Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2003, 13:23
Miracle
Miracle is offline
Hoe vaak eet jij iets waar je eigenlijk niet tegen kan, maar toch wel eet omdat je het zo lekker vind?
Als je het wel eet krijg je last ervan (op wat voor manier dan ook).

Ik ben bijvoorbeeld 'overgevoelig' voor een hoop vruchten en een aantal groentes. Maar heel soms eet ik toch wel een abrikoos of een aarbei Achteraf heb ik er dan wel spijt van, maar tis toch wel heeel lekker Als ik het eet krijg ik brandend/jeukend gevoel in m'n keel/mond/tong en soms ook aan m'n handen.
Oud 16-06-2003, 13:41
Qamra
Qamra is offline
Voor een hele lijst additieven.. En de laatste tijd kijk ik er amper meer naar, helaas.. Want ik weet wat het met me doet; depressief, rusteloos, druk, soms zweren in mijn mond, nachtmerries, niet kunnen slapen, etc..
Oud 16-06-2003, 13:43
sientjuh
sientjuh is offline
heb koemelk allergie, maar niet zo heel erg; krijg uitslag en wordt er af en toe gewoon ziek van (overgeven en zo).
Ik trek me er tegenwoordig niet meer zo veel van aan eigenlijk, heb er soms ook geen last van was vroeger veel erger.
Oud 16-06-2003, 14:30
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik let er wel vrij goed op, in principe, omdat ik weet dat ik anders ontzettend weinig kan als ik 'gezondigd' heb.
Maar ik kan bijvoorbeeld niet goed tegen chocola... en ik eet echt wel ooit een boterham met hagelslag, of een chocoladeletter die ik met sinterklaas gekregen heb...
Alleen wel met mate, omdat ik weet dat ik anders een nacht amper slaap, en mijn nachtrust (en die van de rest van de mensen thuis) is ook wel wat waard...

Het is een kwestie van afwegen... prioriteiten stellen...
en soms liggen die anders dan op andere momenten
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 14:57
lief mutsje
lief mutsje is offline
Ikke heb dus pds en heb een hele lijst met dingen die ik nie mag. Hou me er meestal wel aan, omdat als ik 'zondig' ik er de rest van de week last van ga hebben.. Soms lukt het alleen niet, omdat je vaak nie precies weet wat er in het eten verwerkt zit.Maar ik doe gewoon mijn best
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 15:00
Surjirro
Surjirro is offline
Ik ben overgevoelig voor appels Mjah appelsap vind ik gewoon super lekker dus soms drink ik het wel, op dat moment geniet ik er dan ook dubbel van Maar daarna, als ik er dan last van krijg zweer ik het voor de rest van me leven af. Vervolgens begin ik dan weer van voor af aan maarja, t zal wel nooit over gaan....
Oud 16-06-2003, 16:41
Verwijderd
ik mag geen (toegevoegde) suiker, maar het zit bijna overal in, dus het is soms erg lastig.
ook omdat bijvoorbeeld het suikervrije ijs dat ik lekker vind nu (28 graden ofzo) opeens niet meer verkocht wordt

dus was ik laatst ergens en daar hadden ze wel suikervrij ijs, maar die is niet echt lekker, dus toen heb ik een gewoon ijsje genomen:

Citaat:
HaWaHaai schreef op 16-06-2003 @ 15:30:
Het is een kwestie van afwegen... prioriteiten stellen...
en soms liggen die anders dan op andere momenten
heel lekker, maar de rest van de dag voelde ik me redelijk kut....
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 18:01
Quiana
Quiana is offline
Buikpijn/krampen, misselijk, (heel) erg moe,
chagrijnig, onwijs prikkelbaar en met een beetje
pech overal uitslag en heel veel jeuk.

Probeer 't zo min mogelijk te doen, maar goed,
er zijn best veel dingen die ik lekker vind
waar ik raar op reageer, plus dat ik gewoon
geen volhouder daarin ben.
Oud 16-06-2003, 18:54
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Surprise schreef op 16-06-2003 @ 16:00:
Ik ben overgevoelig voor appels Mjah appelsap vind ik gewoon super lekker dus soms drink ik het wel, op dat moment geniet ik er dan ook dubbel van Maar daarna, als ik er dan last van krijg zweer ik het voor de rest van me leven af. Vervolgens begin ik dan weer van voor af aan maarja, t zal wel nooit over gaan....
heb je toevallig hooikoorts? en dan in de maanden maart/april?

Regels voor berichten