Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Weet je zeker dat je de jumpers goed hebt ingesteld? Gebruik ook eens een andere kabel, liefst 80-ribbon (met hele fijne lijntjes), 40-ribbon (dikke lijnen) is ATA33.
||
Citaat:
Master | Slave | Cable Select Oh well.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Type nummers van de schijven
Maxtor: 91021U2 Seagate: ST36531A De seagate wil ik als primary master, en de Maxtor als P. Slave of als sec. master...afhankelijk wat het makkelijst is... De IDE1 kabel zat met zn bovenste connector al in de CDROM, en daar ben ik niet aangeweest...als ik die 2e connector (of welke dan ook, ook met de IDE2 kabel) in de seagate schijf doe, dan loopt de computer vast bij het zoeken naar de master en slave...ook BIOS loopt dan vast...als ik dan de kabel uit die schijf ruk dan gaat ie ineens weer...kan die HDD niet (ineens) naar de haaien zijn? Ook als ik die schijf uit de kast haal kan de compu de Maxtor niet vinden... CMOS reset heb ik net ook al gedaan, dat gaf geen resultaat.... [EDIT] Tijdens het opstarten krijg ik vaak ook de melding: "Warning! FSB/SDRAM Frequency setting mistake" wat is dit?[/EDIT]
Laatst gewijzigd op 05-06-2003 om 12:45. |
![]() |
|
>>
Probeer eens alleen de HDD op primary master te zetten met jumper op master. Lukt het dan wel? << Die melding is dat je DRAM en FSB clock niet goed zou staan. *shrug* Zeker na CMOS reset? Moet je even zeggen wat voor systeem je hebt (chipset, geheugen, processor). Als je SDRAM hebt kun je denk ik beste 100/133 nemen en 133/133 als je processor 133/266MHz FSB heeft.
||||
Citaat:
[EDIT]Hij probeert em te detecten, maar hij kan em niet vinden...[/EDIT] Citaat:
Citaat:
MS-6561(V1.X) ATX mainboard 128Mb DDR RAM
Laatst gewijzigd op 05-06-2003 om 13:03. |
![]() |
|
Ik kan niet aan mn DRAM clock komen, maar wel aan mn FSB clock..maar verhoudingen van 100/133 oid krijg ik niet...als ik de FSB op 133 zet, gaat mn DRAM automatisch naar iets van 266.
Ik kan wel met verhoudingen kloten, maar niets wat ik probeer komt op zo'n verhouding zoals jij die aangeeft.... de standaard instelling is: FSB: 100 DRAM: 200
|
als ej de maxtor als salve moet hebben moet je alle jumpers eruit halen, dat klinkt heel vreemd, maar dat werkte tot nu toe bij alle maxtor schijven die ik onder handen gfehad heb (stuk of 5-8)
||
Citaat:
Moet jij wel heel speciale 80 aderige IDE kabels hebben ![]()
|
Net ff bij de computerboer geweest, en die heeft geconstateerd dat beide schijven zijn overleden...aangezien er in zn geheel geen activiteit was op die schijven.....is dit BS of kan dit wel kloppen? Et lijkt me nl sterk dat 2 schijven tegelijk naar de haaien gaan....
||
Citaat:
Mijn advies: neem één zo'n schijf en zet em bij een andere computer erin, met dus de kabel van die computer. Als 'ie het daar ook niet doet heb je grote kans dat de schijf inderdaad is overleven. Luister eens goed of je geen rare geluiden hoort trouwens, van die schijf dus. Klikken ofzo.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je moet 'em eervol gegraven in het kerkhof der eeuwige datavelden en bedanken voor zijn veelal binaire diensten. ![]()
|
Dus als ik het goed begrijp (na vluchtig lezen) deden allebei de schijven het aan het begin het gewoon, maar omdat jij ze niet mooi vond staan, zijn ze nu allebei kapot?
ok ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij deze nogmaals de gouden regel in de wondere wereld der computers; IF IT AIN'T BROKEN, DON'T TRY TO FIX IT! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|