Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2003, 03:15
Aqua
Aqua is offline
I can't describe the feeling that overwhelms me every so often. It's an incredible amount of happiness that comes to me. I've never felt like this before. That senstion even comes in 'normal' situations. Last weekend I went camping with my friends at a beautiful lake and then it was suddenly there. I couldn't stop smiling. I felt like I was in trance.
When I sit at the beach and all I can see is ocean, the feeling comes. When I see that huge snowcovered top of Mount Baker shining, I feel happy. It's so beautiful.
And then when I think about my homecountry I get goosebumps and a cold chill runs down my spine. What's causing this? Is it the environment? The people? My friends? The freedom?
I wished I could take that feeling home with me, but I know that I'll feel like a stranger there.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2003, 11:14
mathfreak
mathfreak is offline
Would you mind telling me why you are posting in English instead of Dutch? This being a Dutch forum, using Dutch would be more self-evident, although I would not mind communicating with you in English for that matter.
*kan ik eindelijk weer eens wat aan mijn Engels doen... *
Oud 13-06-2003, 11:20
dyfusica
dyfusica is offline
your just happy and living a good life.. so whats the problem??? be happy you got it.. many people want to have what you experience but can t have it right now.. you can..
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 11:31
Verwijderd
Waarom in het Engels als je goed Nederlands kunt...? Wat mathfreak al zei, 't is een Nederlands forum. Mijn Engels is ook te bagger om er mee te kunnen 'communiceren' en ik denk dat ik daarin niet de enige zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 11:41
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-06-2003 @ 12:31:
Mijn Engels is ook te bagger om er mee te kunnen 'communiceren' en ik denk dat ik daarin niet de enige zal zijn.
Offtopic: In dat geval is het misschien een idee om de Intertaal thematische woordenschat Engels en de Prisma Grammatica Engels aan te schaffen om jezelf zo met het Engels vertrouwd te kunnen maken.
Oud 13-06-2003, 11:47
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 13-06-2003 @ 12:41:
Offtopic: In dat geval is het misschien een idee om de Intertaal thematische woordenschat Engels en de Prisma Grammatica Engels aan te schaffen om jezelf zo met het Engels vertrouwd te kunnen maken.
Offtopic: Ik heb op de middelbare school 6 jaar Engels gehad en aangezien ik daardoor ook niet vertrouwd ben geraakt met het Engels, denk ik dat woordenboeken en/of grammatica boeken daar geen verandering in zal brengen. Maar dit is offtopic...daarom ook tussen die tag-dingen, maar dan nog.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 12:58
Nona
Nona is offline
Aqua, als ik het goed begrijp maak je je zorgen omdat je gelukkig bent. Klopt dat?

(Translation, in case this is easier to read for you: if I understand this well, you are worried because you feel happy. Is that right?)
Oud 13-06-2003, 13:21
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-06-2003 @ 12:47:
Offtopic: Ik heb op de middelbare school 6 jaar Engels gehad en aangezien ik daardoor ook niet vertrouwd ben geraakt met het Engels, denk ik dat woordenboeken en/of grammatica boeken daar geen verandering in zal brengen. Maar dit is offtopic....
Offtopic: Is het misschien vanwege je dyslexie dat je nooit echt vertrouwd bent geraakt met het Engels, of is daar een andere reden voor (slechte band met leraar/lerares)?
*Misschien dat een niet-schoolse omgeving wel een beter resultaat geeft, maar hoe dan ook, het was ook niet meer dan een suggestie*
Oud 13-06-2003, 14:05
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 13-06-2003 @ 14:21:
Offtopic: Is het misschien vanwege je dyslexie dat je nooit echt vertrouwd bent geraakt met het Engels, of is daar een andere reden voor (slechte band met leraar/lerares)?
*Misschien dat een niet-schoolse omgeving wel een beter resultaat geeft, maar hoe dan ook, het was ook niet meer dan een suggestie*
Offtopic: Ik denk voornamelijk het eerste. En een niet-schoolse omgeving helpt niet. Maar goed, dis de laatste offtopic reactie die ik geef. (tnx voor de suggestie. ).
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 14:45
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-06-2003 @ 12:31:
Mijn Engels is ook te bagger om er mee te kunnen 'communiceren' en ik denk dat ik daarin niet de enige zal zijn.
Van hetzelfde.

(van Wordlingo)

Citaat:
Ik kan het gevoel beschrijven niet dat me af en toe overweldigt. Het is een ongelooflijke hoeveelheid geluk die aan me komt. Ik heb nooit als dit voordien gevoeld. Dat senstion komt zelfs in ' normale ' situaties. Vorig weekend ging ik kamperend met mijn vrienden bij een mooi meer en toen was het plotseling daar. Ik kon niet ophouden glimlachend. Ik vond als ik in trance was.
Wanneer ik bij het strand zit en alle ik kan zien oceaan is, komt het gevoel. Wanneer ik die reusachtige snowcovered bovenkant van het glanzen van Baker van het Onderstel zie, voel ik gelukkig. Het is zo mooi.
En dan wanneer ik over mijn homecountry denk die ik goosebumps ben geworden en een koude kou reduceert mijn stekel. Wat veroorzaakt dit? Is het het milieu? De mensen? Mijn vrienden? De vrijheid?
Ik wenste dit ik kon dat nemen die huis met me voelt, maar ik weet dat ik als een vreemdeling daar zal voelen.

Mja, erg goed vertaald is het niet, heb geen zin
om het te ontcijferen, zal het later wel proberen..

Offtopic: het deksel worden | veelgestelde vragen | zoeken [inloggen]

19V - Deksel

Oké, sorry. *kapt met onzin spuien*
Oud 13-06-2003, 17:11
Aqua
Aqua is offline
Sorry, ik woon tijdelijk in Vancouver en ik ga binnen enkele weken weer terug naar Nederland. Het is voor mij gewoon makkelijker op dit moment om mijn gedachten in het Engels uit te drukken dan in het Nederlands.

En ja die vertaling was wel erg slecht. Ik spreek nog wel Nederlands maar die vertaling was moeilijk te ontcijferen ;-)

Ik denk dat ik inderdaad een beetje bang ben voor dat gevoel, omdat het zo nieuw is. En ik weet dat ik dat gevoel hier moet achterlaten (heb dit al vaker meegemaakt). Ik voel me gewoon niet thuis daar en ik wil eigenlijk ook niet weg, maar ik moet. Op dit moment is er geen mogelijkheid om te blijven.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 22:19
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Hoi Aqua...

Je gevoel herken ik wel een beetje...Het gevoel bang te zijn voor het mooie in je leven...Onze situatie is wel anders...Ik was bang om de mensen van wie ik hou en mn mooie leven te verliezen; dat t weer precies werd zoals eerst...Dat mag gewoon nooit gebeuren en dat zal het ook wel nooit!

Je voelt je niet thuis in Nederland? Dat bedoel je toch met ''daar''?
Tjah, als er geen redenen zijn om te blijven waar je nu bent, dan moet je denk ik accepteren dat je naar Nederland gaat...
Misschien is dat in het begin moeilijk, maar het zal je vast lukken!

Sterkte!En geloof me, er komt een tijd dat je het wel weer gaat warderen dat je gelukkig bent! Believe me!

xxx
Reageren

Regels voor berichten