Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2003, 18:53
Verwijderd
Hey,

Ik werk nu bij de TGP en moet 40 euro betalen aan ziektefonds. Vanaf 1 september ga ik studeren. Weet iemand hoeveel ik zou moeten betalen, vanaf 1 september, wanneer ik dan stop met werken?

En verder, waar zou ik die studenten ziektefonds verzekering kunnen aanvragen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2003, 18:58
Verwijderd
http://www.google.nl/search?q=studen...TF-8&hl=nl&lr=

P.S. CZ is errug goed.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 19:00
Verwijderd
Site van CZ: http://www.zorg-verzekering.nl/stude...ering_ave.html
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 19:08
Verwijderd
Ah bedankt ik ben al aan het zoeken op verschillende sites. Kon via yahoo niets vinden.

Maar nu krijg ik een tabel met allerlei bedragen waarvan ik niet weet of ze verplicht zijn en/of zin hebben:

- Aanvullende Klasseverzekering
- Wettelijke bijdragen
- Aanvullende verzekeringen

Want als ik dan alles optel kom ik bij CZ alsnog op rond de 40 euro per maand uit. Net als bij VGZ waar ik nu zit.

Ook op de site:

http://www.bbb-verzekeringen.nl/studentenverzekering/

Staat weer een andere prijs:
Een studentenstandaardpakketpolis kost jou € 35,51 per maand(tarief 2003).

Komt daar dan weer die wettelijke bijdrage nog bovenop

Misschien dat ervaren mensen met de ziektefonds wat duidelijkheid kunnen scheppen?

Laatst gewijzigd op 07-06-2003 om 19:18.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 23:17
Nobucta
Nobucta is offline
Ik betaal 46 euro nogwat per maand, dan zijn mijn tanden en mn hele zelf verzekerd. Wanneer ik bijvoorbeeld naar de tandarts ga moet ik 30% zelf betalen (gewoon een controle kost je dan iets van 7 euro). Verder moet ik de eerste 50 euro die ik per jaar aan medische zaken zelf betalen. Daarna vergoedt CZ volledig.
Wanneer je werkt (minimaal 10 of 12 uur per week) daalt je premie drastisch, maarja, je moet wel de tijd hebben zoveel te werken. Ikzelf heb geen vast werk, maar verricht losse klusjes, dus ik betaal elke maand gewoon die 46.
Is duur, maar wel doen. Ik heb ook enkele maanden onverzekerd rondgelopen en dat gevoel is niet leuk. Toch elke keer even extra uitkijken wanneer je oversteekt omdat je de rekening van het ziekenhuis niet zou kunnen betalen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Nobucta schreef op 08-06-2003 @ 00:17:
Is duur, maar wel doen. Ik heb ook enkele maanden onverzekerd rondgelopen en dat gevoel is niet leuk.
Ik weet niet of dat lang geleden is...maar waarschijnlijk hoor je daar nog wel iets over... En das heel duur... (Niet uit eigen ervaring, maar uit ervaring van m'n vriend...)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 10:27
iamcj
iamcj is offline
Even voor de duidelijkeheid:

Als je werkt, moet je in het ziekenfonds. Kosten minimaal € 27 per maand.

Stop je met werken, moet je je particulier verzekeren. Daarvoor zijn zogenaamde studentenpolissen van rond de € 40 euro per maand.

Verzeker je jezelf niet, moet je zogauw je weer een verzekering aangaat € 100 per onverzekerde maand boete betalen.

Aanvullend verzekeren is leuk, maar je hebt er eigenlijk niets aan.
Je bent voor heel veel dingen verzekerd die je nooit nodig zult hebben, alleen voor je tanden ben je iets beter verzekert. € 300,- 1-mailig per jaar geloof ik. Daar ga ik me niet aanvullend voor verzekeren iig.

Mijn advies: bel even naar CZ, die zijn heel aardig niet duur en kunnen je alles vertellen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 06:02
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Elvira schreef op 11-06-2003 @ 04:39:
Damn hey serieus?? Ik heb namelijk 5mnd in ziektewet gezeten van uhm november tot april ofzo En toen ben ik daaruit gestapt... Ik heb geen werk op dit moment en geen school door allerlei omstandigheden blabla...... Dus nu moet ik 300 euro gaan dokken??? Sjeez, wist ik veel, oopsie dan
Direct bellen!! Ziektewet of ziekenfonds? Ik neem aan dat je die periode hebt gewerkt en je ziekenfonds bedoeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten