Advertentie | |
|
![]() |
|
Kan iemand mij het antwoord toch nog uitleggen?
Ik snap namelijk niet waarom ik moet vermenigvuldigen: 0,875*0,92=0,805. Het leek me wel logisch, maar ik heb geen id waarom. De rest snap ik wel.
|
Verwijderd
|
Dit komt omdat die twee afstanden op twee verschillende tijdstippen berekend zijn. In de tijd dat A al gefinished is tot aan B die finisht loopt B nog verder uit op C (ze lopen met constante snelheid allemaal)
je moet gaan kijken naar de afstand die C achterloopt op B als A finisht. (en dat is dus niet 32 meter maar minder) over 50 meter die B nog moet lopen om met 32 meter voorsprong te eindigen heeft C 50*0.92=46 meter gelopen. dus toen A finishte liep C (50-46)=4 meter minder achter op B. nu kunnen we stellen dat toen A finishte de achterstand van C was: 50 + 32 - 4 = 78 de moeilijkheid zit hem dus in de verschillende tijdstippen waarop de afstanden gegeven zijn, dit is verdekt in de vraag gesteld en lees je makkelijk overheen. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Hallow Zacharias | 3 | 06-10-2011 20:19 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Wiskunde opfrissen / vragen topic Pimplicious | 3 | 14-05-2009 00:16 | |
chaostheorie (vraag) roosjemarijn | 16 | 21-06-2007 18:11 | |
Exacte vakken in de vijfde. *ABC* | 7 | 06-11-2004 23:12 | |
Psychologie |
[stelling] De aangeboren wiskunde-knobbel bestaat niet? Verwijderd | 76 | 19-07-2002 13:27 | |
PO Recurrente Formules & Webgrafieken zzzoef | 5 | 23-05-2002 18:01 |