Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2003, 19:54
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
hoi

ik heb ongeloofelijk de pest aan het sfeertje "examen" en alles wat er rond hangt, ongeveer zoals 99 percent van de blokkende medemens, maar vooral het blokken gaat me niet goed, in ben altijd veel te vlug afgeleid en het gaat er echt niet rap in, de leerstof, hebben jullie geen methode, een manier om het blokken iets leuker te maken? een manier waarom je makkelijker dingen kan leren, dan achter je bureautje te zitten en te blokken?

greets Ozark Henry
Advertentie
Oud 04-06-2003, 09:04
brynn
brynn is offline
ik niet iig, ik maak altijd eeuwige samenvattingen en schrijf alles heel vaak op wat ik moeilijk vind, niet leuk, wel effectief. en je hoeft iig niet meer echt te 'stampen'. maar voorlopig hoef ik even niet meer te blokken. jeej.
Oud 04-06-2003, 12:29
SpiritX
SpiritX is offline
Blokken heeft voor de examens mijnsinziens weinig zin. De examens omvatten stof van 4/5/6/7 jaar, dat krijg je in een paar weken tijd niet naar binnen gestampt. Daar heb je 4/5/6/7 jaar de tijd voor gehad....
Oud 04-06-2003, 17:18
alwaysgood
alwaysgood is offline
niet tot het laatste moment wachten, als je ruim op tijd begint, kun je heel relax en rustig leren. Dit werkt veel fijner.
- samenvattingen maken, als je iets opschrijft leer je het beter dan als je iets overleest.
- zorg dat je een goede leeromgeving hebt, zorg dat je bureau helemaal is opgeruimd en je kamer ook, zodat er niks is wat je kan afleiden.
-leg je telefoon beneden neer (zodat je niet gaat snaken/bellen/smsen )
- zet eventueel een rustig muziekje zachtjes aan, hierdoor hoor je minder geluiden buiten die je kunnen afleiden.

Ik hoef gelukkig voorlopig althans niet meer te blokken.
groeten mark
Oud 04-06-2003, 17:47
PardonMe
PardonMe is offline
Meestal ben ik ook wel snel afgeleid.. maar als ik een wat rustiger plekje gevonden heb en eenmaal bezig ben dan lukt het best goed...

Gelukkig heb ik de examens weer achter de rug

Het beginnen was meestal een groter probleem.. had er nooit zin in, moest me er echt toe zetten..
Oud 05-06-2003, 23:15
Verwijderd
Smijt alles uit je kamer of van je bureau wat niet met school te maken heeft.
Leg dan uw boeken op tafel en begin er aan.
Nl. zo:
- eerst even heel de cursus bekijken (en schatten hoe lang je er zal aanzitten, even de indeling bekijken...)
- schrijf nu titels en ondertitels op een blad zodat je een goed overzicht hebt
- maak schema's of samenvattingen (steeds op zelfde manier)
- overlees je schema of samenvatting nu enkele keren
- vlak voor je examen nog eens lezen en afdekken en zo en je zal het echt wel kunnen.

(Indien je vlug genoeg begint aan uw voorbereidingen voor de examens, heb je reeds uw samenvattingen tijdens het jaar gemaakt en kan je nu op uw gemak uw schema's lezen en zo)

Indien je echt geen tijd genoeg meer hebt:
Lezen, lezen en nog eens lezen, is veel beter dan maar een klein stukje helemaal te kunnen, er blijft altijd wel iets plakken.

Citaat:
Blokken heeft voor de examens mijnsinziens weinig zin. De examens omvatten stof van 4/5/6/7 jaar, dat krijg je in een paar weken tijd niet naar binnen gestampt. Daar heb je 4/5/6/7 jaar de tijd voor gehad....
Is't echt?
Oud 06-06-2003, 08:47
igfy
igfy is offline
hmmm ik heb voor sommige vakken de stof van een jaar er in een maand in moeten stampen, omdat ik nooit wat deed. Daar heb ik best wel spijt van.

maar ik ging gewoon beneden zitten aan de etttafel, want dan heb ik altijd het idee dat mijn moeder naar me kijkt en dan moet ik wel werken. Bovendien zijn er op mijn kamer teveel dingen die me afleiden.
Oud 06-06-2003, 09:10
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Welk niveau doe je?
Op de havo is het meestal zo dat je dingen niet hoeft te blokken. Ik weet niet welk profiel jij hebt, maar bij N&T worden de meeste dingen herhaald. Als er in een vraag staat: 20 ton, dan staat erachten (1 ton = 1000 kg) ofzo.

Verdr is een leuke manier van leren hier op het forum vragen stellen/lezen. Ga niet vragen uit je boek maken, want die zijn meestal moeilijker dan op het CE. Iig zijn ze heel anders.
Als je Engels moet voorbereiden, is het ook 'leuk' (lees: beter dan blokken) om even een film zonder ondertitelling of bbc ofzo te kijken. Als het goed is kan je BBC radio ook gewoon in de ether ontvangen hiero.
Oud 06-06-2003, 15:04
pyres74
pyres74 is offline
ik heb voor drie vakken (eco2, sk en wisa2) een cursus gevolgd en dat heeft wel goed geholpen (vooral voor eco2). de vakken waar je 'goed' in bent daar zou ik het minste tijd aan besteden, want daar weet je toch wel het meest vanaf. voor de rest veel samenvatting maken (voor geschiedenis is dit echt een must anders neem je het echt niet op)

trouwens; het viel mij heel erg op bij alle examens dat ze toch wel erg makkelijk waren. ik had ze zelf moeilijker verwacht. dus niet te veel stressen want dat deed ik ook (en daar is mn relatie eraan ondergegaan) en het is nergens voor nodig.
Oud 06-06-2003, 16:32
noortjevc
noortjevc is offline
Hey,
er zijn vele goeie methodes, die heb je ook gekregen van anderen.. dit examen studeer ik voor de eerste keer buiten aan een tuintafel en een parasol en het is veel leuker buiten maar wel moeilijker te concentreren maar mij lukt dat wel,
veel succes!
xx nora
Oud 06-06-2003, 17:07
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Is't echt? [/B]
Nee....
Oud 06-06-2003, 18:46
Verwijderd
Citaat:
SpiritX schreef op 06-06-2003 @ 18:07: