Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2003, 13:24
Eend
Eend is offline
Ik kan hier dus echt niet tegen eh? Elke keer als ik er iets over lees word ik steeds kwader en depressiever. Ik ben al een halfuurtje gaan skaten (op veel te hoog tempo, kwam doodop thuis) nog geen kwartier later was ik weer net zo pissig als daarvoor en ben ik een uur hard gaan fietsen en nu? Nu voel ik me nog steeds zo verrot
Ik kan het gewoon niet hebben, dat ik door die klote ziektes gewoon nooit mijn school heb kunnen afmaken. Waarom heb ik dit gvd nou weer
Om 5 uur mag ik pas weer mn medicatie innemen, maar ben echt enorm gespannen. Ik kan ook gewoon niet blij zijn voor de mensen die zijn geslaagt, terwijl ik dat wel wil, maar het lukt gewoon niet. Ik besef gewoon heel erg goed, dat ik dit jaar ook gewoon examen had moeten doen, samen met de rest van m'n vrienden. Eigenlijk twee jaar geleden al...maarja, dat ik naar speciaal onderwijs moest en twee keer ben blijven zitten, kon ik nog wel respecteren, maar dit echt niet he? Het geeft me een gevoel, dat ik echt niks meer waard ben, dat ik geen toekomst meer heb. In plaats daarvan moet ik dadelijk weer de kliniek in om te vechten tegen die BPS en Pdd-nos.
Kvinnet gewoon lullig

Majah, zijn dr nog meer mensen die dit hebben? Ik bedoel, ik kan toch niet de enigste zijn die er zo enorm mee zit?
Anders vind ik ut nog lulliger!
Oud 12-06-2003, 13:49
MazeMouse
MazeMouse is offline
Hey meis
Ik ben ook bij mijn HBO uit moeten vallen toen vanwege problemen en ik heb met enkele klasgenoten nog contact via MSN.
En als ik dan dingen hoor van ze dan heb ik zoiets van 'dat had ik nu op dit moment ook moeten doen'.
Dus in een vorm is het idee er wel gelijk aan. Ik voel me op zulke moment ok enorm klote dat ik het niet aankon tegelijk met alle problemen die ik heb.

Dus ik ken het idee wel. En dan kun je wel zeggen van 'trek het je niet aan' maar dat werkt niet.
Het is gewoon simpel te omschrijven: "VOLLEDIG KLOTE" (en dat is nog een understatement)
Oud 12-06-2003, 15:16
Fantôme
Fantôme is offline
heey meidje!!

ik herken me er niet in, dus ik kan je niet helpen / steunen.
Ik kan me heel erg supergoed voorstellen dat je je daar echt rot om voelt, dat zou ik in jouw plaats ook doen namelijk!!
*En toen wist Wendy nix meer te typen*

naja meis!! zet hem op he?! (nog een uurtje, dan mag je je medicatie weer!)

({)(}) Wendy
Oud 12-06-2003, 15:28
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Ik kan me heel erg supergoed voorstellen dat je je daar echt rot om voelt
jah, k ook, maar k weet ook niet wat k moet zeggen.. heel veel sterkte iig !!! kuzz mir
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 15:34
snoopy
snoopy is offline
dat snap ik best.
Ik heb t ook een beetje, hoewel ik juist wel geslaagd ben.
Maar vorig jaar, vlak nadat we gehoord hadden dat ik geslaagd was, heeft m'n vader een hartaanval gehad. Daardoor moet ik daar steeds aan denken bij al die gesprekken over geslaagd zijn, enzow...
maareh... sterkte. k kan me voorstellen dat je je hier rot over voelt.
Oud 12-06-2003, 15:58
Verwijderd
Hey meis,

ik heb er zelf geen last van maar kan me wel heel goed voorstellen dat het ontzettend moeilijk is. Het is jammer dat je je er waardeloos door gaat voelen en alsof je nooit iets zult bereiken, want ik denk dat ook jij wel weet dat onzin is. Jij leeft je eigen leven en moet daarin een ontzettend grote strijd leveren met de problemen, dat is toch minstens net zoveel waard als mensen die hard werken voor school en hun diploma halen?

Daarbij zegt het verder niks over je toekomst. Mn vader heeft nooit een diploma gehaald, maar heeft een hardstikke goede en goed betaalde baan (hij verdient meer dan mn moeder die zelfs is afgestudeerd) en is onmisbaar op zijn werk.

Het gaat niet om de prestaties die je hebt geleverd, het gaat om wat je kunt. Jij kan die strijd leveren en blijven vechten tegen je problemen, en dat is gewoon ook echt ontzettend knap en kost veel energie en inzet.

Sterkte
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 16:14
wilco984
wilco984 is offline
Heeyhh Eend..

Het lijkt me vrij logisch dat je gek word van al die vlaggen met tassen en die examentopics.. Ik begrijp het ook wel.. maar ga je je er alsjeblieft niet minder door voelen.. Jij hebt misschien geen diploma, zou hem misschien ook nooit krijgen.. Maar jij bent een mens zoals veel mensen met een diploma NOOIT worden.. Daar kun je ook trots op zijn.. Want ? zou jij zonder je problemen anderen zo goed kunnen helpen ? Ik denk het niet!.. zou jij zonder je problemen het goede wat je nu in je hebt ook hebben.. Ik denk het niet.. Tuurlijk je was wel goed geweest maar dingen die je nu wel hebt zouden er toen aan ontbreken..

Maak je niet al te druk. het is wel jammer natuurlijk.. maar ook JIJ bent een mens.. en er zijn dingen waar jij later in verder kunt.. waar geen diploma goed genoeg voor is..

Eend.. als je het echt niet op kan kroppen krijg je van mij het diploma voor:

Een vechter met een goed hart..

Alsjeblieft..

Wilco
Oud 12-06-2003, 16:35
Quiana
Quiana is offline
Nou, het is niet persé met examens, wel
met het schoolgebeuren in het algemeen.

Kweenie, kan soms zo jaloers worden op mensen
die even oud zijn als mij, en gewoon al klaar zijn
met de middelbare, naar hun examenjaar gaan,
of in de klas zitten waar ik had moeten zitten.
Of als mensen vertellen over wat ze op school
hebben meegemaakt, stomme leraar, dit, dat..
Mja, ken dat niet zo (meer), en zou best wel weer
eens in de stress willen zitten om een proefwerkweek,
of gewoon in de klas zitten klieren.

Mja, klinkt hartstikke stom als ik het zo lees,
maar soms wil ik ècht naar school, al is het maar
omdat ik dan meer mensen van m'n leeftijd ed om me heen heb.
Maar goed. Daar hoor je me later wel anders over
praten vermoed ik.
Oud 12-06-2003, 17:35
Verwijderd
Ik snap precies wat je bedoeld...maar aan de andere kant, opleiding geeft niet per se weer wat iemand waard is. Iemand met een universitaire studie kan op andere gebieden erg 'slecht' zijn en iemand met geen opleiding kan op andere gebieden uitmuntend zijn. En soms zijn er daarbij nog bepaalde omstandigheden. Ik bedoel, jij hebt geen opleiding, maar je hebt wel voor je leven gevochten en je doet het nog steeds. Je staat voor anderen klaar, kunt goed met dieren opschieten, enz. Jij hebt net als iedereen ook je pluspunten, al zie je die nu misschien even niet. Nu is leren omgaan met (vechten tegen heeft denk ik weinig zin) BPS en PDD-NOS jouw belangrijkste 'doel', daarna kun je weer verder kijken, leren, enz.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 19:07
wilco984
wilco984 is offline
Dat bedoelde ik net ook te zeggen jah.. Dank je!
Reageren

Regels voor berichten