Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2003, 09:37
HaRdStYle-GirL
HaRdStYle-GirL is offline
He..

Gisteren ben ik met een vriend van mij naar bed geweest nu komt het probleem. Het deed kei pijn en toen we klaar waren bloeide het overal. Nu een paar uur later bloeid het nog steeds..niet te min.Wat moet ik doen..ik durf dit egt niet tegen mij ouders te vertellen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 09:38
Somebody Special
Somebody Special is offline
Wat is 'niet te min'?
Een veegje of een kopje?
Oud 08-06-2003, 09:40
HaRdStYle-GirL
ik heb er een tampon in gestopt maar telkens als ik naar de wc ga is het een en al bloed..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 09:42
Knoop
Knoop is offline
was t je eerste keer??
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 10:19
Billy_bob
Billy_bob is offline
UUUH nu bloed je leeg?
Nee volgens mij kan dat meestal niet zoveel kwaad, er zitten daar zoveel bloedvaten. Dus als het beschadigd bloed het al gauw heel veel. net als je wenkbrauw.
ALs het niet stopt, uuh tja...dan zal ik het toch maar even melden.
Oud 08-06-2003, 10:21
HaRdStYle-GirL
ja het was mijn 1e keer..maar ik had deze maand ook de pil doorgeslikt..dus anders zou ik afgelopen woensdag ongesteld geworden zijn..misschien is het dat?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 10:33
maarten_z
maarten_z is offline
ja, kan heel goed, en vooral bijde samen

waarscheinlijk niks aan de hand
Oud 08-06-2003, 11:56
Knoop
Knoop is offline
wtf doktor love...die pil heeft er geen reet mee te maken...alleen als je m altijd doorslikt dan krijg je doorbraakbloedingen. t zal wel gewoon een gescheurd maagdenvliesje zijn, of jij bent ook een beetje gescheurd...misschien vanbinnen een wondje, dat je iedere keer weer open haalt als je er met vingers, tampon etc ingaat.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 12:02
pure_evil
pure_evil is offline
idd, iedere keer als je er een tampon in douwt, kan het toch weer open gaan k zou t nog ff aankijken, en anders toch maar ff langs de dokter gaan
Oud 08-06-2003, 12:04
Knoop
Knoop is offline
sluit k m bij aan. gwoon f aankijken blijft t erg dan naar dokter. en geen zorgen maken over dat ie t aan je ouders verteld ofzow, die man heeft beroepsgeheim dus dat mag ie niet eens. veel sterkte en "beterschap"
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 14:40
Verwijderd
Ja, ik zou er even voorzichtig mee doen. Waarschijnlijk zit er een soort wondje zeg maar, wat iedere keer open gaat als er iets lang komt. Daarom zou ik even geen tampon gebruiken eigenlijk. Dan kan je beter maandverband gebruiken missschien, dan heeft het even ''rust'' van binnen zeg maar .
En als je het er met je ouders over wil hebben, dat lijkt me geen probleem, zij weten ook wel dat het de 1e keer kan gaan bloeden lijkt me zo.
Gaat het niet over, dan kan je denk ik maar beter langs de dokter gaan. Schaam je je er vooral niet voor!!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 16:07
poesiefox
poesiefox is offline
Waar komt het bloed vandaan?( van hoe diep?)
Wat is de kleur?
Hoe dik is het?
Heb je buikpijn?
Pijn bij zitten en wiebelen met je billen op een stoel?
Pijn bij plassen?

Gebruik inderdaad maar maandverband voor de zekerheid.

Een doorbraakbloeding na een paar dagen doorslikken kan hoor. Hangt ook heel erg van de soort pil af, en hoe zwaar hij is.

Een driefasenpil moet je doorslikken met pillen uit die derdefase, dus vandezelfde kleur. Niet helemaal overnieuw beginnen, want dan breekt het gegarandeerd binnen een week door.

De combinatiepil is gewoon van voren af aan doorslikken. Maar dat kun je ook niet een volle maand volhouden.

De combinatie eerste keer en doorslikken heeft net zo weinig met elkaar te maken als een geel kanariepietje en een lantarenpaal die ook van ijzer is.

Hoe oud ben je eigenlijk?
Oud 08-06-2003, 19:18
HaRdStYle-GirL
Ik zelf Ben nu 16..Maar Ik ben dus gestopt met een tampon er in te doen en sinds de middag is het rustig aan minder geworden met het bloeden..en nu bloeit het niet meer gelukkig..
Maar ik heb het mijn ouders wel verteld..ik was bang dat er iets mis was en ik kon niet tegen die angst dat er iets mis was. bedankt voor jullie advies..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 19:26
The Sentinal
The Sentinal is offline
Als dit de eerste keer is dat je een tampon gebruikt is dit mogelijk.
Het kan anderzijds ook dat je genoodzaakt bent om een iets kleinere tampon te gebruiken. Als deze te groot is kan deze tegen de wand schuren en zo kleine (naarmate het aanhoud grotere) wondjes veroorzaken.

Als het echt niet betert met een kleinere tampon of niet stopt met bloeden zou ik toch het eens laten onderzoeken.

Het kan inderdaad dat er een scheurtje in het maagdenvlies zit.

Greets, The Sentinal

Regels voor berichten