Advertentie | |
|
![]() |
|
hoe hoger de iso - hoe minder licht er nodig is om een goede foto te maken;
er bestaan ook filmpjes van 3200 ISO en ik geloof zelfs 6400(maar dat weet ik niet zeker) professionals gebruiken vaak bij portret: 100 iso, binnen; 400 iso buiten Maar is ook weer afhankelijk van het weer; mzonnig, bewolkt, donker 200 is de meest verkochte ISO-waarde denk ik |
![]() |
||
Citaat:
Professionals gebruiken ook heel vaak 50 iso voor portretten. Fotorolletjesverkopers willen zo veel mogelijk 400 iso (asa) verkopen nu en ik raad dat ook aan voor compactcamera's, omdat die best wel kleine lensjes hebben enzo. Ook de spiegelreflexcamera's hebben tegenwoordig wat kleinere lenzen dan vroeger, dus daarvoor zou ook wel 400 asa gebruikt kunnen worden. Het verschil tussen de verschillende soorten iso's is niet alleen de lichtgevoeligheid, maar ook hoe grof de korrel is. Hoe hoger de lichtgevoeligheid (hoe hoger het getal), des te grover de foto is (dus des te meer korrels je ziet). Die korrels kunnen mooi zijn, maar misschien ook juist helemaal niet (moet bij het onderwerp passen denk ik zo).
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Images]ISO samen voegen tot 1 ISO Maradinus | 4 | 23-11-2006 12:28 | |
Games |
hoe ga ik nou van ISO naar geinstalleerd spel axel123 | 5 | 23-11-2006 12:05 | |
Software & Hardware |
compleet branden met Magic ISO zenuwpees | 17 | 11-01-2004 06:53 | |
Software & Hardware |
[ISO] hoe werkt dit precies? Johnnie-mannuh | 3 | 05-12-2003 14:23 | |
Software & Hardware |
.iso.exe? .Mpje Dual | 8 | 19-05-2002 20:27 | |
Software & Hardware |
Vraagje betreft ISO bestanden branden slisje | 6 | 18-01-2002 15:24 |