weer aaan om mezelf te gaan snijden maar dat heb ik toch niet gedaan. ik vind het zo erg ik wil gewoon een leuk leven hebben zonder steeds dood te willen dit is toch niet normaal>????
Nee, het is niet normaal. Ik ben blij dat je toch zelf een soort rem hebt die je steeds belet om terug te vallen. Je wilde zelfmoord plegen maar hebt het niet gedaan (wat waren de redenen om het niet te doen, er zijn er zat: het leven is zo mooi ook al zie je dat soms niet). Ook ben je niet opnieuw begonnen met sijden wat ik heel erg knap van je vind. Probeer ervan af te blijven, zonder al die dingen is het leven veel mooier, het leven is de moeite waard al overheersen nu waarschijnlijk de minder mooie dingen maar als je doorzet zul je zien dat op een gegeven moment de zon doorbreekt in je leven.

Sterkte enne, doorzetten hoor meis!

Groetjes Dana
Oud 06-06-2003, 13:48
dollie
dollie is offline
ja ik heb jullie adviezen gelezen ik denk dat jullie gelijk hebben dat ik hulp moet zoeken,want anders gaat het straks echt fout. Heeeeel erg bedankt allemaal!!!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 13:54
Fantôme
Fantôme is offline
ik ben blij dat je er zo over denkt (niet over het gelijk hebben, maar over het hulp zoeken )
Oud 06-06-2003, 15:51
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
ik denk dat jullie gelijk hebben dat ik hulp moet zoeken,
goed zo!!!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 16:19
pienie
is van school veranderen geen optie dan?!...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 19:39
dollie
dollie is offline
nee dat zal niet helpen denk ik....
ik zal altijd blijven worden gepest. en in de buurt is geen andere schhool waar je havo kan doen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 20:14
Verwijderd
Citaat:
dollie schreef op 06-06-2003 @ 20:39:

ik zal altijd blijven worden gepest.
Met die instelling wel ja.. Als jij niet in jezelf gelooft, zullen anderen dat ook minder snel doen..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 15:47
dollie
dollie is offline
ja misschien wel ja maar ik weet dat het zo is.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 16:03
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
dollie schreef op 08-06-2003 @ 16:47:
Misschien lijkt het alleen maar dat het zo is doordat je door het pesten een negatieve kijk op anderen hebt gekregen. Ik ben zelf ook gepest toen ik in 3 m.a.v.o. zat, en het heeft een hele tijd geduurd voor ik daar echt goed afstand van heb kunnen nemen. Ik kan je alleen maar aanraden om alsnog opnieuw contact met de psycholoog op te nemen, niet alleen om het pesten te kunnen verwerken (wat zeer belangrijk is), maar ook om vertrouwen in jezelf, en zeker ook in anderen, te krijgen.
Oud 08-06-2003, 17:06
Verwijderd
Citaat:
dollie schreef op 08-06-2003 @ 16:47:
En hoe weet je dat zo zeker?

Heb je soms een bord op je hoofd geplakt met " pest mij aub?"
Ik ken niemand die altijd is gepest, ik ben zelf ook gepest, maar er is altijd wel een uitweg. Schakel mensen in die om je geven, zoek hulp waardoor je leert beter voor jezelf op te komen, zoek vrienden die je respecteren voor wie je bent..

Onderneem actie, want met niets doen bereik je ook niets
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 19:34
Eurynome
Eurynome is offline
Ik wil je om te beginnen het beste toewensen!! Ik denk dat zelfmoord plegen nooit een oplossing is en zal zijn... Je weet niet hoe het de volgende dag, de volgende week, het volgend jaar zal zijn...! misschien komt het allemaal wel goed! Ik geloof dat uiteindelijk alles goed komt, misschien beetje naiëf, maar zo krijg je wel hoop. Hoop doet leven zeggen ze. Alles wordt echt beter, probeer van jezelf te houden en jezelf te helpen zoveel je kan. Alles komt goed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten