Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
1. ding: pesten suckt ongeloofelijk.. dat kan echt je leven ruineren, maar laat het alsjeblieft niet je dood worden, dat is de pester niet waard, echt niet, geloof me alsjeblieft..
ga ook svp met iemand praten.. dat lucht op.. echt waar,, ik heb er ervaring mee.. waarom praat je niet meer met je psych dan?? succes!! en je hebt er vast niets aan, maar als je wat kwijt wil, mail/pm me maar ofzo Charlotte |
![]() |
|
meissie... wat een herkenning.
dit heb ik (zo ongeveer) twee jaar geleden meegemaakt. tot een zelfmoordpoging aan toe. Ik ben wel (op het randje) overgegaan naar de 3e klas havo. ik kwam met een heleboe nieuwe mensen in de klas (en een paar uit mn oude klas, maar dat waren de 'stillere' mensen die eigenlijk ook nooit roddelen en écht iedereen in hun waarde laten) goed, nieuwe mensen, nieuwe kansen! en weet je? het ging goed! ![]() als jij blijft zitten, kom je ook nieuwe mensen tegen. bovendien ben je ouder dan hun (en vaak kijken ze dan tegen je op...) je weet de gang van zaken en blabla) velen zullen niks van jouw pestverleden weten, je zou het dus kunnen zien als een nieuwe start. gedraag je hoe je bent, en men zal je erom gaan respecteren! dat heeft bij mij écht geholpen. ik wil het pesten helemaal niet goed praten en ik weet dat het je leven verschrikkelijk kan verzieken. Je moet géén zelfmoord plegen, zo 'ontloop' je het probleem, en het kan beter opgelost worden. Bovendien weet je, als je niet blijft leven, niet wat het leven nog meer te bieden heeft. Het kan nu rot zijn, maar straks prachtig. Als ik jou was zou ik toch weer naar die psych toegaan! succes met alles! kus, wendy
|
Verwijderd
|
Ja, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nog kan toevoegen aan de adviezen die al gegeven zijn, maar ik wou toch nog even reageren.
Je hebt geen zelfmoord gepleegd, je bent er nog, dat betekent dat er iets is wat je heeft tegengehouden, ookal ging het rot. Datgene zul je ook volgend jaar wel 'bij je kunnen houden' denk ik. Als je je maar bedenkt dat elk rotgevoel weer over zal gaan, altijd, hoe dan ook! Je komt er altijd wel weer uit! En zoals men al heeft gezegd, probeer dit als een nieuwe start te zien. Je kunt je wel voortdurend bezig houden met de angst dat het pesten weer van voren af aan zal beginnen, maar daar schiet je ook weinig mee op. Het lijkt me toch verstandig wel hulp te zoeken, die je dan kan helpen een beetje zekerheid op te bouwen en zo te kunnen voorkomen dat mensen je weer gaan pesten, dan stap je misschien ook lekkerder het volgende jaar in. |
![]() |
||
Citaat:
Gewoon op je af laten komen, je merkt t vanzalf wel. succes ![]()
|
ik weet het niet meer het lijkt wel of ineens alles terug komt eerst ging alles 3 maanden goed ofzo en nu....
nu lijkt het of ik weer helemaal vooraan begin ik dacht er ook al weer aaan om mezelf te gaan snijden maar dat heb ik toch niet gedaan. ik vind het zo erg ik wil gewoon een leuk leven hebben zonder steeds dood te willen dit is toch niet normaal>???? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Sterkte enne, doorzetten hoor meis! Groetjes Dana
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb je soms een bord op je hoofd geplakt met " pest mij aub?" Ik ken niemand die altijd is gepest, ik ben zelf ook gepest, maar er is altijd wel een uitweg. Schakel mensen in die om je geven, zoek hulp waardoor je leert beter voor jezelf op te komen, zoek vrienden die je respecteren voor wie je bent.. Onderneem actie, want met niets doen bereik je ook niets |
![]() |
|
![]() |
Ik wil je om te beginnen het beste toewensen!! Ik denk dat zelfmoord plegen nooit een oplossing is en zal zijn... Je weet niet hoe het de volgende dag, de volgende week, het volgend jaar zal zijn...! misschien komt het allemaal wel goed! Ik geloof dat uiteindelijk alles goed komt, misschien beetje naiëf, maar zo krijg je wel hoop. Hoop doet leven zeggen ze. Alles wordt echt beter, probeer van jezelf te houden en jezelf te helpen zoveel je kan. Alles komt goed
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Show je auto fototopic :) part 2 Kurogane | 500 | 07-06-2007 16:52 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
minder cultuur/geloof/ras etc verschil in de toekomst?? super_kuikentje | 4 | 03-04-2003 12:11 | |
Psychologie |
het gaat nie goed boeit_niet | 2 | 21-03-2002 12:06 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gedichtenbespreking deel 3 Wouty | 6 | 19-10-2001 18:07 | |
ARTistiek |
gedichtenbespreking deel 3 Wouty | 5 | 18-10-2001 14:39 |