Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2003, 14:11
Verwijderd
Kreeg zojuist een email van een onbekend persoon met als inhoud 1 korte regel tekst zonder leestekens en verder een beleefde vorm van voorstellen oid. Alleen maar een lange regel tekst waarvan ik het gevoel krijg alsof ik op commando moet springen. Dat stel ik dus niet op prijs en heb op me allernetste manier een degelijke mail teruggestuurtd met als korte samenvatting dat ik er niet van gediend was. Ben ik nou de enigste die een beetje beleefdheid op prijs stelt ook al is het anoniem via email?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2003, 14:13
Thomas
Thomas is offline
Enigste kan je niet zijn, wel de enige.

Ik vind het persoonlijk ook zeer prettig als mensen in een email gewoon hetzelfde typen als hoe ze dat zouden doen in een normale, nette brief. Een email is niets anders dan een normale brief, dus daarbij dient men gewoon alle regels in acht te nemen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 14:16
Verwijderd
als je een onbekend persoon mailt, vind ik dat je het wel wat netter mag doen ja...
bij gewone vrienden die je dagelijks (of gewoon vaak ) mailt hoeft dat niet persé
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 14:17
Otis
Otis is offline
hmm, ik irriteer me er ook aan als mensen niet normaal kunnen typen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 09-06-2003 @ 15:13:
Enigste kan je niet zijn, wel de enige.
Nederlands was altijd me goeiste vak
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 14:21
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Tsja, als ik op hotmail snel even aan iemand die ik goed ken een mailtje stuur dan ben ik niet heel beleefd of zo. Dan begin ik ook gelijk, ik heb niet eens een aanhef of zo. Maar als ik naar iemand schrijf die ik niet goed ken of via outlook ben ik wel officiëler.
En ik gebruik ook meestal wel normale woorden en zo, dat vind ik wel handiger voor het gebruik.
Oud 09-06-2003, 14:25
Veenbes
Veenbes is offline
Ik zet altijd een aanhef en afsluiting erbij en gebruik interpunctie (voor zover ik weet) correct. Als iemand het niet doet reageer ik gewoon niet op die mail... niet leesbaar = geen reactie.
Oud 09-06-2003, 14:59
Balance
Balance is offline
ik kan er niet tegen wanneer mensen geen leestekens gebruiken, maar hoofdletters en dat soort dingen gebruik ik zelf ook niet. soms laat ik ook de aanhef weg, maar meestal zet ik er toch wel iets boven.
bij een email naar onbekenden gebruik ik precies dezelfde regels als bij een brief. gewoon netjes, mét hoofdletters, aanhef enz.
Oud 09-06-2003, 15:26
Verwijderd
Wat mij betreft gelden in een E-mail globaal dezelfde regels als voor een gewone brief. Dat wil zeggen een fatsoenlijke aanhef, in ABN geschreven tekst met interpunctie en in een normale schrijfstijl (geen telegramstijl ofzo).

Ik kan me verschrikkelijk ergeren aan mensen die (zakelijke) E-mails beginnen met 'hoi', die geen normaal Nederlands kunnen schrijven, die denken dat een E-mail een soort verkapt SMS-berichtje is. Over het algemeen mail ik ze dan ook niet terug tenzij ik iets van ze moet, zoals iets verkopen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 15:27
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
zoiets als dit bedoel je: ?

