Hallo debotjuh,
Citaat:
Er zijn heel wat Christenen die denken dat je niet behouden bent als je niet gedoopt bent. Met behouden bedoelen we in de hemel komen.
|
Je weet zelf wel beter, denk ik.
Je bent behouden enkel door geloof alleen, geen enkele actie van onze kant kan ons met God in het reine brengen; dus ook de doop niet.
Citaat:
Ben je het daarom eens met de stelling:
"Je bent pas behouden als je gedoopt bent!"
|
Nee, dus.
Citaat:
Of het nu om de volwassen of kinderdoop gaat, dat maakt niet uit.
|
Allebei zijn een menselijke handeling die niets toevoegt aan jou behoudenis.
Citaat:
Ik ben zeer benieuwd, hopelijk wordt dit een zeer pittige discussie!
|
Waarom een zeer pittige discussie…???
Citaat:
Weet je wat het is ik ben zelf opgedragen
maar er word tegen mij gezegd dat je, je dan ook nog moet laten dopen maar ik vind dat dopen een heleboel inhoud en k heb toch al voor god gekozen
|
De doop is een uiterlijk teken, een symbool van wat er innerlijk in jou hart, leven is gebeurd. Lees Rom. 6 maar eens wat het betekent. Ik heb respect voor jou dat je het niet ‘zomaar even’ doet, het betekend inderdaad nogal wat…
Toch als ik in het N.T. kijk en zie hoe mensen die tot geloof komen niet twijfelen en zich direct laten dopen vraag ik mij wel eens af…. Zijn wij te bang om deze stap te nemen, op grond van ons geloof…? Denk ook dat, dat de enige reden kan zijn om je te laten dopen… geloof in Jezus Christus en dien gekruisigd. (en dan zou de discussie over babydoop en volwassendoop wel eens heel heftig kunnen worden…)