Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2003, 21:09
Bezoeker2
Ik ben op zoek naar een uitreksel/samenvatting voor Nederlands van het boek 'Silver Bullet'van Steven King, ik heb uren zitten zoeken maar kan niets vinden. Weet iemand misschien waar ik deze kan vinden?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2003, 21:50
marlies
marlies is offline
Ik ben ook al hard aan het zoeken maar ik vind alleen maar dingen over de film

maar ik ben nu op de site van Steven King en daar staat dit:
Silver Bullet (Based on Cycle of the Werewolf)
dus misschien dat je daar op moet zoeken?
Oud 04-06-2003, 07:26
Quasi
Quasi is offline
Dit is tot nu toe het meeste dat ik heb

Silver Bullet

Uitgegeven in 1983, 1986, 1990, 1995 en 1999.
Silver Bullet (Cycle of the werewolf) heeft als binnenschrift: 'Ter nagedachtenis aan David Grubb en alle zaligen'

Een korte samenvatting van het boek:
DE ANGST BEGON IN JANUARI, BIJ HET LICHT VAN DE VOLLE MAAN...
Het eerste slachtoffer was een man die met opengereten keel werd gevonden in de sneeuw. Een maand later werd een vrouw in haar slaapkamer aangevallen. Dan begin het ongelofelijke: iedere keer als het volle maan is, vallen er nieuwe slachtoffers. Niemand weet wie de volgende zal zijn. Maar één ding is zeker. Als het volle maan wordt, heerst er een panische angst in het plaatsje Tarker's Mills. Bij het huilen van de wind hoor je angstaanjagend gegrom. En overal zie je de sporen van een gruwelijk monster.

Het begin van het verhaal gaat als volgt:
Ergens ver daarboven schijnt de maan wel, groot en vol - maar hier, in Tarker's Mills, heeft januari met een felle sneeuwstorm de hemel verstopt met sneeuw. De wind stoot op volle kracht door een verlaten Center Avenue; de oranje sneeuwploegen van de gemeente hebben de strijd allang gestaakt.

Arnie Westrum, baanwachter bij de GS & WM Railroad, zit vast in het huisje met gereedschappen en seinen haast vijftien kilometer buiten het dorp; zijn kleine lorrie met benzinemotor is vastgelopen in de sneeuwhopen en hij wacht hier tot de storm uitgewoed is en speelt patience met een spel beduimelde kaarten. Buiten wakkert de wind aan tot een gierend loeien. Westrum kijkt ongerust op en kijkt dan weer naar zijn kaarten. Het is de wind maar, tenslotte...
Maar de wind krabt niet aan deuren... en jankt niet om binnen te komen.

Nog wat informatie over de verfilmingen, video's en DVD's: Filmpagina
-

Nog wat recensies en overige informatie:
Een Amerikaans dorp wordt door een invalide jongetje verlost van de angst voor een weerwolf. In 12 korte hoofdstukken, het jaar volgend, ontwikkelt zich de eenvoudige intrige zonder veel verrassingen of spanning. Personages worden eerder aangeduid dan uitgewerkt, maar komen toch door de goede dialogen wel tot leven. Door functioneel, eenvoudig taalgebruik, korte zinnen en veel alinea's zeer makkelijk leesbaar; gebruik van tegenwoordige tijd brengt vaart in het verhaal. Dit routinematig aandoend, oppervlakkige boek, dat door Dino de Laurentiis verfilmd is, haalt nergens het niveau en de adembenemende spanning van eerder werk als The Shinning of Carrie. Zwart-wit illustraties (houtsneden) scheiden de hoofdstukken.

Silver Bullet

Uitgegeven in 1983, 1986, 1990, 1995 en 1999.
Silver Bullet (Cycle of the werewolf) heeft als binnenschrift: 'Ter nagedachtenis aan David Grubb en alle zaligen'

Een korte samenvatting van het boek:
DE ANGST BEGON IN JANUARI, BIJ HET LICHT VAN DE VOLLE MAAN...
Het eerste slachtoffer was een man die met opengereten keel werd gevonden in de sneeuw. Een maand later werd een vrouw in haar slaapkamer aangevallen. Dan begin het ongelofelijke: iedere keer als het volle maan is, vallen er nieuwe slachtoffers. Niemand weet wie de volgende zal zijn. Maar één ding is zeker. Als het volle maan wordt, heerst er een panische angst in het plaatsje Tarker's Mills. Bij het huilen van de wind hoor je angstaanjagend gegrom. En overal zie je de sporen van een gruwelijk monster.

Het begin van het verhaal gaat als volgt:
Ergens ver daarboven schijnt de maan wel, groot en vol - maar hier, in Tarker's Mills, heeft januari met een felle sneeuwstorm de hemel verstopt met sneeuw. De wind stoot op volle kracht door een verlaten Center Avenue; de oranje sneeuwploegen van de gemeente hebben de strijd allang gestaakt.

Arnie Westrum, baanwachter bij de GS & WM Railroad, zit vast in het huisje met gereedschappen en seinen haast vijftien kilometer buiten het dorp; zijn kleine lorrie met benzinemotor is vastgelopen in de sneeuwhopen en hij wacht hier tot de storm uitgewoed is en speelt patience met een spel beduimelde kaarten. Buiten wakkert de wind aan tot een gierend loeien. Westrum kijkt ongerust op en kijkt dan weer naar zijn kaarten. Het is de wind maar, tenslotte...
Maar de wind krabt niet aan deuren... en jankt niet om binnen te komen.

Nog wat informatie over de verfilmingen, video's en DVD's: Filmpagina
-

Nog wat recensies en overige informatie:
Een Amerikaans dorp wordt door een invalide jongetje verlost van de angst voor een weerwolf. In 12 korte hoofdstukken, het jaar volgend, ontwikkelt zich de eenvoudige intrige zonder veel verrassingen of spanning. Personages worden eerder aangeduid dan uitgewerkt, maar komen toch door de goede dialogen wel tot leven. Door functioneel, eenvoudig taalgebruik, korte zinnen en veel alinea's zeer makkelijk leesbaar; gebruik van tegenwoordige tijd brengt vaart in het verhaal. Dit routinematig aandoend, oppervlakkige boek, dat door Dino de Laurentiis verfilmd is, haalt nergens het niveau en de adembenemende spanning van eerder werk als The Shinning of Carrie. Zwart-wit illustraties (houtsneden) scheiden de hoofdstukken.
Oud 04-06-2003, 07:30
Quasi
Quasi is offline
Citaat:
maar ik ben nu op de site van Steven King en daar staat dit:
marlies heeft gelijk, cycle og the werewolf is hetzelfde als silver bullet
Oud 04-06-2003, 14:11
Bezoeker2
Citaat:
Quasi schreef op 04-06-2003 @ 08:30:
marlies heeft gelijk, cycle og the werewolf is hetzelfde als silver bullet
Daar was ik ook al achter gekomen jah, maar dat is de Engelse versie en aangezien ik de Nederlandse nodig heb...

En ik kan ook alleen maar dingen over de film vinden.

En btw iig bedankt voor die samenvatting, maar ik heb eigelijk wel een iets betere nodig, sorry
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:52
Verwijderd
Ik heb het boeok zelf gelezen en het is:
1: niet zo dik, dus 'geen tijd' is geen argument.
2: een leuk boek om te lezen
En een samenvatting is toch niet zo moeilijk?!?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 12:40
Quasi
Quasi is offline
graag gedaan
Oud 06-06-2003, 13:23
Quasi
Quasi is offline
graag gedaan
Reageren

Regels voor berichten