--------------------------------------------------------------------------------

Van :
"sandra nijburg" <sandra84@wanadoo.nl>

Aan :
<v3michel@hotmail.com>

Onderwerp :
dood rijden

Datum :
Thu, 31 Oct 2002 14:09:04 +0100

Beantwoorden Allen beantwoorden Doorsturen Verwijderen In map plaatsen...Postvak INVerzonden berichtenConceptenPrullenbakGLkrIQWB Velsen Printervriendelijke versie

sorry hoor maar mijn mening is als je zo gaat denken heb je geen leven meer als je zodenkt kan je beter op de bank blijven zitten en wachten tot je dood gaat kijk dood gaan we allemaal maar kwil wel hetiedee hebben gehad dat als ik dood gaat ik wel geleefd heb!!! en wt voor de maatschappij betekent heb!! en natuurlijk een leuk leven heb ghad!
---------------------------------------------------------------------

geen idee van wie dit si trouwens
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 15:28
Shock
Shock is offline
Citaat:
linda85 schreef op 09-06-2003 @ 15:59:
ik kan er niet tegen wanneer mensen geen leestekens gebruiken, maar hoofdletters en dat soort dingen gebruik ik zelf ook niet. soms laat ik ook de aanhef weg, maar meestal zet ik er toch wel iets boven.
bij een email naar onbekenden gebruik ik precies dezelfde regels als bij een brief. gewoon netjes, mét hoofdletters, aanhef enz.
precies, bij klasgenoten ofzo is het wat makkelijker, dan ist gewoon "hoi **" en dan meteen to the point...
Oud 09-06-2003, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 09-06-2003 @ 16:27:
zoiets als dit bedoel je: ?

----------------------------------------------------------

geen idee van wie dit si trouwens
Ja, dat is toch gewoon zielig? Als je zo schrijft ben je voor mij analfabeet.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 15:31
Quiana
Quiana is offline
Ach, van onbekenden beantwoord ik sowieso
geen onbeleefde mail. Wil je dat ik normaal
antwoord, stuur je maar lekker een normale mail.
Mèt aanhef, afzender ed.

Vind een 'hoi *naam*' toch wel het minste
wat je mag neerzetten..
Oud 09-06-2003, 15:46
WolterB
WolterB is offline
zulke mails verdwijnen altijd bij mij gelijk.....
Oud 09-06-2003, 16:15
brynn
brynn is offline
naar mensen met wie ik niet vaak mail probeer ik meestal toch wel 'nette mailtjes' te sturen, een beetje als een brief, maar met mensen met wie ik elk uur mail (verslaafd..) is het gewoon een gesprekje, en dat gaat vaak zonder afsluiting enzo.. typfouten verbeter ik dan niet, ik gebruik geen hoofdletters en interpunctie ontbreekt meestal ook.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 16:15
Verwijderd
Sure, moet wel een beetje ok zijn de mails. Geen Breezerstijl, gewoon leestekens ed. gebruiken.
Maar bij vrienden en bekenden is het toch net iets anders dan bij vreemden of instansies.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 20:17
Dminor
Dminor is offline
Dat toont in ieder geval duidelijk aan op welk niveau degene die de mail gezonden heeft zich bevindt..
Oud 09-06-2003, 21:00
Mara
Mara is offline
Ik typ gewoon nederlands in een normale email. Tenzij het een goede vriendin is die ik kort wat moet melden, dan is het "hoi" regel overslaan en meteen zeggen wat ik moet zeggen, eventueel met een enkele afkorting.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 21:19
Nobucta
Nobucta is offline
Ik zet regelmatid oproepen op kamernet..en sommige reacties worden meteen weggegooid. Mails als:
leeftijd: 27
motivatie: wil ander huis
opleiding/werk: uitkering

Ja, en deze voor studnetenkamers!
Vanmiddag zelfs een reactie van een vrouw van 36 met 2 kinderen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 21:39
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Oh, vink wel goed van jou Wes, het klopt ook wel wat je zegt denk ik. Van mij hoeven mensen echt niet zo netjes te emailen ofzo, maar het is wel zo dat als iemand heel grammaticaal/spellingsfout schrijft bv, ik de neiging heb te denken dat t een heel jong iemand is of geestelijk wat minder in orde. Dus wil je duidelijk, en leuk overkomen, kun je beter er je best wat voor doen. Zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 08:33
Talon
Talon is offline
http://www.internl.net/netiquette/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten